Minat menulis? Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM600! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
23991
View
184
Reply

[SELANGOR] Senarai Calon Parlimen & DUN Selangor [PR MENANG]

[Copy link]

Author: naen       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 16-4-2013 05:52 PM | Show all posts
tteja posted on 16-4-2013 05:06 PM
x kenal pulak den ngan ABDUL HALIM UDIN ni .. N2 SABAK ..

tapi ZULKIFLI NORDIN vs KHALID SAMAD di ...

part zulkifli nordin tu memang aku rasa macam nak ........................

nampak gayanya dah tau aa confirm nak pangkah sapa

Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2013 10:16 PM | Show all posts
assalammualaikum pengundi2 selangor .....

nampaknye kawasan tempat aku mengundi nanti calon2 muka2 baru kat PARLIMEN PANDAN dan DUN CEMPAKA .... pihak PAS rasenye mungkin kekalkan ir iskandar abdul samad ataupun muka baru sebagai calon kali nie ....

tahun lepas aku try tukar alamat tempat ngundi ke PARLIMEN PUCHONG dan DUN SERI SERDANG sebab aku dah pindah sini tapi pejabat pos kata nama aku takde kat komputer dia ....bengang tul aku ... kene jugak ngundi tempat lama ( umah nenek aku ) ...

lepas PRU 13 nie terpakselah aku pergi tempat SPR tukar alamat ngundi aku untuk PRU 14 akan datang ....

Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2013 10:25 PM | Show all posts
naen posted on 3-4-2013 06:26 PM
SENARAI CALON PARLIMEN SELANGOR



calon2 BN yang sedang menunjukkan jari isyarat 1Malaysia yg sebenarnya jari mereka telah digunakan untuk memuaskan lubang belakang orang2 teratas umno..astaghfirullah al azim...tp zulkifli nordin dia baek punya main calon mic sbb nk mintak maaf pasal kes hina penganut hindu terlampau..
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2013 11:24 PM | Show all posts
motip letak org kedah kt selangor ?prfhhhhh
Mmg x undi la thn nih
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-4-2013 11:28 PM | Show all posts
juju_amin84 posted on 16-4-2013 11:24 PM
motip letak org kedah kt selangor ?prfhhhhh
Mmg x undi la thn nih

mod jujuuuuuuu!!!! meh balek shah alam meh pangkah zul noordin!!!!!!










PPPFFFFFFFFTTTTTTTTTTTTTTTTTT
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2013 11:33 PM | Show all posts
naen posted on 16-4-2013 11:28 PM
mod jujuuuuuuu!!!! meh balek shah alam meh pangkah zul noordin!!!!!!

motip ..
mmg x undi ar thn nih..cuti2 sabah time tu
lgpun calon both parties pun boring
sorang org kedah sorang org kelantan
orang shah alam pure mcm buruk sgt
so no undi from me ..boikot
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-4-2013 12:21 AM | Show all posts
mencacus posted on 16-4-2013 10:16 PM
assalammualaikum pengundi2 selangor .....

nampaknye kawasan tempat aku mengundi nanti calon2 muka ...

cheqman!!!!!

selamat mengundi wahai cheqman~!

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-4-2013 12:22 AM | Show all posts
juju_amin84 posted on 16-4-2013 11:33 PM
motip ..
mmg x undi ar thn nih..cuti2 sabah time tu
lgpun calon both parties pun boring

adehhhh .. selamat bercuti aa eh ..

mod juju bertanding aa next PRU jadi wakil bebas .. baru ada calon pure shah alam

Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2013 09:52 AM | Show all posts
juju_amin84 posted on 16-4-2013 11:33 PM
motip ..
mmg x undi ar thn nih..cuti2 sabah time tu
lgpun calon both parties pun boring

haaaa.. betul..betul..betul..
ramai je org shah alam yg hebat kan....
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2013 03:16 PM | Show all posts
naen posted on 17-4-2013 12:22 AM
adehhhh .. selamat bercuti aa eh ..

mod juju bertanding aa next PRU jadi wakil bebas .. baru ad ...

saya sokong en naen jadik calon ...sy skg nih dh hmpir menjadi warga johor ....x relevan suda
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2013 03:17 PM | Show all posts
ryo_takahashi1 posted on 17-4-2013 09:52 AM
haaaa.. betul..betul..betul..
ramai je org shah alam yg hebat kan....

