Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
16427
View
264
Reply

Islam vs Kristian

[Copy link]

Author: carbike       Show all posts   Read mode

Author
Post time 30-12-2013 05:15 PM | Show all posts |Read mode

http://www.themalaysianinsider.com/rencana/article/islam-di-malaysia-haji-ismail-haji-abidin

RENCANA   Islam di Malaysia - Haji Ismail Haji Abidin
DECEMBER 29, 2013
Mengapakah di Malaysia agama Kristian berkembang dan agama Islam tidak?
Kerana:
  • Orang Islam menjual/memperdagangkan agamanya. Air jampi dijual, jus Tok Guru kononnya telah dijampi. Minyak ubat urut Anugerah kononnya dibacakan ayat suci 30 juzuk dijual dengan harga mahal. Agama Kristian tak jual malahan produknya diberi percuma.

  • Ustaz-ustaz mengajar agama demand/meminta bayaran tinggi. Mubaligh
    Kristian berdakwah secara percuma. Sehingga jauh ke pendalaman. Malahan
    menanggung sendiri makan minum dan tempat tinggalnya.
  • Jabatan Agama Islam sibuk nak tangkap khalwat, orang pergi karaoke dan bernikah di Siam. Agama Kristian sibuk membantu orang dalam kesusahan (janda, miskin, mangsa tanah runtuh, banjir).
  • Gereja boleh dimasuki bila-bila masa tetapi masjid dikunci. (Tak bagi orang masuk, tidur kononnya).
  • Imam solat kerana waktu kerjanya (dibayar gaji), paderi sukarela.
  • Air zam zam dijual mahal tetapi Kristian memberi holy water secara percuma.
  • Jabatan Agama Islam sibuk menghukum dan menakutkan orang tapi Kristian sibuk berdakwah.
  • Ustaz-ustaz sibuk menjual tanah suci. membawa orang ke Mekah, Umrah. Harganya mahal. Bermotifkan keuntungan melampau. Paderi sibuk menaja orang orang susah membaiki rumah dan bantuan barang barang dapur.
  • Pegawai-pegawai Jabatan Agama Islam, Jabatan Zakat sibuk promosi nak naik gred bergaji besar. Bajet "pengurusan" lebih besar dibandingkan kepada golongan asnaf. Paderi sibuk membuat kebajikan.
  • Ustaz-ustaz sibuk menjadi tok bomoh, boleh mengubati seribu macam penyakit. Paderi sibuk membina hospital.

Renungkanlah. Wallahualam. C 29 Disember, 2013.


Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 06:43 PM | Show all posts
Gereja boleh dimasuki bila-bila masa tetapi masjid dikunci. (Tak bagi orang masuk, tidur kononnya).


- bukti islam itu syumul
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 06:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Bahaya.. lg bahaya kalau dap memerintah. Kang sume jd kristian.. uhuk uhuk
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 06:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Islam semakin tidak dihormati....
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 06:54 PM | Show all posts
Jabatan Agama Islam sibuk nak tangkap khalwat, orang pergi karaoke dan bernikah di Siam

dengan cara ini saja islam dapat dimartabtkan..takbirrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 07:16 PM | Show all posts
Sucinya ajaran ugama kristian ini, semoga Elohim merahmati ummah suci kristian ini hingga ke akhir hayat.
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 07:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Kristian ni ugama archaic yg dah tak laku kat western.. Dieksport ke tanah melayu utk diangkat jd ugama syumul..
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 07:25 PM | Show all posts

..satu lagi contoh, pundakwah2 Iselam suka geli & jijik, contoh tanak masuk rrumah sakai & rumah dayak....pendakwah Kristian boleh redah masuk semua....
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 07:27 PM | Show all posts
missionary kristen berusaha menambah ahli kristen, ularmak ustaz islam macam ustaz ribena hanya mengekalkan bilangan ummah Islam yang dah memang sedia Islam tercongok dekat mesejid, bukannya macam nabi ajak urang kafir masuk Iselam
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 07:48 PM | Show all posts
Maaflah, rasanya bukan agama Kristian sahaja yang berbuat demikian yakni membantu dan menolong sesama manusia. Ianya juga dilakukan oleh agama lain seperti agama Bahai dan Buddhism.

Tapi yang pasal Isle tu betullah. Hanya Isle satu satu nya agama yang buat cenggitu......prrrrrrrpfffftght
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 07:55 PM | Show all posts

wat pungkokj

Setuju . Dalam Kristian semua boleh ....


Termasuk kawin koboi , kawin sesama jantina , minum arak , berjudi , berzina , liwat pungkok , sembah berhala dan macam2 lagik .


Tambah lagi sampai ada 3 Tuhan . Boleh beranak . Tapi dalam Islam ada SATU jer




Bestnya agama Kristian ...




.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 07:59 PM | Show all posts
kedua2nya ingat sendiri suci murni, pasal tu lah perang tak henti2 sejak zaman dulu...
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 08:00 PM | Show all posts





. Last edited by mamicun on 30-12-2013 08:01 PM

Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 08:01 PM | Show all posts
mamicun posted on 30-12-2013 07:55 PM
Setuju . Dalam Kristian semua boleh ....


kawin koboi - bukan ajaran kristian (ummah Moslems pun buat)
zina - bukan ajaran kristian (ummah Moslems pun buat)
liwat pungkok - bukan ajaran kristian (ummah Moslems pun buat)
sembah berhala -bukan ajaran kristian (yang ni mulayu moslem tak buat, hanya kerana taknak sama dgn keling/cina)

so, kat mana Kristian nya Ayun...??

Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 08:02 PM | Show all posts
Kassim_Patalon posted on 30-12-2013 07:27 PM
missionary kristen berusaha menambah ahli kristen, ularmak ustaz islam macam ustaz ribena hanya meng ...


faktor bahasa - setad2 Iselam cakap Arob pun tak reti, apa lagi bahasa2 ilmu/business macam inglis, Purancis, Jurman, Mandarin, Jupun, dll....
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 08:03 PM | Show all posts
Habis yang Paderi Gay buat tu  ajaran sapa ? Tak kan Pope tak komen ?








.
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 08:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada kebenaran...

Cuma mengharap NGO2 ISLAM .....mainkn peranan....kalau jabatan islam, ada fail meja yg perlu diikuti.....

Tapi kalau ngo2 islam....agak bebas...
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 08:04 PM | Show all posts







.
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 08:04 PM | Show all posts
Meleis umno pantg kt semenanjg kristian guna word allah..sabah srwk xpe
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 08:06 PM | Show all posts







.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
9.126412s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list