Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
6334
View
69
Reply

Semua Agama Menipu Orang Yang Tak Bernasib Baik

[Copy link]

Author: pemburubayang    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 19-5-2013 06:07 AM | Show all posts
Al-Patih posted on 18-5-2013 10:11 PM
kamu kata semua agama menipu ...cuba kamu tipu pula semua agama tu ....asik kena tipu aje ...mana bo ...

Yuhooo ..TT .....dah cuba ke belum....
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2013 09:12 PM | Show all posts
pemburubayang posted on 18-5-2013 09:50 PM
lagi satu sangat menipu semua manusia sama disisi bla2....

sebab org yg bernasib baik suka org  ...

Dlm baris pertama kamu sendiri sebut manusia sesama manusia bla bla, ....maka manusia yg mengambil kesempatan kan?
masing2 cari jalan keredhaan nak keluar dari kesusahan dgn cara yg betul , perlu cermin diri sendiri, kenal diri sendiri supaya tau apa yg kurang, ingat saudara, ujian itu tanda kasih pencipta pada manusia,

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-5-2013 09:29 PM | Show all posts
HLgX posted on 19-5-2013 09:12 PM
Dlm baris pertama kamu sendiri sebut manusia sesama manusia bla bla, ....maka manusia yg mengambil ...

sayang makluk apa, asik2 duk buh benda buruk saja..duk tulis benda buruk busuk saja pada satu manusia saja agama ni..

kalo manusia tu xtahan buat bukan2 kena hantar pi neraka.. org yg dpt benda best duk ucap syukur tu masuk syurga kot xbuat benda bukan2 sbb dpt benda best2...

apa dia mcm ni....adil apa agama mcm ni..

aku makin benci xpuas hati adala sakit hati dgn agama ni..xpayah duk buhung sayang aku ker menda sme ni..meyampah aku dgn pembohongan mcm tu..bosan idup

kalo sme benda buruk tak guna aku dan spesis manusia mcm aku yg senasib jer terima... dulu3 org baik yg patuh agama mcm aku bila hidup dgn benda buruk2 leh rasa xpuas hati sakit hati tgk org yg best hidup dgn benda yg baik2 terima...


ujian setakat kemampuan ni lagi agama duk membohong. buktinya aku ni mana mampu smpi xpuas hati dan bengang ni.rasa mcm nk mbunuh org. xada benda baik yg best aku dpt dlm hidup ni..satu pun xdak. jap lagi ada jawab buleh duk hidup bernafas kira ok dah. haramjadah betui, org kaya pun bernafas apa bezanya....







            



Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2013 10:00 AM | Show all posts
cmf_BeachBoys posted on 18-5-2013 10:24 AM
dunia ni adalah satu ujian....orang yang lemah je yang yang terpedaya dengan ilusi dunia ini.keadila ...

apa yang aku nampak, banyak manusia di buli oleh kehidupan

Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2013 10:36 AM | Show all posts
agama cuma ingin menolong manusia menjadi lebih tenang dan hidup aman, binatang tiada semua ini sebab mereka tiada banyak masalah emosi macam manusia. kehidupan manusia lebih kompleks, jadi pelbagai agama wujud,untuk menolong manusia, jadi terpulang kepada manusia untuk membuat pilihan. agama ibarat pisau, jika pandai cara guna, akan memberi kebaikan, jika salah guna akan membawa kemusnahan.
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2013 04:22 PM | Show all posts
Agama yg baik adalah utk kaum yg baik. Agama yg buruk kpd kaum yg buruk (kelakuan) dan makluk2 seakan syaitan akan tetap mencari manusia yg lemah yg mampu diperbodohkan.

Bukan salah Tuhan kalau kamu tidak tahu berfikir samada apa yg kamu ikuti itu ada menbawa anda kpd jalan yg baik atau tidak. Kalau kamu mengikut je apa yg agama palsu kamu itu suruh buat, tak ubahlah kau dgn kambing dan lembu, tunggu di sembelih shj. Apasal nak salahkan Tuhan kalau diri sendiri tak pernah berfikir?
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2013 10:12 PM | Show all posts
pemburubayang posted on 18-5-2013 03:05 PM
ditentukan bgmana?

ada yg lawa dan baik2 sme dia suka dapat.

Kerana kamu termasuk makhluk yang tidak bersyukur atas kurniaan tuhan pada kamu hingga berasa rugi dan mempersoalkan tuhan...

Kalau aku ceritakan kehidupan aku ini yang tak bernasib baik,adakah aku dikira malang dan tuhan sisihkan aku? Dari kecil aku cuma anak org miskin. Apabila belajar jauh2 aku hanya mampu mkn megi kari satu paket dibahagi dua kerana kluarga yang miskin. Apabila dewasa aku berkahwin dengan lelaki kaya tuhan uji aku dengan penyakit kanser tahap 4,aku dijadualkan doktor hidup hanya dua tahun sahaja. Saudara mara asik bertanya kenapa tidak beranak.

