Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
9964
View
163
Reply

Kepercayaan Reincarnation (2pics)

[Copy link]

Author: abgsedapmalam       Show all posts   Read mode

Author
Post time 31-1-2014 10:19 AM | Show all posts |Read mode




Bagaimana pandangan Islam terkait dengan doktrin reinkarnasi?

http://www.islamquest.net/id/archive/question/fa736





Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2014 10:21 AM | Show all posts
Kena tanya yg lebih pakar bab ni
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2014 01:43 PM | Show all posts
xde sesape nk jwb ke....
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2014 02:37 PM | Show all posts
Setahu aku yg x beraper pandai nih ... xder reincarnation dlm islam ..
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2014 03:36 PM | Show all posts
rasanyer xd kepercayaan ni
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2014 03:55 PM | Show all posts
ni kan hindu and buddha punya beliefs. diorang slalu cakap next life next life hehehe
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2014 08:59 PM | Show all posts
Ini bukan Islam.

Jgnlah nak provoke pelik2 bab agama org lain

Moderator pun jgn buat buta , buatlah kerja ban saja  org mcm ni ,kaki provoke agama ni modal dan minda mmg cetek.

Nanti ada yg balas kais ajar ,ko pula yg terasa .

Xkan kerana ada yg provoke agama mcm ni pun nak buat xfaham lagi.

Kenapa ?

Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2014 09:13 PM | Show all posts
ikotlah kepercayaan agama masing2.. dalam islam takde hal sebegini..

agama lain ada..itu hak mereka...
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2014 09:24 PM | Show all posts
mengarut!
hati-hati takut akidah kita terpesong
Reply

Use magic Report

Post time 1-2-2014 10:55 AM | Show all posts

kepercayaan camni takde dlm Islam...
selalu aku nmpk dlm drama2 kepercayaan macam ni cuma dlm ugama2 lain....

teringat aku satu masa dulu...rakan sekerja aku perempuan cina...dh kawin...dia mmg baik...
dan dia sgt baik dgn pembantu rumah dia orang Indonesia berugama Islam.....dia tolong belikan pembantu dia tu telekong, sejadah dan buku2 ugama.....dia selalu nasihatkn pembantu dia jgn tinggal solat....yg paling aku terkejut bila dia cakap...dimasa hayat dia yg lepas mebi dia seorang Islam sbb tu dia boleh bertoleransi dgn penganut ugama Islam...hmm terdiam aku...

sori...kalau ot...
Reply

Use magic Report

Post time 1-2-2014 01:46 PM | Show all posts
skymania posted on 31-1-2014 09:13 PM
ikotlah kepercayaan agama masing2.. dalam islam takde hal sebegini..

agama lain ada..itu hak mere ...

Reincarnation ada dlm Islam....jasad kita akan mati tapi roh kita akan dibangkitkan nanti utk melalui judgement day kat Pdg Masyhar
Reply

Use magic Report

Post time 1-2-2014 03:47 PM | Show all posts
DeMax posted on 1-2-2014 01:46 PM
Reincarnation ada dlm Islam....jasad kita akan mati tapi roh kita akan dibangkitkan nanti utk mela ...

btol..tp tak menjelma jdk orng lain lah..macam agama2 lain..
Reply

Use magic Report

Post time 1-2-2014 04:24 PM | Show all posts
dalam islam takde reincarnation...jelas dan nyata...
Reply

Use magic Report

Post time 1-2-2014 07:48 PM | Show all posts
nanacinta posted on 1-2-2014 04:24 PM
dalam islam takde reincarnation...jelas dan nyata...

Saya setuju dengan penjelasan anda
Reply

Use magic Report

Post time 1-2-2014 08:08 PM | Show all posts
drama2 korea dan hindustan byk kepercayaan mcm ni. dr situ aku tau yg dorg mmg percaya benda2 yg mati akan ada kehidupan masa akan datang . jelmaan laknon. dlm islam kan jelas dan nyata benda ni mmg xda? dah mati, mmg masuk alam barzakh then next step akan bangkit di padang masyar kan? muktamad.

p/s: aku suka tgk drama2 korea n cite hindustan, wlu tau bnda tu ngarut, tp ble meleleh gak air mata tgk kisah sedih tersebut
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2014 12:52 AM | Show all posts
apahal dalam peristiwa dunia plak bab nie?
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2014 09:39 AM | Show all posts
DeMax posted on 1-2-2014 01:46 PM
Reincarnation ada dlm Islam....jasad kita akan mati tapi roh kita akan dibangkitkan nanti utk mela ...

