Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234
Return to list New
6340
View
69
Reply

Semua Agama Menipu Orang Yang Tak Bernasib Baik

[Copy link]

Author: pemburubayang       Show all posts   Read mode

Post time 13-8-2013 11:26 AM | Show all posts
pemburubayang posted on 7-8-2013 01:05 AM
malas2 aku bljr duit sdiri

sme sdiri cuma xjadi kaya

jika tt bragama islam..xptt tt brfikiran begitu tkut2 iman leh songsang..tt kne ingt..smue yg jd ade lah dr kntntuan Ilahi..baik pd kite tp blum tntu baik pd pndangan Ilahi..smuenye ade hikmah..kite sndiri yg kne brusaha..takdir hdup boleh brubah jika kite brusaha..Tuhan xkn mmberi ujian lebih dr kmmpuan hmbanya,,ingtlah...
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2013 01:06 PM | Show all posts
Sephiroth posted on 13-8-2013 11:09 AM
Persoalan di sini adalah - Untuk apakah sesuatu agama itu diperlukan?

Kalau kamu hanya memikirk ...

aku tak nafikan itu. jadi apa point kamu? agama diperlukan sebagai alat kawalan? survival manusia sangat bergantung pada agama?
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2013 02:12 PM | Show all posts
adi_iskandar posted on 14-8-2013 01:06 PM
aku tak nafikan itu. jadi apa point kamu? agama diperlukan sebagai alat kawalan? survival manusia  ...

Kalau kamu terperangkap dlm sebuah gua dgn dua orang manusia - satu atheist dan satu lagi theist dan menpunyai dua lorong dihadepan kamu. Dengan siapakah kamu akan pergi?

Adakah kamu akan pergi dgn seorang atheist yg berpendapat dia tidak perlukan agama utk melakukan sesuatu dan tidak tuhan utk mengadili apa2 yg dilakukannya?

Ataupun kamu akan pergi dgn seorang theist yg takut dgn Tuhan dan berpendapat bahawa setiap perbuatannya (baik dan buruk) akan diadili di alam akhirat nanti?

Tolong jawab - Dengan siapakah kamu memilih utk memasuki lorong gelap dlm gua itu? Dan kenapakah kamu buat pilihan sedemikian?
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2013 09:53 AM | Show all posts
tak nak beragama boleh, next 100 years manusia pupus dari muka bumi ni.
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2013 12:40 PM | Show all posts
Bukan agama yang menipu tetapi orang yang tertipu. Mudah hidup ini kalau orang itu tahu diri dia... tahu matlamat dia dilahirkan ke dunia... tapi yang mudah pun tidak mudah bila ada iblis dan bala tenteranya mengganggu. Sebab tu Allah sediakan syurga dan neraka. Hanya orang yang benar-benar ikhlas menyembah Allah sahaja yang masuk Syurga. Selebih dari itu hanya Allah Yang Maha Mengetahui.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-10-2013 08:16 PM | Show all posts
ct_og posted on 28-9-2013 12:40 PM
Bukan agama yang menipu tetapi orang yang tertipu. Mudah hidup ini kalau orang itu tahu diri dia...  ...

manusia walau baik mcmana sekalipun...


akan dipaksaa ke jalan mati dan masuk neraka kalo ada agama.....cthnya tdk boleh dapat apa2 saja yg disuka.tapi manusia dibagi nafsu dan keinginan,ada org yg dapat ada org tdk. org baik yg tak dpt apa disuka melihat org lain boleh rasa xpuas hati dn sbginya. manusia bergaduh irihati dn sbgiinya...


dunia mcm bab1 haram tak adil..



Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-10-2013 08:19 PM | Show all posts
riehan posted on 13-8-2013 11:26 AM
jika tt bragama islam..xptt tt brfikiran begitu tkut2 iman leh songsang..tt kne ingt..smue yg jd a ...

...menipu ujian setakat kemampuan....


sbb ada yg tak mampu smpi masuk neraka bunuh diri dn sbginya...


gila dunia ni...
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2013 09:17 AM | Show all posts
by pemburubayang

dunia mcm bab1 haram tak adil..


Yakah? Habis itu, apasal masih hidup lagi di dunia ini? Bukan kah lebih rational kalau kau menbunuh diri je? Ataupun kau pun takut masuk neraka ke?

Hidup tak mahu, mampus pun segan. Kehidupan apa yg kamu ada ini? Tak ubah spt haiwan - makan, minum, berpoya2 dan meningkatkan zuriat2 yg tak guna sesen pun dan akhir2, mati katak.
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2013 09:26 AM | Show all posts
pemburubayang posted on 20-10-2013 08:19 PM
...menipu ujian setakat kemampuan....

mybe tt ni bkn islam..myamar eh..ok2
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2013 09:33 AM | Show all posts
pemburubayang posted on 20-10-2013 08:16 PM
manusia walau baik mcmana sekalipun...

Ayat kamu menunjukkan jelas kamu tak kenal diri kamu dan tak kenal siapa yang cipta kamu...

Carilah ilmu agama... Dalam Islam, penganutnya diajar agar tidak mudah berputus asa.. sentiasa ada harapan bila dekat dengan Allah...

Ketahuilah bahawa ada manusia yang masuk syurga tanpa perlu masuk neraka dulu.. bahkan ada yang masuk syurga tanpa perlu masuk mahkamah Allah bagi dihisab amalannya di dunia...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.082669s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list