CARI Infonet

Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 25374|Reply: 94

Cara- cara New York Skin Solution menipu pelanggan.

[Copy link]
Post time 19-10-2013 09:42 PM | Show all posts |Read mode
Xtau dah ade ke x thread mcmni tapi cari2 tadi xde. anyway kalau da ade mod mintak tolong merge. sekadar nak menghebahkan benda baik

"..Nak story sket pengalaman temankan my younger sis pegi New York Skincare Solution (NYSS).My lil sis, Nurul gatal tangan sms ke NYSS for free facial trial and free travel kit. So one of NYSS's staff called her and after some chit chatting and after Nurul confirmed with her that there will be no hidden charges or she doesn't have to sign up with any of the packages, that fella sets an appointment for her last friday at NYSS Mid Valley Megamall.

So here goes, when we arrived there around 1 pm, her name wasn't in the appointment list. So that's fine with us as it was a free facial. Owh...lupa nak bagitau, masa tgh tunggu nak fill up forms tu Nurul bagtau yang dia tu student. We realized that staff dkt situ semua buat muka tak puas hati bila dengar she is a student. Berbalik pada cerita tadi. After she fill up the forms and so on and after we were given some explanation which I can assure you semua tu tipu belaka, the FREE FACIAL treatment started. I thought kalau service dia bagus, I myself pun nak sign up for the treatment. Maklumla NYSS kan masuk paper, tv commercials and so on...

As I were waiting for her to finish, aku tengok, bagus la everybody yang dtg for free treatment semua sign up for the package. Aku pun macam kagum, mesti bagus treatment and service dia. Lepas kagum2 tu dan lepas jln2 kat dlm MV, Nurul pun call bagitau dah siap treatment. So aku pun pegi la. Dia cakap best jugakla facial sebab dia pun mmg x penah buat facial, so pada dia dah best gile la. Sementara tunggu turn utk discan balik muka dia tu, aku bisik2 la kat Nurul, gile la semua consultant dia bila keluar je dari dari consultation room mesti bwk keluar duit at leats pun RM 50. Yang kitorg ni takde plan pun nak amek package apa2 coz kitorg bwk RM 50 je that day. Bila sampai turn kitorg je dia pun scan muka adik aku balik which I know semua tu tipu gak. Bagi penerangan apa ke jadah semua dan bagitau harga package dia which RM 280 per session! My sister needs 20 sessions to make her face looks beautiful.... Wahhhhh...cuba you guy darabkan RM 280 dgn 20 session. Lepas tu ckpla yg mereka akan bagi mask free which cost RM 90, ultrasound free worth RM 50 and so on sampai ckp 1 treatment sebenarnya berharga RM 500! Tapi kalau sign up sekarang RM 280 je. Padahal benda2 yg dia ckp tu dah masuk dalam RM 280 tu je.

RM 280 x 20 = RM 5 600

Dia minta half for the deposit

RM 5 600 / 2 = RM 2 800

Kitorg ckp la too expensive lagipun Nurul student lagi. So let her discuss with our mum first before we sign up. Consultant tu pun bagi lagi satu package for 10 sessions.

RM 280 x 10 = RM 2 800

Deposit half of it

RM 2 800 / 2 = RM 1 400

Kitorg still refuse to sign up. Sebab kitorg takde duit masa tu! Dia pun panggil la sorg lagi consultant, she introduced herself as CARMEN. Dia pok pek pok pek dgn kitorg. Aku pun dah rasa tak selesa coz tgh marah sgt. Aku takut la bleeding sebab dulu penah sekali aku marah org sampai kuar darah. All I care now is to get out of there. Sebab aku betul2 tak puas hati dgn service yang PAKSA - PAKSA org ni. Carmen tu bagi pakej utk 5 session pulak.

RM 280 x 5 = RM 1 400

Deposit half

RM 1 400/2 = RM 700

Kitorg refuse lagi. I stressed out to them let Nurul discuss with our mum first! And then ckp dkt sini kitorg ada rules & regulations. Semua customer who come for free trial MUST sign up for their package! Nurul cakap, your consultant tak cakap pun masa telefon because she already asked about that! Aku lagi angin bila dengar. Aku cakap kitorg x nak sign up apa2 pun. ThenCARMEN tu keluar, masuk sorg lagi. Tak reti nak introduce diri sendiri terus attack my sis and I. She said something like this,

"Siapa yang buat facial tadi? You?" she pointed at me. Aku geleng and ponited to Nurul. She said " You?" Nurul angguk. " Then I will talk to you only. I won't talk to you. You can keep quiet" sambil tangan dia suruh aku diam. Kurang ajar punya org. Dia pok pek pok pek to my sis and reduce the package to 3 session dengan home product which kitorg tau yg dia akan suruh tambah lagi session and pay another price for the product sooner or later. Talking about tactics...

