Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234Next
Return to list New
5775
View
74
Reply

Semalam saya bermimpi Tuhan bercakap

[Copy link]

Author: adi_iskandar       Show all posts   Read mode

Author
Post time 9-10-2013 07:36 PM | Show all posts |Read mode
Dia bercakap dengan saya dalam mimpi. apa patut saya lakukan?
Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2013 11:49 PM | Show all posts
Dia ckap apa
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2013 09:45 AM | Show all posts
Saya rasa adi_iskandar ini nak menperlikan orang2 theist di sini.

Dia kata Tuhan cakap dgn dia, kita akan menpersendakan dia dgn mengatakan dia manusia biasa je dan mana boleh Tuhan bercakap dgn dia dan dia akan menpersoalkan apa criteria2 setengah orang spt Nabi, Rasul dan para pendeta yg bersua muka dgn Tuhan seolah2 dia itu setaraf (spiritual) dgn mereka.

Adi - betul tak?
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2013 10:11 AM | Show all posts
berapa bulan  lepas aku pernah bercakap  dgn si DIA atau Malaikat

dulu masa saya buat thread...saya selalu puji pasal si DIA..jatuh cinta ,sayang dan lain2 pada si DIA kerana kekuasaan dan segala ciptaan yg unik...sehingga saya amat suka  dgn gaya kreatif si DIA...

saya pernah tulis " maka tak kenal maka tak cinta" dlm thread di ruang ini berapa bulan lepas...

dlm mimpi 4 minute ..:

Jubah putih ( berjubah putih berkilau ) : Hai Maka tak kenal maka tak cinta

saya tidak hiraukan orang yg memanggil saya kerana fikir orang itu sahaja nak perli saya.

sekali lagi dia memanggil :

Jubah putih : Hai Maka tak kenal maka tak cinta

Truth.8.  :  Ya

Jubah Putih:  Buat apa itu?

Truth.8 : ini , tengah cari saffron

Jubah Putih :  bagus ke saffron ini?

Truth.8  : bagus saffron ...kalau dari iran lagi bagus

Jubah Putih  .... senyum dan ghaib macam itu aja

keesokan hari nya saya pergi tempat sama utk cari Jubah putih  tapi yg saya jumpa jubah putih  tapi kulit nya hitam pekat...

bahasa kurang baik ....sehingga perangai yg tak elok sikit...

siapa kah jubah putih itu???

saya tidak boleh melihat wajah nya kerana kabus yg tebal  tapi  saya sempat  tengok senyuman yg manis itu...

Last edited by Truth.8 on 10-10-2013 11:22 PM

Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2013 02:52 PM | Show all posts
Truth.8 posted on 10-10-2013 10:11 AM
berapa bulan  lepas aku pernah bercakap  dgn si DIA atau Malaikat

dulu masa saya buat thread...s ...

Aku nak tanya sikit, yang pakai jubah putih tu macam jubah orang arab ke? orang yang kilit gelap pakai jubah tu siapa? setahu saya yang pakai jubah ni biasanya orang islam.
Yang pasti tuhan tidak dapat dilihat walaupun dalam mimpi, sebab mimpi pun makhluk ciptaan tuhan.  

Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2013 11:27 PM | Show all posts
zamkumis posted on 10-10-2013 02:52 PM
Aku nak tanya sikit, yang pakai jubah putih tu macam jubah orang arab ke? orang yang kilit gelap p ...
Aku nak tanya sikit, yang pakai jubah putih tu macam jubah orang arab ke? orang yang kilit gelap pakai jubah tu siapa? setahu saya yang pakai jubah ni biasanya orang islam.
Yang pasti tuhan tidak dapat dilihat walaupun dalam mimpi, sebab mimpi pun makhluk ciptaan tuhan.  


mana lah Si  DIA ada bangsa??? DIA kan pencipta.....dlm Bible pun ada sebut pasal nabi  Danial yg  dia mimpi DIA ..." the ancient one"  kalau tak silap saya...si DIA mesti pakai kain putih macam jubah lah...tak kan pakai jeans levi kot


saya tak lihat wajah  DIA     ...cuma senyuman manis DIA ....betul....bila DIA senyum...manis betul ...boleh buat orang happy aja ...yg sedih boleh happy bila tengok DIA senyum...

Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2013 08:51 AM | Show all posts
Maka semakin dekatkanlah diri dengan Allah dengan mengunakan panduan dari al-Quran dan dampingi ustaz-ustaz yang benar. Saya tak rasa yang datang itu Allah sebab alangkan dengan Nabi Muhammad saw pun Allah utuskan Malaikat Jibrail untuk sampaikan kata-kata Nya ke dunia ini.... inikan kita manusia yang bukan kekasih Nya... Mungkin yang datang itu utusan Tuhan dan mungkin juga yang datang itu Iblis atau tenteranya... Ingat ya.. Iblis itu sangat licik.. dia menipu dengan pelbagai cara... kenanglah betapa dia berjaya menipu Nabi Adam as sampai Nabi Adam makan buah larangan Allah... Dia juga yang menipu umat-umat Nabi Nuh, Nabi Soleh, Nabi Lut, Nabi Hud dan sekalian manusia yang sesat dari jalan Allah.

Namun jika yang datang itu utusan Allah (JIka utusan Allah, dia akan beritahu siapa dia atau dia akan beritahu yang dia bawa utusan Allah.. jika dia kata dirinya adalah Allah atau Tuhan.. itu bukan Allah...), maka bersyukurlah sentiasa dengan mengikut perintah Allah... tidak perlu dihebahkan sebab akan menyebarkan fitnah jua...
Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2013 09:05 AM | Show all posts
Truth.8 posted on 10-10-2013 11:27 PM
mana lah Si  DIA ada bangsa??? DIA kan pencipta.....dlm Bible pun ada sebut pasal nabi  Danial ...

