ADVERTISEMENT

Author: tintabiru73

MH370: Dari Sudut Pandangan Alternatif

[Copy link]
Post time 27-3-2014 09:55 AM From the mobile phone | Show all posts
cektim posted on 27-3-2014 09:31 AM
kak..
sy nak tnya kak la
apa pndapat kak gna kaedah alternatif ni?

sebab dia x nampak org anggap ngarut

bagi akak, ok, at least manusia mencuba
yg penting dlm hati Allah tetap berkuasa menentukan apa sahaja

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Author| Post time 27-3-2014 10:14 AM | Show all posts
MelahJanda posted on 27-3-2014 12:55 AM
akak nk ngaku
kat hotel everly (tempat sedara mara penumpang) kitorg kadang da penat sedih, kadan ...

Betul la..mungkin visi dia tersasar ke surau kat Everly kot

Use magic Report

Post time 27-3-2014 10:15 AM | Show all posts
kat sini fokus dr segi alternatif kan

so aku paste update dr blog Focus Session : http://psychicfocus.blogspot.com ... -airline-mh370.html

dah tread start ngan RV, aku post cni la yaa..layan

[Updated from comments 3/26/14 at 7:11 AM
Thank you again for sharing your energy…

I was asked to focus on a few more ideas, so I wanted to see what I could get…One question was is the flight tied to a Russia / USA military operation? I cannot get a connection with that.  I don’t see it as retaliation or testing of equipment.  I will never tell someone that they are off, I just don’t have a connection or image of things happening that way.

I was also asked to describe the tribe on the island.  Here is what I see:  They have dark skin- not African American, but just dark tan.  One thing that stood out to is when the men and women moved, and you got images of their upper leg, they had no tan lines, they had a uniform dark skin.. They have silky black hair, all of them. They wear leather looking short skirts (both the men and women) and the women, once they develop breasts cover them as well.  It also came to me that breasts were for feeding their children, and in some way they needed to be protected (?) and that is why they are covered..  They use white face paint to determine rank, it is a signifier as to who they are.  They have some structures that are built from trees/leather/thatch, but they also use the caves at the bottom of the snow covered mountain… The structures that they built look to always have smoke coming out of the tee-pee (even though it is warm). The temperature is warm to hot, but tolerable, slightly humid.  There are a lot of mosquitoes and other flying insects, but they looked used to it, they sometimes swat them away, and other times just let them fly.

I had some people ask if they are possibly on this time line, but where they are gives the illusion that they are somewhere else…That could be a possibility, I just can’t see that.  They are in a rather primitive
location, and it would be difficult to differentiate what is going on and have some clarity.  There is a lot of confusion still with the passengers.  It almost looks like their subconscious and conscious mind are having a disconnect.

Diego Garcia.  There have been a lot of questions regarding this location.  The area feels “right” but I can’t get a connection to the environment.  I want to look at this a little more.. There is a lot of energy out there on this.I attached a map of the location below so others could tune in as well.  The area in question is under the label "British Indian Ocean Territory" on the left]

p/s: tp dlm blog ni ada gak dea kondem government kita byak cover up story..ntah ngara len yg cover kita yg kna

Use magic Report

Author| Post time 27-3-2014 10:19 AM | Show all posts
Dah ada update terbaru. Diorang dah faham pasal posisi solat tu dalam Islam.
Sekarang ni diorang target Pilot Kapt Zaharie:
It seems to me that this guy is dead, in the plane at the bottom of the ocean. I don't think it's possible to survive underwater this long no matter how much air they had. I believe we have contextual data to why he is where he is now, which might explain the EIs. His body is amidst crushed wreckage, a broken fuselage with the 'tip cut off'. He could still be in/near the avionics section. Or that could just be more contextual data. Although from what I understand about the now cue, viewers should get little or no contextual data for a dead body. It looks like Edwin's sessions pertaining to this cue are probably the most accurate when analyzed in that light. Of course we won't know for sure unless there is feedback at some point. I know when I remote view something that I might find 'boring' or has lack of interesting detail, my unconscious will always go out to search for meaning or anything of interest related. I suppose that is not what we should be training ourselves to do, if we want to be able to use such a cue effectively for the purposes of ascertaining one's current disposition, i.e. alive or dead.

Kiwi's S.T. looks like a person in a prayer/meditative position with their head going up and down.. praying (Islamic stance). Kiwi's S.T. could be:
1. Off target/embellished (perhaps mine, too)
2. Contextual data
3. Something more transcendental, i.e. post death. That make me wonder about the 'bargaining' percept from my session.

This project was all over the place from the get-go, with little participation. If we go any further, we should probably regroup, recruit and formalize a new project. The cues should of course be checked with Ed if he is available in the future. If not, then checked between 2 pros.

