Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: Truth.8

Aku nak tanya pada muslims....

[Copy link]
Post time 1-11-2013 07:36 AM | Show all posts
Truth.8 posted on 31-10-2013 10:40 PM
sebab itu islam ini nampak tak  betul sikit.
botok , make up , rambut asal di tutup dengan kain d ...

Kami penyembah Allah maka apa pun Allah kata kami ikut sebab kami tahu dan yakin bahawa setiap apa yang Allah perintahkan kepada manusia itu ADA kebaikan. Orang yang ingkar perintah Allah, Allah tahu dan Allah balas kelak...

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Author| Post time 3-11-2013 10:03 PM | Show all posts
ct_og posted on 1-11-2013 07:36 AM
Kami penyembah Allah maka apa pun Allah kata kami ikut sebab kami tahu dan yakin bahawa setiap apa ...

kalau cerita pasa sudah ubah muka kerana memakai rambut palsu....
cuba  hang tengok lah....  muka sama ka atau sudah  ubah??

mai...cuba hang bandingkan sini pula:....ada nampak beza ka? sudah ubah muka lain rupa sikit berbanding dgn pakai rambut palsu

Use magic Report

Post time 4-11-2013 11:43 AM | Show all posts
bukan mengubah muka, mengubah RUPA..

btw, #116 masih menunggu jawapan dari anda, @Truth.8

Use magic Report

Author| Post time 4-11-2013 11:53 AM | Show all posts
gunblade712 posted on 4-11-2013 11:43 AM
bukan mengubah muka, mengubah RUPA..

btw, #116 masih menunggu jawapan dari anda, @Truth.8

thank you Gb kerana membetulkan bahasa saya    t adi...maklum lah kelulusan SRp dgn x gred

jadi memakai tudung pun sudah ubah rupa...yg pakai rambut palsu tiada ubah pun..betul kan?

Use magic Report

Post time 4-11-2013 12:03 PM | Show all posts
Truth.8 posted on 4-11-2013 11:53 AM
thank you Gb kerana membetulkan bahasa saya    t adi...maklum lah kelulusan SRp dgn x gred

j ...

takpe @Truth.8 , that's what friends are for. No worries.

I can answer your question, but please be fair and answer my post #116 with ample answer and explanation first.

Thank you.

Use magic Report

Author| Post time 4-11-2013 12:05 PM | Show all posts
gunblade712 posted on 4-11-2013 12:03 PM
takpe @Truth.8 , that's what friends are for. No worries.

I can answer your question, but pl ...

post #116 apa itu???
maklum lah aku ini  slow ini....
boleh post sini tak

Use magic Report

Follow Us
Post time 4-11-2013 12:32 PM | Show all posts
Truth.8 posted on 4-11-2013 12:05 PM
post #116 apa itu???
maklum lah aku ini  slow ini....
boleh post sini tak

Slow? Kamu boleh sahaja scroll ke atas dan lihat post #116.

In case you've missed it, kindly click on this link :

http://mforum.cari.com.my/forum. ... amp;fromuid=1125336

Let me know if you're STILL unable to read post #116 and I'll quote it here. Weird, though. PC kau tak boleh scroll ke atas @ pegi ke page sebelah ke?

Use magic Report

Author| Post time 4-11-2013 02:28 PM | Show all posts
gunblade712 posted on 4-11-2013 12:32 PM
Slow? Kamu boleh sahaja scroll ke atas dan lihat post #116.

In case you've missed it, kindly c ...

are u refering about the reward  in paradise is it??

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 4-11-2013 03:49 PM | Show all posts
Truth.8 posted on 4-11-2013 02:28 PM
are u refering about the reward  in paradise is it??

Yes.

I just need ONE verse from either the Quran and/or the Hadith that orders us to worship Allah and/or follow Islam WITH THE INTENTION of obtaining houris in Jannah.

No tafsir, no your own opinions, just ONE verse from either the Quran and/or Hadith that clearly orders us to worship Allah with the intention of obtaining houris.

Looking forward to this. Thank you.

Use magic Report

Author| Post time 4-11-2013 04:56 PM | Show all posts
gunblade712 posted on 4-11-2013 03:49 PM
Yes.

I just need ONE verse from either the Quran and/or the Hadith that orders us to worship A ...
Yes.

I just need ONE verse from either the Quran and/or the Hadith that orders us to worship Allah and/or follow Islam WITH THE INTENTION of obtaining houris in Jannah.

No tafsir, no your own opinions, just ONE verse from either the Quran and/or Hadith that clearly orders us to worship Allah with the intention of obtaining houris.

Looking forward to this. Thank you.

let put this way...I pray to GOD without seeking rewards because       the Bible did not promise rewards such as houris and bla bla bla...

u says quran /or hadith did not mention ...fine...

than why i always hear this: " banyakan doa 2 dan puasa ...dpt pahala ???

mind expalin to me  ..

Use magic Report

Post time 4-11-2013 07:25 PM | Show all posts
Truth.8 posted on 4-11-2013 04:56 PM
let put this way...I pray to GOD without seeking rewards because       the Bible did not promise ...

Ok, so there isn't mentioned in the Quran and/or the Hadith stating that we should pray in order to obtain houris. Thank you for admitting this.