Ikutlah apa tafsiran engkau truth,
Tapi dalam islam menyatakan bahawa tuhan itu maha indah, dalam surga dapat melihat wajah Allah swt adalah nikmat tidak ada tandingannya. Apabila tuhan singkapkan tabir yang menghalang, penghuni dalam surga dapat melihat Allah swt, kerana maha indahnya, maha hebatnya dan maha sempurnanya... sehingga terpegun dan kaku seperti mati dalam kenikmatan mereka yang melihatnya. Hilang segala fikiran, hilang ingatan, hilang kata-kata, terlalu nikmat dapat melihatnya. Tidak ada kata-kata yang boleh menceritakannya.

Namun siapa yang nak berjumpa dengannya, usahalah cari jalan yang benar, mudah-mudahan sampai kita disana nanti. Kunci untuk bertemu jalan yang benar ialah "IKHLAS".

Wajah-wajah  pada hari itu berseri-seri. Kepada Tuhannyalah mereka melihat.(Al-Qiyaamah: 22-23)




Last edited by zamkumis on 11-10-2013 09:08 AM

Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2013 05:47 PM | Show all posts
ct_og posted on 11-10-2013 08:51 AM
Maka semakin dekatkanlah diri dengan Allah dengan mengunakan panduan dari al-Quran dan dampingi usta ...

kalau lah iblis yg dtg dlm  mimpi itu...iblis  semestinya minta saya  buat jahat...dlm mimpi itu...cuma DIA tanya apa saya buat?? mungkin sebab saya asyik fikirkan ciptaan DIA yg unik dan bersyukur sentiasa....kemungkian sebab itulah DIA nak tunjuk tanda2 ...

nothing is impossible ...

saya pasti yg dtg itu  DIA ....

Last edited by Truth.8 on 12-10-2013 12:02 AM

Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2013 03:18 PM | Show all posts
Truth.8 posted on 11-10-2013 05:47 PM
kalau lah iblis yg dtg dlm  mimpi itu...iblis  semestinya minta saya  buat jahat...dlm mimpi itu.. ...

Hey Truth..
"Keep on dreamin'.."

Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2013 04:28 PM | Show all posts
LOL. Ape die bgtau?
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2013 05:15 PM | Show all posts
Psst ..TT ...ada bagi tip nombol tak ...
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2013 07:36 PM | Show all posts
Cuai posted on 12-10-2013 03:18 PM
Hey Truth..
"Keep on dreamin'.."

hey moron...dont tell me u never dream???
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2013 07:37 PM | Show all posts
Al-Patih posted on 12-10-2013 05:15 PM
Psst ..TT ...ada bagi tip nombol tak ...

tak ada nombor ....hati rasa tenang bila si DIA dtg
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2013 05:39 AM | Show all posts
Truth.8 posted on 12-10-2013 07:37 PM
tak ada nombor ....hati rasa tenang bila si DIA dtg

DIA datang ...cara macam mana ....
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2013 08:23 AM | Show all posts
Al-Patih posted on 13-10-2013 05:39 AM
DIA datang ...cara macam mana ....

aku tak tahu mcm mana DIA dtg sebab saya sibuk  cari safron di gerai2  . tengah aku cari2 safron...ada suara memanggil saya (  hai maka tak kenal maka tak cinta) dari belakang......bila saya pusing ke depan.....saya nampak  DIA...dengan jubah putih berkilau....dengan bibir senyuman .....

Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2013 06:05 PM | Show all posts
Truth.8 posted on 13-10-2013 08:23 AM
aku tak tahu mcm mana DIA dtg sebab saya sibuk  cari safron di gerai2  . tengah aku cari2 safron.. ...

bab ni aku...pening ...asik2 ...mesti jubah putihlah ...berjanggutlah putihlah...and so on ...kenapa mosti berjubah ...kita kan ado pakaina tradisi kita ..
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2013 06:23 PM | Show all posts
Al-Patih posted on 13-10-2013 06:05 PM
bab ni aku...pening ...asik2 ...mesti jubah putihlah ...berjanggutlah putihlah...and so on ...kena ...

saya tak  nampak DIA ada  janggut ...yg saya nampak senyuman  DIA
isu pasal jubah putih ada berkaitan dengan apa yg di tulis di Bible :

Daniel 7:9
New Revised Standard Version, Anglicised (NRSVA)

Judgement before the Ancient One
9 As I watched,
thrones were set in place,
    and an Ancient One[a] took his throne;
his clothing was white as snow,
    and the hair of his head like pure wool;
his throne was fiery flames,
    and its wheels were burning fire.



yg saya lihat jubah DIA memang berkilau...lebih tetap  macam putih bersih 'snow'

Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2013 03:46 AM | Show all posts
kadang2 bila kta sangat berharap dengan sesuatu ...kita punya khayalan bolih memainkan peranan ...kalau manusia bolih menyamar ...apa lagi benda yang lain ...lagi pun saya tak percaya benda2 macam ini ...
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2013 08:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Maaflah. Dlm agama sy (islam), manusia dr golongan biasa xde berjumpa tuhan walaupun dalam mimpi. Mgkin betul salah sorg fumer ckp TT saja nak provok. Mcm thread xpercaya hantu setan tu. Brape ramai bash dia.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.096007s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list