2 ar..mmg kn boikot ar BN thn nih .....adoii la..np la najib as pengerusi BN xnak turun shah alam tnyer sendiri rakyat calon mn mereka nak .......main pilih hentam keromo je

dulu2 ms salamon menang shah alam ingt lagi pernah majoriti dapat smpai 40K...tp skg nih ..alahai ..undi pun ke laut
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-4-2013 03:19 PM | Show all posts
juju_amin84 posted on 17-4-2013 03:16 PM
saya sokong en naen jadik calon ...sy skg nih dh hmpir menjadi warga johor ....x relevan suda

takleh takleh .. sbb saya kalau bercakap memang guna loghat perak .. so .. orang akan meragui ke-pure-an itu

tapi .. kalau saya jadi calon, saya akan hapuskan semua roundabout2 kat shah alam ni!!!!

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-4-2013 06:41 PM | Show all posts


setuju dengan faizal tahir

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-4-2013 09:31 PM | Show all posts
manifesto BN sempena PRU13

Masa depan lebih cerah
  • Bantuan Sara Hidup minimum RM250 kepada ibu tunggal, warga emas, OKU dan rakyat miskin yang layak
  • Klinik Rakyat 1Malaysia di seluruh Selangor dan penubuhan pusat setempat untuk hemodialisis, penyakit kronik dan kesuburan wanita.
  • Naik taraf Taska KEMAS kepada PERMATA
  • Pusat jagaan kanak-kanak dan warga emas di bandar utama
  • Semakan dan penurunan cukai pintu, cukai tanah dan cukai perniagaan yangdinaikkan kerajaan pakatan pembangkang
  • Pengecualian cukai pintu kepada pemilik rumah kos rendah dan rumah PPRyang berdaftar dengan e-Kasih
  • Perkhidmatan pengangkutan awam yang menghubungkan taman perumahan dengan stesen KTM Komuter, LRT dan MRT
  • Kedai Menu Rakyat 1Malaysia di kawasan bandar dan separuh bandar
  • Biasiswa Kecil Yayasan Selangor RM80 sebulan untuk pelajar sekolah rendah dan RM150 untuk pelajar sekolah menengah yang memerlukan
  • Baju seragam sekolah dan beg sekolah percuma kepada pelajar sekolah miskin
  • Kupon pengangkutan 'Sayangi Selangor' percuma ke sekolah untuk pelajar miskin yang layak


Masyarakat lebih prihatin lebih penyayang
  • Dana khas aktiviti kemasyarakatan RM5,000 setahun kepada persatuan penduduk, kampung tradisi dan kampung baru
  • Dana khas pengurusan RM5,000 sebulan kepada Badan Pengurusan Bersama (JMB)berdaftar
  • Mewujudkan Majlis Perwakilan Perbandaran dengan peruntukan RM5,000 setahun
  • Dana khas RM5,000 setahun kepada JK Penduduk Ladang (JKPL)
  • Bantuan peruntukan pengurusan sehingga RM1,000 untuk kelab sosial tempatan berdaftar dan Persatuan Perkhidmatan Awam negeri Insentif sehingga RM5,000 setahun untuk Rukun Tetangga tempatan
  • Bantuan kewangan, pengurusan dan pembangunan sehingga RM5,000 mengikut kadar setara kepada masjid, surau dan rumah ibadat bukan Islam berdaftar
  • Menyedia dan menaiktaraf krematorium yang sistematik dan canggih untuk bukan Islam di semua sembilan buah daerah di Selangor
  • Menyediakan kemudahan WIFI dan Pusat Jalur Lebar percuma untuk komuniti di kawasan strategik seluruh Selangor
  • Menyediakan kemudahan taman tema, pusat rekreasi tempatan dan kemudahan sukan di setiap daerah untuk rakyat terutama golongan sudah berkeluarga

Kualiti kehidupan lebih selamat dan sejahtera
  • Menaiktaraf dan menambah bilangan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) daripada 12 kepada 14 PBT baharu: Majlis Perbandaran Bangi dan Majlis Perbandaran Kota Raja (Klang Selatan)
  • Bandar dan komuniti selamat (Selangor safe city) di kesemua 14 PBT akan diperluas ke seluruh Selangor menjelang 2020.
  • Meningkatkan infrastruktur keselamatan berintegrasi untuk mencegah jenayah, keselamatan dan bencana.
  • Memasang kamera litar tertutup (CCTV) di kawasan berisiko tinggi berlaku jenayah
  • Menyediakan pasukan Rapid Response Team berkaitan jenayah, kemalangan dan bencana.
  • Pusat Khidmat Rakyat Selangor (PAKAR) di semua 14 PBT untuk bantu permasalahan rakyat dan memperkasa sistem maklum balas kerajaan dan fasilitasi janji Manifesto BN Selangor.