Pahala? That's just a reward given to those who do good deeds, though we are not taught to do follow Islam because of the reward. This reward system/method was supported even by the Bible :

And, behold, I come quickly; and my reward is with me, to give every man according as his work shall be. (Revelation 22:12)

Use magic Report

Author| Post time 4-11-2013 11:10 PM | Show all posts
gunblade712 posted on 4-11-2013 07:25 PM
Ok, so there isn't mentioned in the Quran and/or the Hadith stating that we should pray in order t ...
And, behold, I come quickly; and my reward is with me, to give every man according as his work shall be. (Revelation 22:12)

...than again such reward not mention in details ...it just reward...we not sure what kind of rewards

islam got details lagi...houris, rounded eyes and list goes on..

Use magic Report

Post time 5-11-2013 08:56 AM | Show all posts
Truth.8 posted on 3-11-2013 10:03 PM
kalau cerita pasa sudah ubah muka kerana memakai rambut palsu....
cuba  hang tengok lah....  muka ...

Banyak alasan kamu bila tak mahu mengikut perintah Allah... tak pe.. akhirat nanti kamu tanya aje Allah kenapa perlu pakai tudung dan kenapa tak boleh pakai rambut palsu.. itu pun kalau ALlah nak jumpa kamu...

Use magic Report

Author| Post time 5-11-2013 11:15 AM | Show all posts
ct_og posted on 5-11-2013 08:56 AM
Banyak alasan kamu bila tak mahu mengikut perintah Allah... tak pe.. akhirat nanti kamu tanya aje  ...
Banyak alasan kamu bila tak mahu mengikut perintah Allah... tak pe.. akhirat nanti kamu tanya aje Allah kenapa perlu pakai tudung dan kenapa tak boleh pakai rambut palsu.. itu pun kalau ALlah nak jumpa kamu...

..jgn lupa  ini:
mualaf yg masuk islam, di abaikan...

ini pun allah akan tanya kamu dan semua umat kamu

Use magic Report

Post time 6-11-2013 01:23 PM | Show all posts
Truth.8 posted on 4-11-2013 11:10 PM
...than again such reward not mention in details ...it just reward...we not sure what kind of  ...
...than again such reward not mention in details ...it just reward...we not sure what kind of rewards
islam got details lagi...houris, rounded eyes and list goes on..

Please don't beat around the bush. First, do you agree that Christianity agrees that there will be a reward in the Hereafter for both the good deeds and the bad deeds?

Use magic Report

Author| Post time 6-11-2013 02:15 PM | Show all posts
gunblade712 posted on 6-11-2013 01:23 PM
Please don't beat around the bush. First, do you agree that Christianity agrees that there wil ...

...yes but we not sure what is the rewards like...
simple as that

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 6-11-2013 04:37 PM | Show all posts
Truth.8 posted on 6-11-2013 02:15 PM
simple as that
simple as that

OK. Thank you for the clarification. Ini bermakna konsep 'pahala' dan 'dosa' juga ada di dalam Bible, cuma tidak diberi penamaan 'pahala' dan 'dosa'. Jadi, saya rasa soalan kamu tentang ini telah terjawab :

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Use magic Report

Author| Post time 6-11-2013 06:06 PM | Show all posts
gunblade712 posted on 6-11-2013 04:37 PM
OK. Thank you for the clarification. Ini bermakna konsep 'pahala' dan 'dosa' juga ada di dalam ...
OK. Thank you for the clarification. Ini bermakna konsep 'pahala' dan 'dosa' juga ada di dalam Bible, cuma tidak diberi penamaan 'pahala' dan 'dosa'. Jadi, saya rasa soalan kamu tentang ini telah terjawab :

not in details like your islam pahala...such houris, wine, pearly hansome boy, river of wine...all in details...we do not have such details......well, it better GOD to keep sceret than giving in details...other wise me not going have true faith but thinking about all those rewards when perfoming prayer...am i rite??

Last edited by Truth.8 on 6-11-2013 06:07 PM

Use magic Report

Post time 7-11-2013 07:37 AM | Show all posts
Truth.8 posted on 5-11-2013 11:15 AM
..jgn lupa  ini:
mualaf yg masuk islam, di abaikan...

kami tak abaikan mereka.. saya perah bergerak aktif dalam PERKIM dan kami beri keutamaan kepada mualaf sampai ada mualaf yang baru masuk Islam dihantar melakukan umrah free... ada mualaf meninggal dunia, kami buatkan hajinya... ada kelas pengajian untuk mereka.... yang kata terabai tu sebab mereka yang tak mahu dan tak tahu caranya bagaimana nak mendekati Islam dan orang ISlam... ramai masuk Islam sebab nak kahwin dengan orang Islam sedang amalan hidup Islam mereka tolak ketepi.. maka macam mana kami nak bantu kalau mereka sendiri yang tak mahu...

Use magic Report

Post time 7-11-2013 07:41 AM | Show all posts
Truth.8 posted on 6-11-2013 06:06 PM
not in details like your islam pahala...such houris, wine, pearly hansome boy, river of wine...a ...

Memang dalam agama sebelum Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad saw tidak dinyatakan secara terperinci memandangtkan Allah mahu menyempurnakan agama Nya melalui Nabi Muhammad saw. Kerana itulah Allah kata Dia telah menyempurnakan agama Nya dalam al-Quran, kitab suci orang Islam. Andai mereka tahu betapa ajaibnya al-Quran maka mereka tahu betapa al-Quran itu sebenar-benarnya Ayat-ayat Allah. Last edited by ct_og on 7-11-2013 07:42 AM

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

19-4-2024 06:26 PM GMT+8 , Processed in 0.777140 second(s), 43 queries .