Itu bukan Reincarnation lah, kawan.

Reincarnation bermakna seseorang itu akan dilahirkan semula di dunia ini (sbg dewa (makluk halus), manusia ataupun haiwan) selepas kematiannya disebabkan oleh faktor2 tertentu (terutamanya akibat Karma (dosa dan pahalanya)). Setahu aku, dalam Islam memang tak ada konsep sedemikian.
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2014 08:40 AM | Show all posts
Muslim percaya Taurat. Walaupun sekarang mereka tidak percaya Torah itu masih tulen.

Reincarnation in Torah (Taurat)
http://www.koshertorah.com/PDF/ekev-defending_torah_secrets.pdf


Perjalanan menuju maha pencipta akan menempuhi 1700 kematian. Yang benar beriman hidup lagi kekal sbg manusia. Yang beriman tetapi tidak memikirkan hidup kembali menjadi binantang di darat. Yang tidak beriman menjadi binatang di lautan. Yang sudah pencipta terima menjadi burung.

Makcik Separoh memang suka sangat untuk membantai (memaki) ini, bila aku kata agama Hindu dari selewengan kefahaman Torah. Kefahaman reinkarnasi, vegetarian dan berpuasa berasal dari Torah, termasuklah Samira pencipta tuhan lembu (Sammy?). Dan pelat loghat india tidak memboleh ABRAHAM, yang menjadi BRAHIM --- BRAHMIN .

Perjalanan semua agama adalah untuk mendapat jiwa kebaikan semasa hidup termasuklah tidak memaki hamun orang yang lain.

Aku hanya membuka pencerahan ....
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2014 10:06 AM | Show all posts
by dinsmann

Makcik Separoh memang suka sangat untuk membantai (memaki) ini, bila aku kata agama Hindu dari selewengan kefahaman Torah. Kefahaman reinkarnasi, vegetarian dan berpuasa berasal dari Torah, termasuklah Samira pencipta tuhan lembu (Sammy?). Dan pelat loghat india tidak memboleh ABRAHAM, yang menjadi BRAHIM --- BRAHMIN .

Ooi, lu gila kah?
Kalau nak mengarut pun, pergi baca dulu Sejarah sebelum mengarut.

Agama Hindu berusia LEBIH dari 5,000 tahun. Ada yg mengatakan ianya hampir 12,000 tahun - sebelum manusia bertapak di sesuatu tempat spt di tepi sungai Nile, Saraswati dan Ganga lagi. Agama Judaism pula berusia lebih kurang 3,500 tahun bila kaum Yahudi dibawa keluar dari Mesir dan ditempatkan di kawasan yg digelar Jerusalem sekarang.

Jadi SIAPA yg selewang dari siapa? BODOH. Sedap mulut je cakap tanpa fakta.

Perjalanan semua agama adalah untuk mendapat jiwa kebaikan semasa hidup termasuklah tidak memaki hamun orang yang lain.


Setahu aku, perjalanan agama Islam hanyalah utk orang Islam goyang kaki di syurga ataupun dapat 72 pelacur di Syurga. Jadi janganlah kamu nak menyedapkan ego kamu itu dgn menyamakan perjalanan spiritual kami dgn kehidupan yg dibazirkan oleh kaum kau. Kita tak ada persamaan kerana kami tidak menyembah tuhan kau. Last edited by Sephiroth on 4-2-2014 10:09 AM

Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2014 03:09 PM | Show all posts
Sephiroth posted on 4-2-2014 10:06 AM
by dinsmann

Mana fakta hindu lebih 5,000 tahun?  Kat mana ada tulis?  Kat batu gua tempurung ke?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.088015s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list