Tapi kebesaran tuhan itu terlalu besar kepada aku,pernah kau lihat org botak kerana kanser tapi aku terlalu bersyukur kerana journey ini terlalu perit. Tapi terlalu banyak nikmat tuhan di depan aku,mata aku masih bole melihat. Tangan dan kaki boleh bergerak. Nasi masih mampu disuap ke mulut. Manusia tetap manusia lebih ramai jahat dari yang baik,tapi apa yang membezakan antara kita?  Jangan jadi manusia yang lemah,carilah perjalanan abadi menuju tuhan. Perjalanan di dunia terlalu sementara,tak berbaloi mencari dunia kalau akhirat boleh datang bersujud kepada kita.
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2013 10:15 PM | Show all posts
hang  'pemburubayang'....
memang lerrr tertipu.

cobalah buru benda lain....
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2013 10:54 AM | Show all posts
Bukan semua agama menipu manusia, hanya agama2 spt Christianity dan Islam shj.

Kalau kamu (orang Christian dan Islam) BODOH PIANG, ianya tidak bermakna semua orang pun BODOH PIANG juga.
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2013 08:39 PM | Show all posts
Orang yg rasa tertipu dek kebenaran hanya mahu kekal dlm alam haiwan yg bersifat kebinatangan...
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2013 12:11 AM | Show all posts
Sephiroth posted on 21-5-2013 10:54 AM
Bukan semua agama menipu manusia, hanya agama2 spt Christianity dan Islam shj.

Kalau kamu (orang  ...

nak tanyerr larh..

kamu nih penganut agama prabu siva kerr?
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2013 02:12 PM | Show all posts
mickhasevi posted on 22-5-2013 12:11 AM
nak tanyerr larh..

kamu nih penganut agama prabu siva kerr?

Penganut who?
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2013 08:47 PM | Show all posts
Sephiroth posted on 22-5-2013 02:12 PM
Penganut who?

kalau dah tak kenal...just ignore jerr
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2013 06:45 AM | Show all posts
mickhasevi posted on 22-5-2013 12:11 AM
nak tanyerr larh..

kamu nih penganut agama prabu siva kerr?

dia penganut ni ....



Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2013 06:27 PM | Show all posts
Menipu, fitnah, curi dan segala perkara negative di larang sama sekali dlm semua ajaran agama masing2...
Mereka yg membuat perkara ini adalah golongan tidak sedar diri, pentingkan sendiri,  talak dua muka (depan baik ,belakang muka syaitan), dan lain2....

Ingat, pasti mereka akan menerima balasan yg setimpal nya di akhirat dan di dunia..... saya pernah melihat mereka2 ini  ..,di timpa musiba yg   amat dasyat...

mereka  yg sedar diri, tahu apa maksud hidup ini...hidup  sentiasa tenang dan selamat....yg paling penting bersyukur apa yg ada pada  kita walaupun hidup begitu daif....
cuba anda bersyukur dan berterima kasih pada si DIA kerana  masih boleh bernafas esok hari nya selepas bangun dari tidur.......itu pun kira satu sedekah  dari si DIA



                                                                                                        
                                                                        Ephesians 4:28                                                                                                         Let the thief no longer steal, but rather let him labor, doing honest work with his own hands, so that he may have something to share with anyone in need.                                                                        
                        
                                                                                                
                                                                        Exodus 20:15                                                                                                                                                 You shall not steal.                                                                        
                        
                                                                                                
                                                                        Leviticus 19:11                                                                                                         You shall not steal; you shall not deal falsely; you shall not lie to one another.                                                                        
                        
                                                                                                
                                                                        Exodus 22:7                                                                                                                                                 If a man gives to his neighbor money or goods to keep safe, and it is stolen from the man's house, then, if the thief is found, he shall pay double.                                                                        
                        
                                                                                                
                                                                        Proverbs 10:2                                                                                                                                         Treasures gained by wickedness do not profit, but righteousness delivers from death.                                                                        
                        
                                                                                                
                                                                        Romans 13:9                                                                                                         For the commandments, You shall not commit adultery, You shall not murder, You shall not steal, You shall not covet, and any other commandment, are summed up in this word: You shall love your neighbor as yourself.                                                                        
                        
                                                                                                
                                                                        Proverbs 12:22                                                                                                                                                 Lying lips are an abomination to the Lord, but those who act faithfully are his delight.                                                                        
                        
                                                                                                
                                                                        Jeremiah 7:9-11                                                                                                         Will you steal, murder, commit adultery, swear falsely, make offerings to Baal, and go after other gods that you have not known, and then come and stand before me in this house, which is called by my name, and say, We are delivered!only to go on doing all these abominations? Has this house, which is called by my name, become a den of robbers in your eyes? Behold, I myself have seen it, declares the Lord.                                                                        
                        
