Minat menulis? Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM600! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
123Next
Return to list New
12759
View
56
Reply

[TERENGGANU] Parlimen dan Dun Terengganu[BN menang]

[Copy link]

Author: xpdckelate       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-4-2013 10:52 PM | Show all posts |Read mode
BN KEKAL MEMERINTAH DI TERENGGANU DENGAN KELEBIHAN 2 KERUSI

senarai calon menang
http://www.myundi.com.my/pru13/terengganu.aspx

SENARAI CALON AHLI PARLIMEN DAN ADUN TERENGGANU PRU13


PARLIMEN (8)

P.033Besut - Idris Jusoh(BN) vs Ustaz Riduan Mohamad Nor(PAS)
P.034Setiu - Mohd Zulkifli bin Jusoh(BN) vs Haji Omar Bin Sidek(PAS)
P.035Kuala Nerus - Mohd Nasir bin Ibrahim Fikri(BN) vs Dr Khairuddin At-Takiri (PAS)
P.036Kuala Terengganu - Mohd Zubir Embong(BN) vs Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad(PAS) vs Maimun Yusof(BEBAS)
P.037Marang - Yahya bin Khatib Mohamad(BN) vs Tuan Guru Abdul Hadi Awang (PAS)
P.038Hulu Terengganu - Jailani bin Johari(BN) vs Kamaruzaman Abdullah(PAS)
P.039Dungun - Rosli bin Mat Hassan(BN) vs Wan Hassan Mohd Ramli (PAS) vs Mazlan Harun(BEBAS)
P.040Kemaman - Ahmad Shabery bin Cheek(BN) vs Kamaruddin Chik (PKR)

DUN (32)

N.01 Kuala Besut - A Rahman bin Mokhtar(BN) vs Napisah Binti Ismail(PAS)
N.02 Kota Putera - Muhammad Mahdi bin Musa(BN) vs Ustaz Adam Bin Said(PAS) vs Mohamed Abdul Ghani Ibrahim(PKR)
N.03 Jertih - Mohd Pehimi bin Jusoh(BN) vs Ustaz Wan Azhar Wan Deraman(PAS)
N.04 Hulu Besut - Nawi bin Mohd(BN) vs Solehuddin Jaafar(PAS)
N.05 Jabi - Mohd Iskandar bin Jaafar(BN) vs Dr Azman Ibrahim(PAS)
N.06 Permaisuri - Mohd Jidin bin Shafie(BN) vs En Wan Mokhtar(PKR) vs Mohd Yusop Majid(BEBAS)
N.07 Langkap - Sabri bin Mohd Nor(BN) vs Haji Hassan Karim(PAS)
N.08 Batu Rakit - Bazlan bin Abdul Rahman(BN) vs Che Ghani Che Ambak(PAS)
N.09 Tepuh - Muhammad Ramli bin Hj Noh(BN) vs Ustaz Hishamudin Abdul Karim(PAS)
N.10 Teluk Pasu - Abdul Rahin bin Mohd Said(BN) vs Ustaz Riduan Hashim(PAS)
N.11 Seberang Takir - Ahmad Razif bin Abdul Rahman(BN) vs Zakaria Dagang(PAS) vs Ahmad Nazri Mohd Yusof(PKR)
N.12 Bukit Tunggal - Ismail bin Nik(BN) vs Dr Alias Abdul Razak(PAS)
N.13 Wakaf Mempelam - Wan Mahyuddin bin Wan Ngah(BN) vs Haji Mohd Abdul Wahid Endut(PAS)
N.14 Bandar - Toh Chin Yaw(BN) vs En Azan Ismail(PKR)
N.15 Ladang - Wan Mohd Farid bin Wan Salleh (BN) vs Dato Tengku Hassan Tengku Omar(PAS)
N.16 Batu Buruk - Che Mat bin Jusoh(BN) vs Dr Syed Azman Syed Azman Nawawi(PAS)
N.17 Alur Limbat -  Alias bin Abdullah(BN) vs Ustaz Ariffin Deraman(PAS) vs Ja'afar Jambul(BEBAS)
N.18 Bukit Payung -  Zaidi bin Muda(BN) vs Ustaz Mohd Nor Hamzah(PAS)
N.19 Ru Rendang - Nik Dir bin Nik Wan Ku(BN) vs Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang(PAS)
N.20 Pengkalan Berangan - A Latiff bin Awang(BN) vs Ustaz Sulaiman Sulong(PAS)
N.21 Telemung - Rozi bin Mamat(BN) vs En Narawi Embong(PKR)
N.22 Manir - Yusuf bin Awang Hitam(BN) vs Ustaz Helmi Harun(PAS)
N.23 Kuala Berang - Tengku Putera bin Tengku Awang(BN) vs Haji Muhyiddin Abd Rashid(PAS)
N.24 Ajil - Razali bin Taib(BN) vs Ustaz Mohd Razki Bin Alias(PAS) vs Mohd Nuhairi Muhammad(BEBAS)
N.25 Bukit Besi -  Rosli bin Daud(BN) vs Ustaz Roslan Ismail(PAS) vs Mohd Shamsul Mat Amin(PKR)
N.26 Rantau Abang -  Zaaba bin Mohd Adib(BN) vs Alias Harun(PAS) vs Mazlan Harun(BEBAS)
N.27 Sura - Zakariah bin Ali(BN) vs Wan Afandi Wan Nik(PAS)
N.28 Paka - Matulidi bin Jusoh(BN) vs Ustaz Saiful Bahri Mamat(PAS)
N.29 Kemasik - Rosli bin Othman (BN) vs Haji Halias Hamid(PAS) vs Zulkiflee Salleh(BEBAS)
N.30 Kijal - Ahmad bin Said(BN) vs Ustaz Hazri Jusoh(PAS)
N.31 Chukai - Wan ahmad Nizam bin Wan Abd Halim(BN) vs Hj Hanafiah Mat(PAS)
N.32 Air Putih - Wan Abd Hakim bin Wan Mokhtar(BN) vs Abdul Razak Ibrahim(PAS)