Use magic Report

Post time 27-3-2014 10:30 AM From the mobile phone | Show all posts
MsAzr posted on 26-3-2014 07:42 PM
Kenapa ye non?

hehe macam nama diego maradona pulak

Use magic Report

Post time 27-3-2014 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
manganini posted on 26-3-2014 08:09 PM
misterinya...

paling misteri... apo nih??

I rasa samada merujuk kepada Allah,
atau makhluk2 lain yang bertindak atas izin Allah..

tapi apa jua yang terjadi waima tak masuk akal pun mestilah dengan izin Allah gitu..

sebab di dalam pesawat itu sendiri pasti ada pax Islam yang berdoa dan meminta pertolongan Allah pada waktu kejadian.. tak mustahil Allah makbulkan doa-doa mereka..
seperti kisah dalam surah Al-Kahfi.. Last edited by cloudy_83 on 27-3-2014 12:49 PM

Use magic Report

Follow Us
Post time 27-3-2014 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts
manganini posted on 26-3-2014 08:14 PM
mcm mana kaedah remote viewing ni? tak paham sangat la..tak tercapai dek akal..

entahla I pun baru tau ni, cuba tanya tintabiru

Use magic Report

Author| Post time 27-3-2014 10:59 AM | Show all posts
cektim posted on 27-3-2014 10:15 AM
kat sini fokus dr segi alternatif kan

so aku paste update dr blog Focus Session : http://psychicf ...
Diego Garcia. There have been a lot of questions regarding this location. The area feels “right” but I can’t get a connection to the environment. I want to look at this a little more.. There is a lot of energy out there on this.I attached a map of the location below so others could tune in as well. The area in question is under the label "British Indian Ocean Territory" on the left]

Dia rasa Diego Garcia macam tempat yang "betul" tapi ciri-ciri persekitaran (visi orang asli, tumbuhan, etc) macam tak kena pulak >>> mungkinkah depa masuk Diego Garcia masa zaman primitif kot

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 27-3-2014 11:18 AM | Show all posts
menyampahnye baca statement..kate dah tau MH370 tp xmo bitau..pastu bitau jgn tanya...

Use magic Report

Post time 27-3-2014 11:25 AM | Show all posts
tintabiru73 posted on 27-3-2014 10:59 AM
Dia rasa Diego Garcia macam tempat yang "betul" tapi ciri-ciri persekitaran (visi orang asli, tu ...

agagaga
ada org asli ka kt diego garcia tu?
mungkinkah org asli sniri xtau ada base camp kt situ

Use magic Report

Post time 27-3-2014 11:29 AM | Show all posts
cektim posted on 27-3-2014 09:51 AM
ada jugak kemusykilan psal ni
bleh jd sesat ka wlaupon amalan yg kita wat tu ikut ibadah Islam?
contoh mcm zikir, solat hajat, bca ayat Al - Quran
Tentang sesat ke apa tu, tak berani aku nak komen

Tetapi Allah banyak kali pesan, "beribadahlah kamu kepada aku dengan tulus ikhlas"

An-Nisa 146
Kecuali orang-orang yang bertaubat (dari perbuatan munafik itu) dan memperbaiki amalan mereka (yang salah) dan mereka pula berpegang teguh kepada (agama) Allah, serta mengerjakan agama mereka dengan ikhlas kerana Allah, maka mereka yang demikian itu ditempatkan bersama-sama orang-orang yang beriman (di dalam Syurga); dan Allah akan memberikan orang-orang yang beriman itu pahala yang amat besar.

Az-Zumar 14
Katakanlah lagi: Allah jualah yang aku sembah dengan mengikhlaskan amalan agamaku kepadaNya.

Ghafir 14
Oleh itu maka sembahlah kamu akan Allah dengan mengikhlaskan ibadat kepadaNya (dan menjauhi bawaan syirik), sekalipun orang-orang  kafir tidak menyukai (amalan kamu yang demikian).

Al- Hajj 31
(Amalkanlah perkara-perkara itu) dengan tulus ikhlas kepada Allah, serta tidak mempersekutukan sesuatu pun denganNya dan sesiapa yang mempersekutukan sesuatu yang lain dengan Allah maka seolah-olah dia jatuh dari langit lalu disambar oleh burung atau dihumbankan oleh angin ke tempat yang jauh (yang membinasakan).

Al-Baqarah 139
Katakanlah (wahai Muhammad): Patutkah kamu (wahai kaum Yahudi dan Nasrani) membuat bantahan terhadap kami mengenai pilihan Allah dan pengurniaanNya? Padahal Dialah Tuhan kami dan Tuhan kamu. Bagi kami (faedah) amal kami dan bagi kamu pula (faedah) amal kamu (kalau diikhlaskan) dan kami adalah (mengerjakan amal dengan) ikhlas kepadaNya.