                                                                                                
                                                                        Leviticus 6:1-7                                                                                                          The Lord spoke to Moses, saying, If anyone sins and commits a breach of faith against the Lord by deceiving his neighbor in a matter of deposit or security, or through robbery, or if he has oppressed his neighbor or has found something lost and lied about it, swearing falselyin any of all the things that people do and sin thereby if he has sinned and has realized his guilt and will restore what he took by robbery or what he got by oppression or the deposit that was committed to him or the lost thing that he found or anything about which he has sworn falsely, he shall restore it in full and shall add a fifth to it, and give it to him to whom it belongs on the day he realizes his guilt. ...                                                                        
                        
                                                                                                
                                                                        1 Timothy 6:10                                                                                                         For the love of money is a root of all kinds of evils. It is through this craving that some have wandered away from the faith and pierced themselves with many pangs.                                                                        
                        
                                                                                                
                                                                        Leviticus 6:2                                                                                                         If anyone sins and commits a breach of faith against the Lord by deceiving his neighbor in a matter of deposit or security, or through robbery, or if he has oppressed his neighbor                                                                        
                        
=========================

Gautama teachings:

The Noble Eightfold Path

         
     
1. Right View
Wisdom
2. Right Intention
3. Right Speech
Ethical Conduct
4. Right Action
5. Right Livelihood
6. Right Effort
Mental Development
7. Right Mindfulness
8. Right Concentration

=============================================================


Last edited by Truth.8 on 23-5-2013 09:05 PM

Reply

Use magic Report

Post time 31-5-2013 09:59 AM From the mobile phone | Show all posts
kewujudan semua benda adalah lumrah alam.

Tak nak berdebat pasal wujud tak wujud. Hanya pandangan je. Agaknya, tuhan tu suka tengok perang ke? Tiap hari ada perang kat bumi. Tohan bg ujian ke? Sampai hati dia kan. Dah cipta manusia, dibiar pula kebuluran mati tak makan. Ala.. Mls la nk cite. Andai kata tuhan wujud, maka manusia adalah bahan ujikaji je.

Pendirian aku tohan x wujud
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2013 09:43 AM | Show all posts
letter2 posted on 31-5-2013 09:59 AM
kewujudan semua benda adalah lumrah alam.

Tak nak berdebat pasal wujud tak wujud. Hanya pandangan ...

Oi kawan ... kamu ini buta kah?

Memang benar setiap hari ada peperangan. Tetapi kamu tahu tak macam mana peperangan itu boleh berlaku? Kerana adanya senjata2 api yg dibina dan dicipta khas oleh Saintis dan Engineer (yg kebanyakannya adalah Atheists). Jadi, apasal menyalahkan Tuhan kerana kebodohan manusia? Manusia tak ada akal kah utk menentukan apa itu benar dan apa yg salah? Manusia tak ada akal kah utk duduk berunding dgn aman bila ada masalah dan bukannya Jihad langgar bangunan?

Kalau kamu (atheists) nak sangat Tuhan datang menyuap kamu dlm setiap bidang, itu bukan namanya kamu itu beriman. Itu maknanya kamu itu terencat akal.
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2013 10:07 AM | Show all posts
letter2 posted on 31-5-2013 09:59 AM
kewujudan semua benda adalah lumrah alam.

Tak nak berdebat pasal wujud tak wujud. Hanya pandangan ...

cuba fikir:

bangunan yg baru hendak di bina...memerlukan akal fikiran utk membuat....tanpa akitek tanpa bangunan....maka berdiri teguh bangunan macam KLCC dan lain...sebab manusia yg bina bangunan tersebut..

sama macam kita sebagai manusia:
setiap organ dlm badan kita ada  function  masing2...contoh nya:

lidah utk rasa
hidung utk membau atau deria
mata utk lihat
kidney dan lain

cuba kamu lihat gambar di bawa....siapa yg boleh buat benda ini begitu teliti dan terperinci ???bila kita makan...ada  function utk membuang air besar...minum air..ada function utk buang air kecil dan lain2



utk membuat atau cipta benda2 ini memperlukan Akitek....tanpa akitek maka manusia tidak boleh pijat di sini...
siapa akitek itu???

lu pikir lah sendiri

Last edited by Truth.8 on 4-6-2013 10:09 AM

Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2013 11:15 AM | Show all posts
letter2 posted on 31-5-2013 09:59 AM
kewujudan semua benda adalah lumrah alam.

Tak nak berdebat pasal wujud tak wujud. Hanya pandangan ...

I agree with you!!
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2013 12:36 PM From the mobile phone | Show all posts
1 hindu n 1 cris+iant dah menyatakan hasrat tohan mereka. Tohan muslim bila lagi?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.087678s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list