Last edited by xpdckelate on 6-5-2013 09:37 AM

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-4-2013 10:53 PM | Show all posts
SENARAI PARLIMEN DAN DUN TERENGGANU

Last edited by xpdckelate on 15-4-2013 11:27 PM

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-4-2013 10:53 PM | Show all posts
penyandang

SENARAI AHLI PARLIMEN NEGERI TERENGGANU

1- KEMAMAN - P.040 (BN)

Y.B. Dato' Seri Ahmad Shabery bin Cheek

2- BESUT - P.033 (BN)

Y.B. Dato Seri Dr. Abdullah bin Mohamed Zin

3- SETIU - P.034 (BN)

Y.B. Dato Haji Mohd Jidin bin Shafee

4- KUALA NERUS - P.035 (BN)

Y.B. Dato Haji Mohd Nasir bin Ibrahim @ Ibrahim Fikri

5- HULU TERENGGANU - P.038 (BN)

Y.B. Haji Mohd Nor bin Othman

6- DUNGUN - P.039 (BN)

Y.B. Haji Matulidi bin Jusoh

7- MARANG - P.037 (PAS)

Y.B. Dato Seri Haji Abdul Hadi bin Haji Awang

8- KUALA TERENGGANU - P.013 (PAS)

Y.B. Haji Mohd Abdul Wahid bin Endut


Last edited by xpdckelate on 15-4-2013 11:02 PM

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-4-2013 11:03 PM | Show all posts
Penyandang

ADUN

N01                       KUALA BESUT                      A. RAHMAN BIN MOKHTAR
N02                      KOTA PUTERA                      MUHAMMAD PEHIMI BIN YUSOF
N03                      JERTIH                      IDRIS BIN JUSOH
N04                       HULU BESUT                      NAWI BIN MOHAMAD
N05                       JABI                      RAMLAN BIN ALI
N06                       PERMAISURI                      ABD HALIM BIN JUSOH
N07                       LANGKAP                      ASHA`ARI BIN IDRIS
N08                       BATU RAKIT                      KHAZAN BIN CHE MAT
N09                       TEPUH                      MUHAMMAD RAMLI BIN HAJI NUH
N10                       TELUK PASU                      ABDUL RAHIN BIN MOHD SAID
N11                       SEBERANG TAKIR                      AHMAD RAZIF BIN ABD RAHMAN
N14                       BANDAR                      TOH CHIN YAW
N17                       ALUR LIMBAT                      ALIAS BIN ABDULLAH
N20                       PENGKALAN BERANGAN                      YAHYA BIN KHATIB MOHAMAD
N21                       TELEMUNG                      ROZI BIN MAMAT
N23                       KUALA BERANG                      MOHD ZAWAWI BIN ISMAIL
N24                       AJIL                      ROSOL BIN WAHID
N25                       BUKIT BESI                      DIN BIN ADAM
N26                       RANTAU ABANG                      ZA'ABAR BIN MOHD ADIB
N28                       PAKA                      MOHD ARIFFIN BIN ABDULLAH
N29                       KEMASIK                      ROSLI BIN OTHMAN
N30                       KIJAL                      AHMAD BIN SAID
N31                       CUKAI                      MOHAMED BIN AWANG TERA
N32                       AIR PUTIH                      WAN ABDUL HAKIM BIN WAN MOKHTAR