Al-Ankabut 56
Wahai hamba-hambaKu yang beriman! Sesungguhnya bumiKu adalah luas (untuk kamu bebas beribadat); oleh itu, (di mana sahaja kamu dapat berbuat demikian) maka hendaklah kamu ikhlaskan ibadat kamu kepadaKu.

Al-A’raf 29
Katakanlah: "Tuhanku menyuruh berlaku adil (pada segala perkara), dan (menyuruh supaya kamu) hadapkan muka (dan hati) kamu (kepada Allah) dengan betul pada tiap-tiap kali mengerjakan sembahyang, dan beribadatlah dengan mengikhlaskan amal agama kamu kepadaNya semata-mata; (kerana) sebagaimana ia telah menjadikan kamu pada mulanya, (demikaian pula) kamu akan kembali (kepadaaNya)

Oleh itu, sekiranya amalan yg kita lakukan itu bersebab untuk tujuan lain, bukan kerana Allah semata mata.... ye tentunya berlawanan dengan arahan Allah tersebut di atas.

Use magic Report

Author| Post time 27-3-2014 11:36 AM | Show all posts
cektim posted on 27-3-2014 09:51 AM

Matlamat tidak menghalalkan cara, dik.
Misalnya bomoh berzikir, baca ayat Al-Qur'an tetapi dalam masa yang sama menggunakan asap kemenyan (FYI, asap adalah makanan Jin)
>> ini dah syirik kerana memanggil bantuan makhluk Jin/Iblis. Syirik adalah dosa yang takkan diampunkan Allah dan kekal sebagai ahli neraka.
Misalnya bomoh berzikir, baca ayat Al-Qur'an tetapi baca main-main baca secara selekeh.. tajwid salah, berselang sambil bercakap-cakap, takde adap, tidak jaga aurat, etc
>>dalam fatihah sendiri, salah sebutan "ain" dengan "a" dah membawa maksud seruan, memanggil nama Jin/Iblis.

Kesimpulannya diri kita kena berilmu juga. Jangan belajar solat jer.

Use magic Report

Post time 27-3-2014 11:42 AM | Show all posts
tintabiru73 posted on 27-3-2014 10:19 AM
Dah ada update terbaru. Diorang dah faham pasal posisi solat tu dalam Islam.
Sekarang ni diorang ta ...
It seems to me that this guy is dead, in the plane at the bottom of the ocean. I don't think it's possible to survive underwater this long no matter how much air they had. I believe we have contextual data to why he is where he is now, which might explain the EIs. His body is amidst crushed wreckage, a broken fuselage with the 'tip cut off'. He could still be in/near the avionics section.

Use magic Report

Post time 27-3-2014 11:46 AM | Show all posts
tintabiru73 posted on 27-3-2014 11:36 AM
Matlamat tidak menghalalkan cara, dik.
Misalnya bomoh berzikir, baca ayat Al-Qur'an tetapi dalam  ...

tentang syirik nih, lebih baik dengan kata ustaz ni:

https://www.youtube.com/watch?v=6YIJBX_qUXE

Use magic Report

Post time 27-3-2014 12:33 PM | Show all posts
noted2

try bkak link rv community td xleh
depa ttup dah kot

Use magic Report

Post time 27-3-2014 12:39 PM | Show all posts
cektim posted on 27-3-2014 12:33 PM
noted2

try bkak link rv community td xleh

bolehla...cuba yg ni

http://www.rvcommunity.net/viewtopic.php?f=27&t=10434&start=75

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Author| Post time 27-3-2014 12:50 PM | Show all posts
hantukiller posted on 27-3-2014 11:46 AM
tentang syirik nih, lebih baik dengan kata ustaz ni:

Thanx atas pencerahan

Use magic Report

Author| Post time 27-3-2014 12:52 PM | Show all posts
putehh posted on 27-3-2014 12:39 PM
bolehla...cuba yg ni

http://www.rvcommunity.net/viewtopic.php?f=27&t=10434&start=75

Buleh jer buka.. sekarang dah masuk page baru..page #5. Diorang dah scan ciri-ciri crash site dan keadaan target (Pilot).

Use magic Report

Post time 27-3-2014 01:51 PM From the mobile phone | Show all posts
esbok posted on 26-3-2014 08:10 PM
aku pun assume gitu. lepas tu dia mention 3 volunteers? ini aku assume 3 orang yang bagus amalanny ...

orang yang tak putus doa kepadaNya
selari dgn cerita ciklah

Use magic Report

Post time 27-3-2014 01:56 PM From the mobile phone | Show all posts
tintabiru73 posted on 27-3-2014 10:14 AM
Betul la..mungkin visi dia tersasar ke surau kat Everly kot

kuat sangat energy kat situ
ye lah sorang penumpang harus ada dua tiga org relatives yg emosional kat surau tu
tp dia cerita ada bau hamis dan ade motion up n down kan

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

20-4-2024 05:35 AM GMT+8 , Processed in 0.079173 second(s), 43 queries .