Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
28635
View
775
Reply

Agama punca permasalahan dunia

[Copy link]

Author: Lejen       Show all posts   Read mode

Post time 27-6-2013 12:45 AM | Show all posts

agama bukan punca permasalahan, tapi at the same time  SEMUA AGAMA juga bukan penyelesai masalah dunia, walaupun aku susah nak purcaya, tapi itulah fakta & realiti on the field....
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 03:06 AM | Show all posts
Kepercayaan punca permasalahan dunia
i.e. percaya kpd buah lalu membuah
(Kisah benar pemikiran petik dari bintang dan bersinar gtu...)
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 06:53 AM | Show all posts
M5 posted on 26-6-2013 11:09 PM
hamdallah, pak ereb memerlukan ramai lagi ummah melayu macam kamu kat donia  ni.

Statement aku takde kaitan dgn Ereb..


Aku rakyat Malaysia dan aku hanga bersetuju dan mempertahankan sebarang nilai nilai yg terdapat dlm Rukunegara...



Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 07:19 AM | Show all posts
rukun.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 07:32 AM | Show all posts
sebelum ada nya agama banyak tempat tidak aman & mundur..tu sebab ada zaman jahiliah, zaman kegelapan..etc

sesudah datangnya agama manusia lebih bertamadun..lebih beradap...kenapa pula agama jadi punca masalah?
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 07:33 AM | Show all posts
Lejen posted on 26-6-2013 10:10 AM
mungkin manusia semakin pandai sekarang. dulu mudah percaya kepada agama.

tak mustahil juga sem ...

semakin budus adalah...
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 07:39 AM | Show all posts
jangan salah faham.....itu census hanya ambil kurang dari 1000 peserta jadi keputusan adalah tidak konklusif......malah jauh dari tepat.....
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 07:41 AM | Show all posts
kakikuDibibirmu posted on 26-6-2013 11:17 PM
When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delus ...

tak perlu direnungkan.....Robert tu yg insane sebenarnya...
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 07:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Agak sadis la bile manusia bergaduh berperang sbb..."tuhan aku lagi bagus dari tuhan ko"

"Syurga neraka aku benar...syurga neraka ko tipoo"

Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 07:52 AM | Show all posts
MengkuduMasam posted on 26-6-2013 10:04 AM
freethinker makin ramai...

ramai yg beragama sebab dilahirkan dlm agama itu...

berpandulah dengan Quran ...insaqAllah
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 07:52 AM | Show all posts
my god is better than your god




Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 07:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Patutnyer agama ni adelh pegangan peribadi... bile ade org yg fefeeling pemegang wakil tuhan.... mulala dia nk kafirkan org.. org tu salah...org ni salah...

Mcmmaner dia tau agama dia tu benarrr sampai nk neraka jahanamksn org?...ckup utk diri dia dah laa kan....  dia kate ustaz dia ckp...

Quran dh lama ckp pasal kebebasan agama...
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 07:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Yg paling malang..dlm islam...dah la asik kate tuhan  Allah itu bagus...tuhan agama lain x bagus..
Dah tu gaduh pulak sesame islam "allah versi aku lagi bagus dr versi org lain...org lain salah"
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 07:59 AM | Show all posts
Simunggu posted on 27-6-2013 07:32 AM
sebelum ada nya agama banyak tempat tidak aman & mundur..tu sebab ada zaman jahiliah, zaman kegelapa ...

zaman kegelapan dekat eropah tu adalah sebab agama..dan zaman kegelapan orang islam sekarang juga adalah sebab agama..yang paling nyata sekarang adalah kes di syiria..walaupun xdapat dipastikan apakah punca sebenar perperangan di sana..tapi rata-rata yang jadi batu api adalah orang beragama..yang syiah menghasut supaya membenci sunni dan sunni pun menghasut supaya membenci syiah..di sini adalah jelas agama membawa pada kerosakan..sebab tu aku cakap..benda macam ni kena dihentikan..agama sepatutnya untuk membawa ke arah keamanan dan menyatupadukan manusia..bukan memecahbelahkan manusia macam sekarang..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-6-2013 09:37 AM | Show all posts
Simunggu posted on 27-6-2013 07:33 AM
semakin budus adalah...

tak percaya tuhan tidak menunjukkan kebodohan. banyak orang2 yang tidak percaya tuhan atau yang percaya tuhan tapi tak beragama adalah genius dan penyumbang untuk kemanusiaan.

Albert Einstein, Stephen Hawkings antara mereka.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-6-2013 09:39 AM | Show all posts
nolya posted on 26-6-2013 09:56 PM
freethinkers ni kalau mereka mati nak dikuburkan di mana ye? di perkuburan Islamkah atau di jerat  ...

free thinkers tak percaya semua tu. Buddha / Islam / Kristian percaya urusan mayat ada methodnya. mereka tidak perlu pening kepala fikir sesuatu yang bagi mereka tidak penting.

manusia datang dan pergi.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-6-2013 09:40 AM | Show all posts
myhappylife posted on 26-6-2013 10:38 PM
sangat setuju ... dunia ini disebabkan agama menjadi tidak aman... agama berbeza bermusuhan, agama s ...

betul tu. tapi orang masih tak dapat terima hakikat agama tu punca masalah dunia.
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 09:40 AM | Show all posts
tgk je tered syiah...
punye ramai fefeeling tuhan agama dia je betul...
feeling2 jihad lak tu kalau pi bunuh org yg seagama tapi tak se-ritual
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-6-2013 09:41 AM | Show all posts
SulurBidar posted on 26-6-2013 10:55 PM
Satu yg aku pasti..

Mereka yg tidak percaya kepada kehidupan beragama / tidak percaya kepada Tuha ...

undang-undang dunia dapat dipinda.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-6-2013 09:42 AM | Show all posts
roblucci posted on 26-6-2013 11:42 PM
lagi suka ada la depa bila bukan melayu ramai masuk Isle tapi org yahudi melarang omputih masuk ag ...

tu la akibat apabila agama menjadi eksklusif. judaism untuk yahudi. islam untuk melayu. buddha untuk cina. hindu untuk india. tak masuk akal bagi aku.



Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.095666s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list