RM 280 x 3 = RM 840

Half of it

RM 840 / 2 = RM 420

Kitorg still refuse sebab kitorg memang TAK NAK! Plus TAK ADA DUIT! My sis cakap kalau bayar monthly maybe dia mampu but with the unreasonable price memang dia tau dia tak mampu. Sekali treatment pun tak mampu. Elaun dia belajar RM 600 sebulan sebab dia nursing student, buku2 lagi and ada few lagi yuran2 nak kena bayar end of this month lagi. She explained to them. And then boleh minah tu cakap, "You pakai akaun apa?" "Maybank" Nurul answered."Then kita boleh deduct from account for deposit". Nurul cakap dalam akaun dia ada RM 50 je. Minah Cina tu ckp "You bayar RM 50 dulu la. Lepas tu you discuss dgn mama you, bayar balance la. You cakap dgn I you ingat your mama akan bagi you buat treatment ka dgn harga mcm ni. I guarantee la your mom takkan bagi". Celaka.

Ini boleh mendatangkan marah. RM 50 adik aku tu pun dia nak kebas.

Aku cakap "kitorg tak minat nak ambil package you. Plus kalau I ada duit skrg ni pun. I won't pay for her here. I rather pay for her at DermaGenesis or Klinik Ayu Jelita. I have experiance pegi buat face and body treatment. You name it. TCA, Pixel, MDB, Lipo semua I pernah try before I got married".

"arent you bayar ke abg you yg bayar? Kalau pernah buat kenapa muka you tak cantik? Kenapa badan you gemuk?" she said.

Aku balas balik "This is because I'm pregnant!".

Dgn sinisnya dia cakap "You pregnant before you kawin?".

Aku balas "Don't be ridiculous. Of course I'm married. I gemuk because I'm pregnant. I look like this because I'm pregnant. I've got pimples because of my hormones. Everything I buat before I got married. For the wedding. I pergi 2 tempat tu, consultant sana beri masa utk discuss with parent and to think about it. And guess what my parent agreed. So I don't think my parent are so typical about this. Plus the price lebih reasonable and result guaranteed. Dengan you setakat facial treatment, sampai RM 50 pun nak kebas".

Masa tu aku dah pegang perut coz it hurts a little bit. Minah cina tu tanya lagi "You pegi mana?". " DermaGenesis and Ayu Jelita" I replied. Dia tak mau mengalah jugak "Then why don't you bring her there?" " I will. I like the service + the treatment. Kat sana takde PAKSA - PAKSA punye service. Affordable". Dia senyap. "Okay la. you balik discuss wth your mama. Esok you datang bawa your mama. I bagi your mama free facial. Tapi your mom je. Your sister tak boleh" she pointed at me again!

"Okay" my sis replied walaupun dalam hati dah berjanji takkan jejakkan kaki kat dalam New York Skincare Solution lagi. Dengan penuh sakit hati aku berkata dalam hati "I wouldn't recommend you to my friends. Your service sucks!" Kitorg keluar dari premis dia dgn tangan kosong. Mana ada dapat free travel kit tu. Penipu! Walaupun kitorg tau, kitorg MESTI kena kutuk dengan diorg. We don't care. At least kitorg boleh sebarkan kat org lain mcm mana diorg ni menipu pelanggan."
SOURCE

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 19-10-2013 10:07 PM | Show all posts
aku tak pernah pi, tapi kawan aku cerita anak saudara dia, kena lebih kurang macam tulah sampai RM15,000.

sebab diaorang cerita tak telus,  nak buat ni, kena beli itu, ini bersangkut2. itu yg end up sampai RM15000

Use magic Report

Post time 19-10-2013 10:13 PM | Show all posts

tindakan yg bagus...mmg betul kes mcm ni byk terjadi ...new york skin solution ni sama geng dgn london weight...so kalau korang nak yg free trial session tu first of all g sana jgn bwk duit...plus hati kena kental...diaorg akan buat apa je supaya korang sign up packages diaorg...

Use magic Report

Post time 19-10-2013 10:32 PM | Show all posts
dah penah baca sblom nie bad experience org dgn new york ni.. lagi kulit bertambah teruk ada la...

Use magic Report

Author| Post time 19-10-2013 10:50 PM | Show all posts
new york skin solution + london weight management + yun nam skin care semuanya management yg sama. so mana2 satu antara 3 ni jgn lah korang terjebak.

Use magic Report

Post time 19-10-2013 11:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah ader dlm thread sblm ni

Dgr cter siap tunggu kt tepi atm lg time org cucuk duit

Use magic Report

Follow Us
Post time 19-10-2013 11:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Kawan aku pun pernah kena, die mmg nak sign up package tu,but then mase tgh buat treatment time tu die tnya kerja apa, ayah kerja apa, mak kerja apa, duduk kat mana semua lah- oh yang tak tahan siap tanya gaji ayah die lg, kwan aku ni mmg orang senang jgk, bila die tau bapak kwan aku ni kerja besar trus die pakse2 sign package lain pulak. Kwan aku trus dah tak pegi.

