Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
2111
View
20
Reply

[Tempatan] Panggil Bomba, 'bearing' motosikal lekat di jari

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-9-2014 12:15 AM | Show all posts |Read mode
KUANTAN: Gara-gara memakai 'bearing' motosikal di jari manis untuk dijadikan cincin, seorang pemuda terpaksa menahan kesakitan beberapa jam pada Sabtu sebelum alat itu berjaya dilucutkan.
Itupun dengan bantuan anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat.

Pegawai Kanan II Balai Bomba dan Penyelamat Karak Abdullah Yaakob, berkata lelaki berusia 27 tahun tersebut sebelum itu sekadar suka-suka menyarung 'bearing' berkenaan tiga hari lepas sebelum ia mula membengkak awal pagi Sabtu.

"Keadaan itu menyebabkan mangsa dengan ditemani ibunya ke Klinik Kesihatan Karak kira-kira jam 12.14 tengah hari untuk mengeluarkan bearing tersebut namun gagal.

"Mereka kemudian pergi ke Balai Bomba dan Penyelamat Karak untuk mendapatkan pertolongan, dan setelah hampir setengah jam, barulah ia berjaya dilucutkan dengan menggunakan alat pemotong besi, playar dan kikir," katanya ketika dihubungi di sini Ahad.

Menurutnya, lelaki itu yang tidak mengalami sebarang kecederaan serius kemudian ke klinik kesihatan berhampiran untuk mendapatkan rawatan.

Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 12:20 AM | Show all posts
cerdik........
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 12:25 AM | Show all posts
lenkali jangan potong bering tu...potong jari dia

sama mcm arwah guru besar aku bagitau masa aku main main di celah jeriji tangga
"kalau sangkut saya tak potong besi tu saya potong kepala ko"
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 12:29 AM From the mobile phone | Show all posts
macam musim.plak..aritu sangkut kat bebird..:Q
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 12:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Byk org bangang
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 12:37 AM | Show all posts
bearing tu keras oooo00o00o0o00ooo
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-9-2014 12:40 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 12:53 AM From the mobile phone | Show all posts
nasib baik ada bomba
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 07:45 AM | Show all posts
ngidam nk pakei cincin barangkali
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 07:55 AM | Show all posts
Pengaruh cite bearing yg kat Kedah hari tu la nih...
tp test kat jari dlu...

Rakyat M'sia yang berusia bawah 30 pada tahun ni, mungkin
akn mencuba lagi perkara baru... Last edited by Athrun.Zalaa on 15-9-2014 07:57 AM

Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 08:01 AM | Show all posts
AbukRokok posted on 15-9-2014 12:25 AM
lenkali jangan potong bering tu...potong jari dia

sama mcm arwah guru besar aku bagitau masa aku  ...

hahahahahahampes abang Abu
wat kita tergelak ja baca komen ni



Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 08:02 AM | Show all posts
R2D2 posted on 15-9-2014 12:40 AM

oooo camni rupa menda alah tu ...

thanks
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 08:06 AM | Show all posts
Punyalah byk cincin ada jual kat memana, lagi nak diy. huhu
nah rasakan loe
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 09:49 AM | Show all posts
practice nak pakai cincin kawin barangkali
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 09:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Lawa sangat ka bearing motosikal tu sampai nak buat cincin
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 09:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Bearing alat serbaguna...
ball bearing pun bleh dipakai di mana2 saje..
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 09:53 AM From the mobile phone | Show all posts
R2D2 posted on 15-9-2014 12:40 AM

Dia mcm ada diamond kan
Design pon sgt modern gitu
Lol puiii
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 09:54 AM | Show all posts
lord of the ring
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 09:59 AM From the mobile phone | Show all posts
AbukRokok posted on 15-9-2014 12:25 AM
lenkali jangan potong bering tu...potong jari dia

sama mcm arwah guru besar aku bagitau masa aku  ...

Naseb dh besar ko xpakai cincin kat tmpt xsepatutnya
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2014 10:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Nasib baik sarung kat jari
Kalau sarung kat *anu*?
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
5.077091s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list