Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
24954
View
203
Reply

AYAH CURANG update page 7..

[Copy link]

Author: honey_bee    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 29-11-2013 11:28 PM | Show all posts
camrey posted on 29-11-2013 11:08 PM
Hah?
Baru je berlaku
Mesti ayah uols dah bersara kan?

skrg ni, bapak aku dah nak 70 tahun ler.. ke dah 70.. tak pasti pulak..
bini muda dia, tua skit dari aku..
parents aku, pasangan warga emas yg paling senior yg bercerai masa tu..
bapak aku berniaga.. org politik.. mmg agak janggal klu nak dibandingkan dgn mak aku sbg pesara guru.

tp aku dah bg tau bapak aku. dia kena jaga bini muda dia elok2.. sebab klu jd apa2, klu tetiba dia sakit, bini muda dia letak dia depan pagar rumah kami, camne lah aku nak kena jaga dia pulak sedangkan aku jugek kena jaga mak.. dgn status depa yg dah bercerai..
masa ada duit mmg lah abg sayang.. tp sebab bapak aku pun dah semakin kerepot.. baik beringat-ingat...


.

Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2013 02:53 AM From the mobile phone | Show all posts
camrey posted on 29-11-2013 10:09 PM
Macit  uols tau x dia kena madu?

Tahu...tp bukan dr ktorg... Lepas my sis nampak tu xsilap dlm 1-2 minggu lepas tu m sedara dgn anak2 serang rumah bini ke 2 tu....dorg siasat sendiri kali xsilap..serang dgn maki hamun segala....

Skrg ni pak sedara mommy tu dipulaukan oleh anak dan isteri pertama....
Istei kedua tu xde minta apa pon..
Dia cuma nak rs berkahwin n ada suami...tu je...
Sebenarnya Dorg takut rumah dgn tanah kena share dgn bini muda..padahal tanah tu masih tanah pusaka buka  hak pak sedara sorg....
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2013 08:06 AM | Show all posts
zehra2 posted on 29-11-2013 11:28 PM
skrg ni, bapak aku dah nak 70 tahun ler.. ke dah 70.. tak pasti pulak..
bini muda dia, tua skit d ...

Bermakna ayah uols kawen umo 66. Aigoo
Dan mak tiri plak umo 30an. Aigoo
Ada anak brapa org ngan yg baru?
Mak tiri keja kah?
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2013 11:49 AM | Show all posts
mommymonster82 posted on 29-11-2013 09:05 PM
Hihihi..nasib baik bp sedara ktorg..kalu x..xtaulah ayah ktorg tu kena parang ke tak...hihihihi

Dalam family aku ada sorang kakak aku ni "kepala gila" sikit...

Dia kuat merangsang bila berdepan dgn situasi2 family sebegini....

Kdg2 aku pk ada bagus gak ada sorang mcm gini dlm family hehe.....

Mcm adik ko tu lah....
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2013 06:47 PM From the mobile phone | Show all posts
dedaun30 posted on 30-11-2013 11:49 AM
Dalam family aku ada sorang kakak aku ni "kepala gila" sikit...

Dia kuat merangsang bila berdep ...

Family ktorg lak balnce....
Semua ada kepla gila... Tp bila ada sorg dua bt gila yg len jd tukang amn...
Hihihi
Xdelah semua naik angi skali..hihihi
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-11-2013 09:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Update terbaru...ayah akhirnya mengaku lepas IBU Tanya...honey respect betul dgn IBU... Dia tak nangis pon..tabah Sgt..skrg honey n semua kluar Dr rumah tu..tinggal ayah sorg2.. Kmi semua bg sokongan penuh dekat IBU...supaya IBU lebih tabah.....ayah SMS kmi" Bliklah ayah rindu." Dekat mana...ayah rindu semua.tp dah terlmbt IBU tetap nak bercerai
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2013 09:54 PM | Show all posts
honey_bee posted on 30-11-2013 09:41 PM
Update terbaru...ayah akhirnya mengaku lepas IBU Tanya...honey respect betul dgn IBU... Dia tak nang ...

ibu tu dah tahu...cuma nak dengar dari mulut ayah ko je...
jadi dia dah bersedia dari segala kemungkinan...
dia tahu sapa suami dia...
support la ibu...
ayah ko biar la...dia berlakon je....nak tarik simpati anak n mak ko...
dia apa kisah ..dah ada yang lain...
xpe la dia buat dia dapat..
bagus mak ko dapat anak spt ko..
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2013 11:02 PM | Show all posts
honey_bee posted on 30-11-2013 09:41 PM
Update terbaru...ayah akhirnya mengaku lepas IBU Tanya...honey respect betul dgn IBU... Dia tak nang ...

