Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234Next
Return to list New
6335
View
69
Reply

Semua Agama Menipu Orang Yang Tak Bernasib Baik

[Copy link]

Author: pemburubayang       Show all posts   Read mode

Author
Post time 17-5-2013 05:03 PM | Show all posts |Read mode
semua agama ni menipu jer lebih,pendapat aku jer.

menipu org tak bernasib baik supaya mereka diam..

keadilan pun xada...sbb tu duniia ni huru hara dengki mendengki...ada negara dgn minyak ada yg tak ada minyak..etc..etc ada manusia buruk miski

dan mcm2 lagi la..

ada org hidup bernasib baik dapat apa yg disuka ada org xada boleh apa disuka pun. ada yg miskn buruk sakit ada yg hidup bagus...

Last edited by pemburubayang on 19-5-2013 02:14 PM

Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2013 05:26 PM | Show all posts
Entahlah... saya tak mahu kata semua agama menipu. Tapi memang pun, dunia ini sangatlah tak adil!! Ramai yang buat baik selalunya dapat tahi akhirnya.
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2013 07:49 PM | Show all posts
nampak marah bengang jer, ni mesti rasa tertipu ni...
God is imaginary
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-5-2013 09:06 PM | Show all posts
Keram posted on 17-5-2013 07:49 PM
nampak marah bengang jer, ni mesti rasa tertipu ni...
God is imaginary

huhahahhahahhahahha............


memang rasa tertipu pun......xpuas hati..

ada ker patut kalau aku tak dapat sesuatu alasana kerana ada keburukan..mcm2 alasan

org lain pulak sedap jer dapat xada keburukan

asik2 benda disuka semua tak dapat. baik kiamat terus mcm ni. sakit hati jer.

rezeki ditentukan.. kahkahkah ada org pun mati kebuluran..



Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2013 10:18 PM | Show all posts
pemburubayang posted on 17-5-2013 09:06 PM
huhahahhahahhahahha............

hahahahaha
kan..balik2 kata bersabarlah...hahahaha




Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-5-2013 12:25 AM | Show all posts
Keram posted on 17-5-2013 10:18 PM
hahahahaha
kan..balik2 kata bersabarlah...hahahaha

betul tu..

berapa banyak mau sabar. ujian setakat kemampuan ramai yg tak mampu.

jika manusia tdk boleh miliki apa yg disuka patut diberi kelebihan lain.

ini tdk, jika satu manusia tu dpt benda baik2 disuka dia saja yg dapat. yg lain buruk2 sme org lain.

memang ba:: dunia ni.

banyak membohong.
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2013 06:53 AM | Show all posts
Cari le kebenaran...fikir le dlm2.
Tumbuk dinding sakit le tangan
Tumbuk beras dpt le emping
Org x mkn dinding, lbh baik mkn emping.
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2013 10:24 AM | Show all posts
dunia ni adalah satu ujian....orang yang lemah je yang yang terpedaya dengan ilusi dunia ini.keadilan pula bukanlah satu perkara yang boleh dinilai dan ditentukan oleh manusia,tetapi ianya ditentukan oleh Tuhan pencipta alam.

Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2013 10:29 AM | Show all posts
pemburubayang posted on 18-5-2013 12:25 AM
betul tu..

berapa banyak mau sabar. ujian setakat kemampuan ramai yg tak mampu.
betul tu..

berapa banyak mau sabar. ujian setakat kemampuan ramai yg tak mampu.

jika manusia tdk boleh miliki apa yg disuka patut diberi kelebihan lain.

ini tdk, jika satu manusia tu dpt benda baik2 disuka dia saja yg dapat. yg lain buruk2 sme org lain.

memang ba:: dunia ni.

banyak membohong.
setiap manusia yang lahir di atas dunia ni dah ditentukan rezeki masing-masing.buat apa kita nak sibuk dengan kesenangan dan kemewahan yang dimiliki oleh orang lain sedangkan yang lebih penting kita perlu berusaha mencari harta sendiri walau menempuh berbagai-bagai rintangan dan cabaran?itu yang lebih baik.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-5-2013 03:05 PM | Show all posts
cmf_BeachBoys posted on 18-5-2013 10:29 AM
setiap manusia yang lahir di atas dunia ni dah ditentukan rezeki masing-masing.buat apa kita nak s ...