Use magic Report

Post time 19-10-2013 11:59 PM | Show all posts
kalau tak menipu tak ci.....lah

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 20-10-2013 12:47 AM | Show all posts
Huhuhu, skeri nyerrr, pernah gak teringin nak try promo mcm nih, sib baik tak teruskan, maklum lah aku ni jenis yg tak keras hati nk lwn ckp org tu nnt  ntah2 sign jer pakej diaorg offer walopun sbnr nya tak ikhlas pun nak join pakej tu

Use magic Report

Post time 20-10-2013 01:05 AM | Show all posts
Thank you utk pencerahan ni
I pon senang terjebak malah dah terjebak pon
Buat facial guna groupon voucher lat beyond beauty
Sudahnye kene paksa sign up package harga rm3800
Balik rumah habis muka berdarah lebam apa semua
Esoknye pegi nak mintak refund derang tak kasi
Nak suruh tukar pakej facial lain tp i dah tawar hati
I report to tribunal, 24hb ni pegi tribunal court
Tgklah apa cadangan derang kat tribunal court tu

Lepas ni if i nak pegi facial i tak nak bawak credit card, atm card or even cash yg banyak
Pegi buat facial yg dah bayar & balik
If lembut hati nak beli pakej pon tak boleh beli sbb tak bawak duit & card
Good suggestion you hv there
Now i dah tak takut nak beli facial kat groupon lg sbb hati mudah cair
Hati cair if takde duit takde card tak boleh sign up jugak 👍👍

Use magic Report

Post time 20-10-2013 01:28 AM | Show all posts
Actually bkn nyss saja kut..byk pusat kecantikan cina mcm ni..suka paksa or buat trick sampai kita sign up for pakej2 mngarut  

Use magic Report

Post time 20-10-2013 02:11 AM | Show all posts
Calla lily posted on 20-10-2013 01:05 AM
Thank you utk pencerahan ni
I pon senang terjebak malah dah terjebak pon
Buat facial guna groupon  ...

kesiannya sis, muka dah lebam2 stil dorang tak kasi refund ker?
camne sis buat aduan kt tribunal tu sis? care to share ?

i pon takut nak beli voucher ke groupon skrang ni.. takut terjebak dgn pakej2 yg bkn2
skrang ni pegi facial kt herbaline je..

Use magic Report

Post time 20-10-2013 04:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Yes!i pn penah terkena ngan sakura skincare..i pnya hati xkental ma..kena jgak rembat rm 176.00...siap nk ikut i pegi bank ambik duit.ciss!!

Use magic Report

Post time 20-10-2013 06:34 PM | Show all posts
saya pon pernah kena. tahun 2008 dulu. diorg mtk ic konon nak daftar ape semua, pastu x nak bg ic selagi x daftar ape2 pekej ngan diorg. jenuh jugak la dok pusing2. last2 kena jugak bayar rm600++ utk berapa sesi ntah. mmg dah takkan jejak sana.
pastu kena ngan slimming. pakej rm38. pegi sana pon dia pusing2 soh amik pekej. mmg kali ni bertegas ckp xde duit. pon dia xnak bg keluar. last2 amik dia punya krim cost rm180 baru la dia bg keluar. tp krim dia best la jugak

Use magic Report

Post time 20-10-2013 07:48 PM From the mobile phone | Show all posts
x penah terdetik kt hati pon nk terai segala facial pckge yg bsepah2 kt groupon, mydeal bagai. letak lah rege sehinggit per treatment skalipon, xde nye aku pandang. sbb end up akn jadik kes2 beginilah

Use magic Report

Post time 20-10-2013 07:52 PM | Show all posts
Korang kalau kena begini, just ugut these people that you know what your rights are and buat muka paling kerek sekali eventhough dalam hati dah dag dig dug. Tell them that you can report them for false imprisonment. Dah diorang tak bagi keluar until you at least sign up for something kan... I pernah kena sekali. Nasib la yang datang menyelamatkan ialah a lawyer friend yang mengamuk pasal dia tunggu I lama kat Starbucks but I tak muncul2. Kan free2 these people kena ceramah oleh my friend!

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 20-10-2013 07:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Skery nya pengalaman. . baik pakai skin care yg sesuai lama lama jd kulit elok. org gelojoh jer suka pergi tempat begini. makan ulam ulaman pun owkey gak.

Use magic Report

Post time 20-10-2013 08:11 PM | Show all posts
fuhhh...seb baik la lil baca thread ni
br plan dpt gaji ni nk amik slimming package kt groupon

if beli voucher massage kt groupon..ok x?
ke sama ke mcm ni?

Use magic Report

Post time 20-10-2013 08:19 PM | Show all posts
memang banyak cam ni. kadang saloon rambut pun macam tu. tapi saloon rambut derrick & team bagus sangat. gunting rambut bersungguh tapi bayarannya RM10 saja. takdelah nak suruh treatment itu ini..bla bla bla

Use magic Report

Post time 20-10-2013 08:34 PM | Show all posts
dorang ni mesti dpt nk cari duit extra from komisen, sbb tu customers dihentam sungguh2 supaya sign up utk course. ade satu slimming place tu dia caj beza2 based on customers keje ape. byk menipu je. ade skin problem, jumpe dermatologist yg bkelayakan ... ade masalah berat badan, jom pegi gym.

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

19-4-2024 07:25 AM GMT+8 , Processed in 0.074590 second(s), 46 queries .