Korang adik beradik jagalah ibu baik-baik, bapa kaupun satu, nak perempuan lain buat cara elok-elok, jgn bermaksiat ke sana ke mari, nikah baik-baik. Cikgu tu janda ke? kenapa dia bertahun-tahun sanggup bermaksiat? Tak jaga image sebagai guru apa lagi ibu tunggal.

Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2013 11:05 PM | Show all posts
cmf_blingblings posted on 30-11-2013 11:02 PM
Korang adik beradik jagalah ibu baik-baik, bapa kaupun satu, nak perempuan lain buat cara elok-elo ...

Err bkn ke bapak TT mengaku kat mak TT dah kawen lain kan
So cikgu tu konfem isteri dia sejak lama dulu. Rasa nya gitu
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2013 11:14 PM | Show all posts
camrey posted on 30-11-2013 11:05 PM
Err bkn ke bapak TT mengaku kat mak TT dah kawen lain kan
So cikgu tu konfem isteri dia sejak  ...

Oh..ingatkan pak dia ngaku berskandel jah dgn cikgu tu..maaf, terlepas pulak posting yg ngaku bini tu

Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2013 11:21 PM | Show all posts
zehra2 posted on 27-11-2013 10:13 AM
hmmm... ok lah tu.. bapak ko diam aje..
masa aku dulu, bapak dah angkat parang nak tetak aku. nas ...

bapa kau ada anak lagi dgn isteri baru tu? subur betul
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2013 11:24 PM | Show all posts
honey_bee posted on 30-11-2013 09:41 PM
Update terbaru...ayah akhirnya mengaku lepas IBU Tanya...honey respect betul dgn IBU... Dia tak nang ...

dik.. cara ko bwk mak pindah keluar dari rumah tu tak berapa betul la..
apa jd sekali pun, jgn sampai keluar rumah tanpa izin suami sebab masih ada ikatan. belum putus di mahkamah.
sebab nanti klu jd nuzyus, susah nak mintak nafkah.
kata lah bapak ko mmg tak nak lepaskan mak, mcm mana kalau dia buat helah mcm2.. nanti hidup korang anak beranak pulak yg susah.

kalau ikutkan hati yg merajuk mmg lah begitu tp, yg berpisah ni hanya bapak dgn mak ko aje.. korang adik beradik masih anak2 pd mak & bapak korang. hidup kita perlu diteruskan. korang kena tau hak-hak korang..  klu ada adik2 yg masih bersekolah, pastikan bapak masih terus bertanggung jwb.. yg paling penting, rumah tempat korang berlindung.. ni bukan cerita psl hujan panas aje dik oii.. tp psl keselamatan korang nak hidup bila parents dah berpisah..

balik lah semula ke rumah. klu boleh, mintak bapak yg keluar...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2013 11:37 PM | Show all posts
cmf_blingblings posted on 30-11-2013 11:21 PM
bapa kau ada anak lagi dgn isteri baru tu? subur betul

ada 2.. waaaa..

sebab adik beradik aku ada 3 yg dah meninggal dunia .. skrg ada 4 aje lah.. aku dan adik lelaki aku yg satu mak,  dan ada 2 lagi adik lelaki lain mak.. aku sorang aje lah yg pompuan..
aku ni kan, anak kucing tepi jalan pun aku kutip bwk balik rumah. jd bila org kata adik tiri, aku takde hal punya.. cuma buat masa ni, aku tak de ndak ambik tau sgt psl dia org sebab hormatkan mak aku.
aku terfikir jugek klu pd masa akan dtg klu bapak dah takde, klu mak dia org tak pandai manage harta, kalau suatu hari budak2 tu dtg rumah aku mengadu tak makan, hidup susah, tak kan aku nak berdiam diri aje.. kami berkongsi 'bin' & 'binti' yg sama.. malu lah klu org ckp adik2 tiri aku hidup merempat.
ada lah beberapa aset yg bapak tukar pd nama aku tp aku dah niat simpan utk anak2 baru bapak aku tu.. sebab aku pun bukannya ada laki/anak.. adik lelaki aku tu pun mcm tak ndak balik duduk malaysia.