ditentukan bgmana?

ada yg lawa dan baik2 sme dia suka dapat.

ada yg buruk miskin sme manusia satu tu jer.


anda suka diri anda ditentukan bagaimana. yg baik2 saja kah.

sudah la jgn menipu, anda pun mahu yg baik2 juga sbb itu fitrah.

sy dh jumpa bynk org seperti kamu, cakap saja boleh la.realitinya kalo terima benda buruk2 pun xsanggup.

sudahlah semua agama itu mengarut dan membohong org2 tak bernasib baik supaya diam dan dunia ni aman dr rasa xpuas hati.





Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2013 08:09 PM | Show all posts
pemburubayang posted on 18-5-2013 12:25 AM
betul tu..

berapa banyak mau sabar. ujian setakat kemampuan ramai yg tak mampu.

Ujian itu hanya lah utk org yang bersabar,
dan sabar itu utk org yang beriman sahaja...org yang percaya dan mempercayai.....hahahaha


Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2013 08:27 PM | Show all posts
pemburubayang posted on 18-5-2013 03:05 PM
ditentukan bgmana?

ada yg lawa dan baik2 sme dia suka dapat.

ada dpt yang baik tp dia mengada2 tak nak pulak pun ada....

Hidup tak payah lah nak difikirkan...buat sakit jiwa. Teori byk sgt ....hahahahaha
lagipun dah memang semua menikmati kegilaan sendiri...hahahaha


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-5-2013 08:45 PM | Show all posts
Keram posted on 18-5-2013 08:27 PM
ada dpt yang baik tp dia mengada2 tak nak pulak pun ada....

Hidup tak payah lah nak difiki ...

walaupun kita ingin melupakan dan tdk mahu fikir tapi selagi hidup akan menempuhi masalah2 yg sial ni.
celaka betui, sme benda buruk mesti cari org yg buruk miskin juga, bangang gila dunia ni.
benda buruk2 yg tak disuka ja kena hadap.
mungkin bila nak mati tdk ada kenangan indah yg boleh diceritan sbb tiada. org lain tutuh benda best dan sedap2. pastu cerita dan berkata syukur.wtf.
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2013 08:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku tak rasa agama menipu. Agama banyak menolong, mentally & spiritualy. Tapi bagi aku hukum karma tu menipu.
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2013 09:02 PM | Show all posts
yg menipu manusia, manusia yg manipulasi agama
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-5-2013 09:19 PM | Show all posts
apa perasaan anda bila anda xboleh dapat apa2 yg anda suka

dan anda hanya diberi benda yg buruk2 saja didunia ni..

adakah anda tak rasa bengang dan sakit hati..

agama kata tu ujian..org lain yg dpt baik2 beramal dgn hati gembira pula.
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2013 09:31 PM | Show all posts
ape lg gi matila kasi mampos..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-5-2013 09:50 PM | Show all posts
tagas posted on 18-5-2013 09:31 PM
ape lg gi matila kasi mampos..

lagi satu sangat menipu semua manusia sama disisi bla2....

sebab org yg bernasib baik suka org yg xbernasib baik mati sebab ganggu mereka yg bernasib baik ni bergembira didunia ni..

mereka memandang org yg xbernasib baik seperti sampah. mereka menilai org yg tak bernasib baik sperti sampah. Last edited by pemburubayang on 18-5-2013 09:55 PM

Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2013 10:11 PM | Show all posts
kamu kata semua agama menipu ...cuba kamu tipu pula semua agama tu ....asik kena tipu aje ...mana bolihkan ...sekali kali nak juga kenakan balik ...macam ...nak cuba ..???
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2013 03:19 AM | Show all posts
Yg menilai baik buruk tu diri sendiri
dh dpt air nk sirap
dpt sirap nk teh tarik pula
x ckop tarik nk tonggang arak
bila dh mabuk x bole pikir - semua dihantamnya
- Tp bila yg x tonggang arak tp mabuk x bole pikir juga cmne plk?

p/s: Agama bkn utk binatang ternak dan makhluk melata...sbb akal x menurut kehendak nafsu semata.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.135962s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list