Last edited by xpdckelate on 15-4-2013 11:16 PM

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-4-2013 05:40 PM | Show all posts
percaturan BN meletakkan bekas MB Idris jusoh di Parlimen Besut....kalu menang nampaknya naik ke federal la dia
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-4-2013 11:54 PM | Show all posts
jika BN menang nampaknya mat said bakal dilantik sebagai MB bagi penggal kedua
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-4-2013 11:55 PM | Show all posts
masih menunggu senarai penuh PR bagi DUN dan Parlimen Terengganu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-4-2013 11:47 AM | Show all posts
setakat hari ni

Terengganu Darul Iman (8 kerusi)

P 033 - Besut - (PAS - belum diperolehi)
P 034 - Setiu - (PAS - belum diperolehi)
P 035 - Kuala Nerus - Dr Khairuddin At-Takiri (PAS)
P 036 - Kuala Terengganu - Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad (PAS)
P 037 - Marang - Tuan Guru Abdul Hadi Awang (PAS - penyandang)
P 038 - Hulu Terengganu - (PAS - belum diperolehi)
P 039 - Dungun - Wan Hassan Mohd Ramli (PAS)
P 040 - Kemaman - Kamaruddin Chik (KEADILAN)
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2013 11:57 AM | Show all posts
Aku nak pangkoh mane nih

P.036Kuala Terengganu - Mohd Zubir bin Embong(BN) vs Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad (PAS)

N.14 Bandar - Toh Chin Yaw(BN) vs En Azan Ismail(PKR) Last edited by IRZeeBuk on 22-4-2013 11:58 AM

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-4-2013 12:01 PM | Show all posts
IRZeeBuk posted on 22-4-2013 11:57 AM
Aku nak pangkoh mane nih

P.036Kuala Terengganu - Mohd Zubir bin Embong(BN) vs Raja Kamarul Bahrin ...

ang tutup mata,pahtu pangkoh la,tgk mana yang kena,ahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2013 01:47 PM | Show all posts
nama pakcik aku tak tercalon dlm PRU13 bagi dun ..... di Terengganu..tentu dia frust gila skrg
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-4-2013 03:01 PM | Show all posts
hidup2013 posted on 22-4-2013 01:47 PM
nama pakcik aku tak tercalon dlm PRU13 bagi dun ..... di Terengganu..tentu dia frust gila skrg

redha je la,he2
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2013 08:00 AM | Show all posts
eh tok mun dun mna??
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-4-2013 09:11 AM | Show all posts
nordiana87 posted on 23-4-2013 08:00 AM
eh tok mun dun mna??

parlimen KT rasanya..nanti nak check
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2013 08:35 AM | Show all posts
tokmun KT uolsss

P36 KUALA TERENGGANU
BN
Mohd Zuber Embong
PAS
Datuk Raja Baharin Shah Raja Kamaruzaman
BEBAS
Maimun Yusof
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 26-4-2013 09:27 AM | Show all posts
genchi posted on 25-4-2013 08:35 AM
tokmun KT uolsss

yup,lawan 3 penjuru...hilang deposit lagi la tok mun...10k tu,hu2
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2013 09:48 AM | Show all posts
xpdckelate posted on 26-4-2013 09:27 AM
yup,lawan 3 penjuru...hilang deposit lagi la tok mun...10k tu,hu2

mana tok mun dpt deposit 10K tuh?
byk duit dia?? menege batik kah die??
bakpelah dok buang duit banyok gitu.. baik la dia sedekah aje
buat bekal mati
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 26-4-2013 09:50 AM | Show all posts
genchi posted on 26-4-2013 09:48 AM
mana tok mun dpt deposit 10K tuh?
byk duit dia?? menege batik kah die??
bakpelah dok buang duit ...

dengar kabar angin ada orang sedekah/support....tapi rugi la kalu dia guna duit simpanan semata-mata utk masuk calon,dh sah2 hilang deposit,hu2
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2013 10:02 AM | Show all posts
xpdckelate posted on 26-4-2013 09:50 AM
dengar kabar angin ada orang sedekah/support....tapi rugi la kalu dia guna duit simpanan semata-ma ...

ooo ntah sapa la tu kan?
kalo pki wit pencen ke hapa ke mmg taktaw nak kata lah
awak dah tua... dok la buat mende2 tak pekdah gini
sapa yg nak undi dia? prjuangan apa yg nak dijuangkan
sori la tokmun bukan nak marah tp lojik la akal.
papepun ini sme mau pecah undi saja..
Reply