Perumahan lebih mampu milik
  • Kembalikan peranan utama Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) dan Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB) untuk menyediakan rumah mampu milik kepada rakyat Selangor
  • Skim perumahan mampu milik untuk golongan berpendapatan rendah dan sederhana
  • 25,000 unit Rumah Mesra Rakyat dan PPRT untuk penduduk pinggiran/luar bandar bernilai RM50,000
  • 15,000 unit rumah berkeluasan minimum 850 kaki persegi untuk golongan berpendapatan di bawah RM3,000 sebulan dengan harga jualan di bawah RM80,000
  • Skim Perumahan Patriot Sayangi Selangor untuk Bekas Tentera, Polis dan Penjawat Awam/agensi kerajaan negeri
  • Perumahan awam dan Rancangan Perumahan Tersusun (RPT) untuk masyarakat pinggiran/luar bandar dan pekerja ladang
  • Lif, utiliti gunasama dan penyelenggaraan mengecat bagi rumah pangsa PKNS dan rumah kos rendah PPR - perbelanjaan berkaitan akan ditanggung kerajaan negeri
  • Air percuma 20m padu dan membiayai kos menukar meter bekalan air pukal kepada meter individu secara percuma
  • Bantuan baik pulih rumah untuk rakyat miskin di bawah 1MDB
  • Penyelesaian komprehensif untuk perumahan generasi kedua dan ketiga Felda
  • Menyediakan dan menambah bilangan Rumah Transit Rakyat Sayangi Selangor untuk individu bujang dan baru berkeluarga yang baru berhijrah ke kawasan bandar seperti Gombak, Ampang, Petaling Jaya, Shah Alam dan Klang
  • Pembukaan kawasan baharu petempatan tersusun dengan kemudahan infrastruktur dan bayaran premium minimum di Sabak Bernam, Sungai Besar, Tanjung Karang, Kuala Selangor, Selayang, Klang, Kuala Langat, Hulu Langat, Hulu Selangor dan Sepang.

Selangor lebih inovatif, lebih daya saing
  • Mengembalikan peranan utama Yayasan Selangor, Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor dan Universiti Selangor sebagai institusi kecemerlangan pendidikan anak Selangor
  • Peruntukan pembayaran sekaligus sebanyak RM500 bagi setiap kelahiran baharu anak Selangor sebagai deposit awal tabung Skim Simpanan Pendidikan Nasional
  • Biasiswa untuk golongan miskin dan Pinjaman Boleh Ubah sehingga RM80,000 untuk anak Selangor cemerlang ke universiti untuk ijazah pertama
  • Baucar Buku Sayangi Selangor RM200 untuk pelajar Selangor yang menduduki peperiksaan UPSR, PMR, SPM dan STPM
  • Baucar Siswa Sayangi Selangor sebanyak RM1,000 bagi anak Selangor yang mendapat tawaran melanjutkan pelajaran ke IPTA bagi kursus Diploma dan RM1,500 bagi Ijazah Sarjana Muda
  • Interaktif Tuisyen Rakyat Sayangi Selangor, tuisyen percuma untuk pelajar UPSR, PMR dan SPM secara dalam talian
  • Meluaskan Kedai Buku 1Malaysia
  • Tabung Khas Pendidikan RM10 juta bagi anak-anak pekerja ladang dan Orang Asli
  • Meneruskan penubuhan UiTM Selangor di Serendah, Hulu Selangor
  • Menubuhkan MRSM Yayasan Selangor untuk anak Selangor yang cemerlang melanjutkan pelajaran ke peringkat menengah

Pengukuhan institut pendidikan asas masyarakat
  • Menaiktaraf Sekolah Rendah Agama JAIS dari segi prasarana dan kurikulum pendidikan
  • Semakan semula yuran persekolahan tahunan Sekolah Rendah Agama, Sekolah Agama Rakyat dan Kelas Asas Fardu Ain (KAFA) sebagai galakan pembentukan sahsiah generasi muda Selangor
  • Menaikkan gaji atau elaun minimum guru SAR, SRA dan KAFA kepada RM1,500
  • Menaiktaraf SRJK (C) dan SRJK (T) terpilih di kawasan-kawasan yang dikenalpasti untuk dijadikan sekolah berprestasi tinggi untuk rakyat Selangor

Selangor lebih progresif
  • Membangunkan Koridor Baharu 'Selangor Global Logistic Hub' di kawasan antara Pelabuhan Klang, Kota Raja dan KLIA Sepang, menarik pelaburan asing dan membuka 560,000 peluang pekerjaan baharu untuk rakyat Selangor
  • Pusat Transformasi Bandar di kesemua 14 PBT bagi menjana ekonomi dan IKS rakyat setempat, sebagai sokongan kepada Selangor Global Logistic Hub
  • Pusat khidmat setempat BISNES SELANGOR untuk mengurangkan kerenah birokrasi berkaitan perniagaan dan industri
  • Skim Mikrokredit Sayangi Selangor: Dana - RM250 juta untuk modal permulaan perniagaan