Last edited by zehra2 on 30-11-2013 11:44 PM

Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2013 11:42 PM | Show all posts
camrey posted on 30-11-2013 08:06 AM
Bermakna ayah uols kawen umo 66. Aigoo
Dan mak tiri plak umo 30an. Aigoo
Ada ana ...

aku tak berapa suka konsep 'mak tiri' sebab dia setahun dua aje tua dari aku..
kerja dia adalah menghabiskan duit bapak aku laa..
sejak kawen, dah 2 kali pindah rumah baru.. tp sebab aku selalu 'ingatkan' bapak aku, jd bapak letak dua2 rumah tu nama anak2 depa..
eh mcm mana bapak buat kat mak aku, maka nya dgn bini baru pun kenalah buat mcm tu jugek..
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2013 11:46 PM | Show all posts
zehra2 posted on 30-11-2013 11:37 PM
ada 2.. waaaa..

sebab adik beradik aku ada 3 yg dah meninggal dunia .. skrg ada 4 aje l ...

org berada nikah 4 pun tak ada org kisah sgt....yg dok jadi masalah yg semekin semekut.
Dahsyat gak bapa kau mampu rampas bini orang Aku agak laki dia yg dulu tak terpakai kot.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-12-2013 12:07 AM From the mobile phone | Show all posts
zehra2 posted on 30-11-2013 11:24 PM
dik.. cara ko bwk mak pindah keluar dari rumah tu tak berapa betul la..
apa jd sekali pun, jgn sa ...

Kluar pon pgi ke rumah sewa Ayah jugak...cuma rumah ni dkat dgn family IBU.... Besok kmi kne jumpa pkcik blah IBU..untuk settle hal ni .Blah ayah pon dtg esok..
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 12:34 AM | Show all posts
mommymonster82 posted on 28-11-2013 07:42 PM
Mommy bc citer hbee ni mommy tergelak..
Bukn per teringat kesah my small sis...
Member dia call ck ...

adoiiii mengekek iols sampai keluar air mata...kikikikikikiki lawak lah adik mommy
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 12:34 AM | Show all posts
cmf_blingblings posted on 30-11-2013 11:46 PM
org berada nikah 4 pun tak ada org kisah sgt....yg dok jadi masalah yg semekin semekut.
Dahsyat g ...

aku dgn gigihnya pergi ke mahkamah syariah masa bini muda bapak aku ni nak mintak fasakh..
waaa.. ex laki dia hensem giler.. bapak pd ex laki dia pun hensem! mmg keturunan hensem.. tak tau lah camne pompuan tu hadap muka bapak aku yg semakin kertu ..
mmg jelas mengharapkan duit aje lah.. aku pernah pergi rumah mak bapak bini muda bapak aku tu.. depa mmg org susah.. keta yg depa pakai pun bapak mertua dia yg punya. bapak aku lebih tua dari mertua dia taw..
bila dia kawen dgn bapak aku, dia tinggal kan anak sulung nya dan bwk anak nombor 2 tinggal dgn bapak aku..
kalau pompuan sanggup tinggalkan anak sebab ikut laki baru, ko rasa dia pompuan yg mcm mana?

aku ni mmg kurang bercakap sebab aku lebih suka tengok.. jemu tengok, aku tido.. tp bila aku buka mulut, mmg ada point. jd, semua org kena serius mendengar.. seingat aku ada 2 kali aje aku campur tangan dlm urusan keluarga ni.. 1. aku tak bg bapak nak buka stesen minyak utk bini muda dia. 2. aku tak nak ada campur tangan bini muda dia dlm urusan ladang2. yg ni sebab pengurusan ladang2 ni, berkait dgn tanah2 keluarga sebelah bapak yg lain. aku cuma bersuara utk melindungi hak depa sama. kalau betul bini muda bapak aku ndak tanah jugek.. pergi lah indon.. bapak aku ada jugek bukak ladang sawit kat sana...
bila fikir2 semula, aku rasa lah kehidupan kami lebih ok sejak parents aku bercerai.  sekurang2nya skrg ni ada lah org yg boleh jaga bapak. sebab aku rasa, bapak aku ni mmg susah nak di urus.. aku sendiri pun malas nak layan karenah dia.. apa lagi mak aku yg dah semakin tua.
maka, keputusan bapak utk berbini muda tu mmg aku sokong sgt laaa..


Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 12:46 AM | Show all posts
honey_bee posted on 1-12-2013 12:07 AM
Kluar pon pgi ke rumah sewa Ayah jugak...cuma rumah ni dkat dgn family IBU.... Besok kmi kne jumpa ...

ok lah tu.. bincang elok2.. jgn ikutkan amarah hati.. yg penting, kita kena tau hak2 kita & mak mengikut undang2..
sbg anak2 kita tak boleh nak pilih sapa betul sapa salah.. hal2 hidup suami isteri ni, kita tak tau, kenalah hormatkan perasaan mak & bapak kita.
anak2 ni cermin pd ibu bapa. kalau kita berkasar dgn bapak, nampak mcm mak tak didik kita dgn betul. kesian kat mak kan.. sedangkan kita ndak yg terbaik utk mak.
aku dulu pun marah sgt dgn bapak. tu sebab aku kurang berkomunikasi dgn dia. sebab aku tak nak terkeluar kata-kata yg hanya akan melukakan hati aku dan dia. lebih2 lagi kalau melukakan hati mak pulak..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 12:46 AM | Show all posts
zehra2 posted on 1-12-2013 12:34 AM
aku dgn gigihnya pergi ke mahkamah syariah masa bini muda bapak aku ni nak mintak fasakh..
waaa.. ...

penceraian tu sgt tak eloklah untuk warga tua ni tapi ialah, nak buat mcm mana lagi kalau hati makin sakit sampai menanah-nanah. Semoga pompuan tu puas hatilah dgn tindakan dia. Berbaloi juga kahwin org tua, harta pun dapat anak lelaki lagi 2 org...Waris besar tu

Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 01:03 AM | Show all posts
cmf_blingblings posted on 1-12-2013 12:46 AM
penceraian tu sgt tak eloklah untuk warga tua ni tapi ialah, nak buat mcm mana lagi kalau hati mak ...

kan.. semua org ckp anak2 lelaki ni waris kuat. tp bapak aku ni lain. dia pandang anak pompuan sama mcm anak lelaki jugek. bila adik lelaki aku kawen & pindah ke luar negara, bapak takde pilihan, anak2 baru dia umur dlm 1- 3 tahun aje. jd aku lah yg diharapkan.
konsep bapak aku, bini boleh dtg & pergi tp anak2 tetap darah daging.. masa pembahagian harta sepencarian, mak aku tak dpt apa, semua harta2 tu tukar nama aku & adik lelaki.. semua dpt sama byk baik saham & aset lain. mmg bapak dah tukar nama sebab dia tak ndak anak beranak bergaduh klu dia dah takde. aku pun tak sanggup lah nak bertekak dgn bini muda bapak aku.. tentu dia yg terlebih takut sebab bapak semakin tua & anak2 dia kecik2 lagi..

Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 01:08 AM | Show all posts
zehra2 posted on 1-12-2013 01:03 AM
kan.. semua org ckp anak2 lelaki ni waris kuat. tp bapak aku ni lain. dia pandang anak pompuan sam ...

Napa bapak tak kasi kat mak? kahwin berpuluh2 tahun, patutlah ko ngamuk sakan. Tak apalah kasi kaupun sama gak, nanti ko juga nak jaga mak..

Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 01:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Tq momod....
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 01:27 AM From the mobile phone | Show all posts
caseyazmi posted on 1-12-2013 12:34 AM
adoiiii mengekek iols sampai keluar air mata...kikikikikikiki lawak lah adik mommy

Hah ko bygkan dia dah kecik..jenis genit...naik moto..bawak parang panjang plak tu..
Panjang parang tu..ala2 cam pedg pun ada...
Sebijik cam filem tamil..hahahaha..
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 01:28 AM From the mobile phone | Show all posts
zehra2 posted on 30-11-2013 11:37 PM
ada 2.. waaaa..

sebab adik beradik aku ada 3 yg dah meninggal dunia .. skrg ada 4 aje l ...

Tetiba rs cam nak jd anak angkat bapak ko....hihihi..
Gurau je jgn marah....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.066312s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list