CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: shahx

[Tempatan] Fenomena ikan naik ke darat di Lahad Datu.

[Copy link]
Post time 24-12-2013 06:37 PM | Show all posts
ambik dr fb

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-12-2013 06:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Teh_90 posted on 24-12-2013 06:25 PM
Ikan apa ni? Selayang? Kembong?

Tempat aku panggil ikan basung. Sedap ni goreng kering pehtu cicah sambal belacan. Kalau fresh daging dia manis gila.

Kat Semenanjung memang aku tak penah nampak ikan ni. Ada sorang ustad Semenanjung tempat aku panggil ikan ni ikan kucing sebab saiz kecik. Dia kata ikan ni dia tak makan, dia bagi kucing makan jah. Mengada sunggoh ustad tu.
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2013 06:39 PM | Show all posts
matsyeh posted on 24-12-2013 06:37 PM
ambik dr fb

Propa rupanya...hanjeng sgt...beria saya mikirin ada kaitan dengan gempa bumi segala bagai
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2013 06:40 PM | Show all posts
belum suluk mari suda gempa,
ikan merah, ikan pari, ikan mahal mesti best,
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2013 06:40 PM From the mobile phone | Show all posts
C.K posted on 24-12-2013 06:36 PM
Magnitude        mb 5.1
Region        KEPULAUAN TALAUD, INDONESIA
Date time        2013-12-24 09:58:02.0 UTC

Kalau ada gegar2 di Malaysia ini puncanya mesti dari negara chaprut lingkaran api yindon or pinoy.
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2013 06:42 PM | Show all posts
mcm kene tuba lak tgk ikan tuh terapong..
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 24-12-2013 06:42 PM | Show all posts
nape video itu slang org Ghanu? hoax kan video ini? atau itu org ganu yg menetap di lahad datu?
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2013 06:42 PM From the mobile phone | Show all posts
matsyeh posted on 24-12-2013 06:37 PM
ambik dr fb

Oh, gitu. Ingatkan bakal berlaku tsunami ka apa.

Kalau ada tsunami elok juga.

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-12-2013 06:44 PM | Show all posts
Pergh tangkap freeze dan buat stok. Mau 6 bulan takyah beli ikan.
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2013 06:44 PM From the mobile phone | Show all posts
matsyeh posted on 24-12-2013 06:21 PM

Kenyang makan. Sebulan pun belum tentu habis.
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2013 06:45 PM | Show all posts
japp jappp nak tengok air dalam mangkuk

fussssss ...fussssss nampak air jer...tak nampak ikan
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2013 06:45 PM | Show all posts
chazey posted on 24-12-2013 06:42 PM
Oh, gitu. Ingatkan bakal berlaku tsunami ka apa.

Kalau ada tsunami elok juga.

Namun gegaran yang kamu bahagi tahu dihadapan tadi memang dilaporkan oleh pusat seismologi dunia...saya mikirin gegaran yang kamu rasai itu diebabkan oleh gempa bumi yang berlaku di kepulauan indonesia itu bermagnitud 5.1....
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2013 06:45 PM | Show all posts
finding posted on 24-12-2013 06:28 PM
slang teganu je dengo...

tu ore teganu kawen dgn ore lahad datu kot
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2013 06:49 PM From the mobile phone | Show all posts
C.K posted on 24-12-2013 06:45 PM
Namun gegaran yang kamu bahagi tahu dihadapan tadi memang dilaporkan oleh pusat seismologi dunia.. ...

Iya. Gegaran 5 saat sebegitu biasa saja dirasai di sini.

Nampaknya kerana ini benda biasa takda apa2 yang perlu ditakutkan ummah yang dok pesisir pantai LD.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-12-2013 06:50 PM | Show all posts
tiada amaran tsunami di laporkan..
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2013 06:51 PM | Show all posts
nashrudean posted on 24-12-2013 06:42 PM
nape video itu slang org Ghanu? hoax kan video ini? atau itu org ganu yg menetap di lahad datu?

Gegeh jua si terengganu itu mahu berkencep luar sikit2...sebut jah lah dalang....gegeh mahu berkencep luar terusan jadi dalan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-12-2013 06:52 PM | Show all posts
cakap di luar
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2013 07:04 PM | Show all posts
Bukan fenomena biasa rasany.
Coz mggu lepas sepupu g pedalaman di sabah.
Dia ada tunjuk gmbo ikn naik ni.
Tp kat kawasan tu kat muara sungai.
Ada satu hulu kecik.melambak ikn.
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2013 07:08 PM | Show all posts
Sama2 mintak doa semoga di jauhkan segala mala petaka....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-12-2013 07:09 PM | Show all posts
bukan sahaja harga barang naik, ikan pon naik gak...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

21-2-2024 07:53 PM GMT+8 , Processed in 0.455836 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list