Selangor lebih mesra, alam lebih bersih
  • Modenisasi pengurusan sampah menggunakan konsep kitar semula dan penjanaan tenaga diperbaharui dengan kaedah baharu
  • Skim Pinjaman Janasuria Sayangi Selangor sehingga RM40,000 bagi rakyat yang ingin menyertai program Feed In Tariff menggunakan Tenaga Solar
  • Program dan Insentif Khas bagi pengurusan tenaga alternatif diperbaharui dan pemeliharaan alam sekitar yang efisien dan mesra untuk rumah, premis perniagaan dan perindustrian



Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-4-2013 09:34 PM | Show all posts
naen posted on 17-4-2013 09:31 PM
manifesto BN sempena PRU13

Masa depan lebih cerah

aiseh .. selangor akan bankrupt aa macam ni!!!!




pfffftttttttttttt ..

Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2013 09:51 PM | Show all posts
naen posted on 17-4-2013 12:21 AM
cheqman!!!!!

selamat mengundi wahai cheqman~!

yeah cheq naen .... aku akan mengundi tuk kali ke 2 ...

mengundi kawasan mane nanti cheq naen ....?
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2013 09:53 PM | Show all posts
naen posted on 17-4-2013 09:34 PM
aiseh .. selangor akan bankrupt aa macam ni!!!!

takpe ....selangor banyak duit ....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-4-2013 09:55 PM | Show all posts
mencacus posted on 17-4-2013 09:51 PM
yeah cheq naen .... aku akan mengundi tuk kali ke 2 ...

mengundi kawasan mane nanti cheq naen . ...

shah alam

pestaim mengundi ni .. last time malas .. kali ni sangat bersemangat

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-4-2013 09:57 PM | Show all posts
mencacus posted on 17-4-2013 09:53 PM
takpe ....selangor banyak duit ....

banyak aa duit hasil usaha MB khalid

banyak duit tu satu hal .. kopipes tu satu hal lagi .. macam banyak point yg sama dengan pihak PR kan ..


Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2013 10:07 PM | Show all posts
naen posted on 17-4-2013 09:55 PM
shah alam

pestaim mengundi ni .. last time malas .. kali ni sangat bersemangat

PRU lepas aku mengundi tak guna dakwat kekal ....pestaim gak tuk kali nie kene calit dakwat kekal ....

mengundi kul 8 pagi time aku pergi dulu tu ramai lum datang lagi ... aku syorkan cheq naen datang awal sebab kalau lambat , queue panjang cam pergi ambik br1m ....

shah alam tu nanti jadi tempat tumpuan media .... hardcore BN vs hardcore PR
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-4-2013 10:10 PM | Show all posts
mencacus posted on 17-4-2013 10:07 PM
PRU lepas aku mengundi tak guna dakwat kekal ....pestaim gak tuk kali nie kene calit dakwat kekal  ...

tq untuk tips tu .. harus sesudah subuh gak aku gi beratur ..

agak menjadi tumpuan jugak aa .. belum pape dah jadi tumpuan kan .. calon kontrovrsi katanya

nanti update aa eh pape yg best kat sana! sure dah meriah dah hah dengan bendera2 bagai

Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2013 10:12 PM | Show all posts
naen posted on 17-4-2013 09:57 PM
banyak aa duit hasil usaha MB khalid

banyak duit tu satu hal .. kopipes tu satu hal lagi  ...

lebih kurang jugak manifesto tu ...

MB khalid tu orang strategi bisnes sebab dulu dia pegang tampuk sime darby ... sebab tu selangor maintain je ekonomi dia ....
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2013 10:22 PM | Show all posts
naen posted on 17-4-2013 10:10 PM
tq untuk tips tu .. harus sesudah subuh gak aku gi beratur ..

agak menjadi tumpuan jugak  ...

20hb nie jadi pesta aarr nanti mase hantar borang calon .... yang best tu provok sane provok sini ngan bendera bagai ...

yang kesian abang2 ngan kakak2 petugas keselamatan yg kontrol senario ketika tu ....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-4-2013 10:31 PM | Show all posts
mencacus posted on 17-4-2013 10:22 PM
20hb nie jadi pesta aarr nanti mase hantar borang calon .... yang best tu provok sane provok sini  ...

waaaaaaa .. so cheqman join ke nanti kemeriahan itu? kalau join, record video k!

Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2013 10:38 PM | Show all posts
naen posted on 17-4-2013 10:31 PM
waaaaaaa .. so cheqman join ke nanti kemeriahan itu? kalau join, record video k!

tak pergi kot sebab sabtu keje .... takpe cheq naen , ade kluarlah nanti kat youtube ....dalam ribu2 tu , ratus2 rakam video , puluh2 lak masuk kat youtube ....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.045802s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list