Use magic Report

Post time 27-4-2013 10:39 AM | Show all posts
Tok Mun bukan tok aku seperti biasa ari2 ngayuh basikal, rumah dia dengan dengan sekolah rendah Ibnu Qayyim, belakang kedai makan roti nan tepatnya di lorong kiambang
Reply

Use magic Report

Post time 27-4-2013 11:35 PM | Show all posts
xpdckelate posted on 26-4-2013 09:50 AM
dengar kabar angin ada orang sedekah/support....tapi rugi la kalu dia guna duit simpanan semata-ma ...

duit tu dok wak masuk kubor, at least dia invest utk kerja2 amal dia yg terakhir...g melawat kawasan, berkempen..nyatakan ape benda yg dia boleh bantu... tak menang pun xpe, at least dia buat dan cuba apa yg dia nak...aku rasa tu noble. she;s a fighter till the end
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 28-4-2013 04:30 PM | Show all posts
sokmogitu posted on 27-4-2013 11:35 PM
duit tu dok wak masuk kubor, at least dia invest utk kerja2 amal dia yg terakhir...g melawat kawas ...

lain org lain pendapat dia...tapi jika difikirkan logik,tok mun tu bukannya org senang,duit 10k macam2 dia boleh buat selain amik calon
Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2013 11:42 PM | Show all posts

Hmmm...

genchi posted on 26-4-2013 10:02 AM
ooo ntah sapa la tu kan?
kalo pki wit pencen ke hapa ke mmg taktaw nak kata lah
awak dah tua.. ...



Mendengar penjelasang Tok Mun hari tu semasa diinterbiu membuat aku terfikir bahawa Tok Mun ni jenis yang 'ada prinsip'... Dia buat semer tu bukang untok menang tapi untok tak nak terlibat dengang 'dosa' disampeng memegang 'amanat' arwah suaminya... (Tak tahu lar hapa amanat tu...) Jadi worang cam dia tu sah lar 'tak percaya' dengang memana perjuangan parti yang ada sekarang ni... Tu sebab dia jadi calong 'sendiri'... Perjuang hapa yang dia percaya...

Pepe pong ni pada pandangang aku jer lar berdasarkang kepada sinopsis aku... Dia tak bagitau pong 'direct' pong masa tu... Lagi pong secara logiknya sapa nak bagi derma kat dia 10K lelebih lagi kalau dah tahu gerenti kalah punya... Hanya mereka yang tahu 'kisah disebalek' tu jer lar yang sudi hulur derma tu... Tak kesah lar atas dasar simpati ke tak... Aku percaya Tok Mun pasti amat berterima kaseh sebab dia pong tahu memang 'takde can' nak menang...

Dan untok itu aku rasa aku hormati Tok Mun sebagai calon sebab aku rasa hapa yang dia buat tu adalah sebab keikhlasang dia sendiri...


Jizzz... Klong! Klong!
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2013 08:42 AM | Show all posts
AceHand posted on 28-4-2013 11:42 PM
Mendengar penjelasang Tok Mun hari tu semasa diinterbiu membuat aku terfikir bahawa Tok Mun ni ...

mgkn betoi dia nak perjuangkan atas apa yg dia pecaya dan memikul amanat suami.. tp bg gen
mgkn dia boleh cukup berjuang sbb perjuangan dia kelihatan sia2 brape ramai aje yg memahami perjuangan dia?
apepun yg gen nmpk hidup dia sudah dipenghujung... waktu begini mgkn lbh baik dia perjuangkan idup dia sndrik..
jika dia maseh larat nak brckp.. adalah lbh baik dia gunakan tuk lbh brzikir.. gen bukan apa..

gen rasa dia sisa2kan usia akhir dia.. sayang.. dia ada peluang.. usia dia pnjg.. dari dok nek beskal berkempen sana sini
perjuangan dia tak sapa yg nmpk... dan takdpt diperjuangkan pun oleh sapa. tp tulah itu pndirian dia.. mgkn ini prjuangan terakhir dari dia.. tuk politik..

emmm just a politik..
Reply

Use magic Report

Post time 30-4-2013 12:13 AM | Show all posts

Hah! Hah! Hah!

genchi posted on 29-4-2013 08:42 AM
mgkn betoi dia nak perjuangkan atas apa yg dia pecaya dan memikul amanat suami.. tp bg gen
mgkn  ...



Itulah silapnya 'pemikirang' kita... Bila 'tua' jer suh pi dok masjid lar bagai sebab konongnya usia dah senja walhal ajal maut tidak mengenal usia... Boleh jadi sebab mentaliti camni lar kurangnya golongang muda pogi 'berkungjong' kat masjid... Dia nak tunggu tua dulu... Heh! Heh! Heh!


Jizzz... Klong! Klong!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.052065s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list