View: 25311|Reply: 191
|
Serina tak ambil pusing kritikan
[Copy link]
|
|
Oleh Wahi Aziz
Kuala Lumpur: “Benda ini bukan isu besar pun. Setakat seorang dua ‘complaint’ (merungut), tak jadi kudis pun sebab (pelanggan) yang lain ok saja,” tegas pelakon dan usahawan, Serina Datuk Redzuawan menjawab dakwaan beberapa pembaca Harian Metro yang kecewa dengan kualiti operasi perniagaan restorannya, Char Koay Teow Simply Delicious Penang Mai di Kota Damansara dekat sini.
Beberapa pembaca yang berkunjung ke restoran itu baru-baru ini mendakwa terpedaya dan terkilan dengan kualiti makanan, servis dan reka hiasnya yang disifatkan indah khabar daripada rupa.
Serina, 31, yang dihubungi semalam berkata, dakwaan yang ditimbulkan sebahagian kecil pelanggan mengenai operasi restoran terbabit bukan perkara besar yang perlu dijadikan isu.
“Itu pandangan masing-masing. Secara peribadi, saya tak kisah pun. Orang boleh reka dan cerita macam-macam.
“Cuma saya tak mahu sebab benda remeh-temeh begini ditekankan, papa (Che Wan) akan marah pula nanti sebab ia mengganggu reputasi saya dan bisnes.
“Biasalah dalam berniaga, ada saja orang nak jatuhkan kita, jadi biar Tuhan saja balas,” katanya.
*Baca selanjutnya di akhbar esok.
*Artikel ini disiarkan pada : 2014/02/08
credit to metro Last edited by asampodeh on 8-2-2014 11:29 AM
|
This post contains more resources
You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register
x
|
|
|
|
|
|
|
haha..klu burger mcd x mcm dlm gmbar cmna plak? |
|
|
|
|
|
|
|
lorr, tu kedai dia ker...pernah lah makan kat sini...tp sendu je pengunjungnyer......
koay teow dia boleh lah..... |
|
|
|
|
|
|
|
huhu dia lagi risaukan papa dia membebel daripada apa komen dr pelanggan yg pi makan ekekeke |
|
|
|
|
|
|
|
pena g mkn kt restoran die ni..g sbb mmg minat sgt char kuew tiaw..mmndgkn die ni ank chef wan, i letak expectation yg agk tggi..tp mengecewakan xde la xsedap lgsg, cuma byk aspect blh dibaiki lg..pena mkn yg kt puchong, jauh lg sedap |
|
|
|
|
|
|
|
berasmerah posted on 8-2-2014 11:32 AM
lorr, tu kedai dia ker...pernah lah makan kat sini...tp sendu je pengunjungnyer......
koay teow dia ...
harga makanan kat sana mahal tak?
|
|
|
|
|
|
|
|
sengal pnye serina
ko kene blajar apa itu "word of mouth"..dari sorg dua bleh merebak ke beribu2 org
apatah lg dalam dunia social media skang ni..sorg komplen kt fesbuk beribu2 org leh baca n akan effek kt bisnes ko. jgn dok angkuh sgt kalau nak bertahan lama
|
|
|
|
|
|
|
|
patutnya cakap la "terima kasih" kat sorg dua tu sbb komplen, dan "saya akan improve servis saya di masa akan dtg"
baru la org len baca sejuk hati n still teringin nak pi kat kedai ko. tu pn nak kene ajar. haih |
|
|
|
|
|
|
|
rega dlm rm10 dan ke atas...sbb ada special udang lah, special telur mata lah......
nasi goreng 2 jenis je....kedai dia x pelbagai sgt..
kedai kerusi lawa lah...lain dari kedai biasa punya kerusi hehehehehehe....... |
|
|
|
|
|
|
|
Mali's corner pya char kuey teow lagi sedap n lagi murah. Pekerja dia rmai org myanmar rsnya....mknn setakat boleh la tp xdelah smpi nak pergi berulang kali....sekali cukup. Iols xdelah nak ltk high expectation ke apa sbb dah blh agak hehehe.... |
|
|
|
|
|
|
|
Normally if artists buka kedai makan mestilah high expectations lebih2 lg dia anak cep wan yg byk mengkomplent pasal makanan org lain |
|
|
|
|
|
|
|
cuba la amek complaint tu on the positive side serina weyhhh...kena ingat tu, komplen sekecil2 komplen pun kena amek kire...ko jangan buat onar, bapak ko baru pas gegar MAS dah ni ko plak tak jaga servis n kualiti makanan serba serbi...kang ada yg snap gambo kueteow ko tweet tag cepuwan nanteyhh. |
|
|
|
|
|
|
|
Entah2 chef wan xsempatnak mkn lg kot kat kedai anak dia ni.... Rasa kalo dia rasa xsedap sure diah dah sound |
|
|
|
|
|
|
|
ingatkn bila kawin mat saleh makin open minded...
ni masih lekat mentaliti melayu lama lg....
bila pelanggan komplen tak jadik kudis la, org dengki la
patut komplen dijadikan panduan tuk improve makanan & servis
ni jwpn bukan main sombong lagi....haih
sbb tu aku skeptikal dgn 'melayu tolong melayu' ni
yg aku tau kualiti mesti berbaloi dgn duit yg aku keluarkn
so no tolong2 kalau owner takmo tolong perniagaan sendiri.... |
|
|
|
|
|
|
|
maxim posted on 8-2-2014 11:42 AM
patutnya cakap la "terima kasih" kat sorg dua tu sbb komplen, dan "saya akan improve servis saya di ...
tk sempat pegi kursus PR kekdahnya
|
|
|
|
|
|
|
|
Yang negative satu dua tu la yang kena amik tau. Papa ko boleh kritik mas, takkan ko tak boleh kena kritik. Be humble |
|
|
|
|
|
|
|
hehehe... x sokong dia... tp hakikatnya cmtu la kt mana2 pun... gambar iklan gah je... padahal..... haha |
|
|
|
|
|
|
|
Xkisahlah janji suami aku putih dan hensem ,ko ada
|
|
|
|
|
|
|
|
aku pulak jenis pelanggan yg dtg makan.. kalau tak sedap... tak jejak lagi lah resto tu.
aku tak akan komplen.
so serina paham2 je lah.. kenape pelanggan cuma dtg sekali saja. |
|
|
|
|
|
|
|
tariktali posted on 8-2-2014 11:37 AM
pena g mkn kt restoran die ni..g sbb mmg minat sgt char kuew tiaw..mmndgkn die ni ank chef wan, i le ...
aku pun pernah makan
x sedap sama la...expectation tinggi sebab bapak dgn abang dia chef
sedap lagi yg CKT ketam puncak alam
|
|
|
|
|
|
|
| |
|