Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
6351
View
155
Reply

[Pelbagai] 10 Perkara Tidak Boleh Anda Beli Dengan Duit !

[Copy link]

Author: uniq61       Show all posts   Read mode

Post time 3-2-2017 02:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Lps ni sistem duit dh nak hancur dah...marilah pakat2 kumpul emas plak...sapa ada byk emas time tu kaya raya la hihi

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2017 03:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Kebahagiaan,kasih syg dan cinta

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2017 05:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Masa tidak bole dibeli juga

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2017 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Pengalaman hidup

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2017 10:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Duit tidak boleh beli ibubapa

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2017 12:15 PM | Show all posts
kalau banyak duit, banyak harta  belum tentu dapat beli ketenangan dan kebahagian.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2017 12:32 PM From the mobile phone | Show all posts
        Nyawa

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2017 12:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Maruah.. Sggup jual maruah demi kepentingan kekayaan hidup sdri tnpa memikirkan perasaan org lain.hm!

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2017 12:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi skrg ada duit semua jadi...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2017 02:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Baju ofcos

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2017 10:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Duit tak dapat beli alam barzakh kecuali amalmu didunia

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2017 03:50 PM | Show all posts
ringgit semakin menurun... apa la nasib. Nak melancong kena pk 2-3 kali

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2017 05:02 PM | Show all posts
1. Hidayah Allah
Sekaya mana pun seseorang tu dia tak mampu nak beli hidayah Allah... HidayahAllah tiada ternilai... Nikmat iman dan Islam tu anugaerah dan kekayaan yang tak ternilai. Kerana itu, bersyukurlah jika kita dalam lindungan dan hidayah Allah.

2. Kebahagiaan dan ketenangan jiwa
Banyak duit, kaya harta belum tentu dapat beli kebahagiaan dan ketenangan jiwa dan hati. Orang miskin tak semesti dia tak bahagia.. Kadang-kadang orang yang miskin tu lebih bahagia dari kaya... Ea lah.. Tak perlu bayar hutang... Dan itu lebih menenangkan jiwa dan hati.

3. Kesihatan
Duit banyak tapi selalu sakit tiada maknanya... Duit itu dihabiskan untuk berubat tapi itu bukan satu kesenangan. Sebab bila sakit banyak benda tak boleh makan.. Jadi apa guna banyak duit bukan..

4. Akhlak yang baik
Sikap dan akhlak yang baik tak boleh dijual beli. Sebba tu kalai orang kaya tapi perangai buruk orang tak pandang... Biar miskin harta tapi kaya budi bahasa.

5. Cinta
Kaya macam mana pun, banyak duit macam mana pun pasti tak dapat beli cinta seseorang apatah lagi cinta Allah.

6. Persahabatan
Persahabatan yang indah berasaskan cintai Ilahi... Banyak duit macam mana pun kita tak mampu beli persahabatan yang ikhlas. Bersahabat kerana duit tidak kekal lama, bahkan boleh cetuskan permusuhan dan pergaduhan.

7. Kejayaan
Nak berjaya tak semestinya kaya... Banyak cara untuk berjaya... Orang yang banyak duit tak semestinya orang yang berjaya. Orang miskin kadang-kadang lebih berjaya... Kejayaan dinilai dari banyak segi... dan kejayaan yang sebenar ialah berjaya di dunia dan di akhirat.

8. Bakat
Bakat seseorang dah memang ditentukan sejak azali... Setiap orang ada bakat tersendiri... Banyak duit tak mampu beli bakat yang dia tak miliki.

9. Masa
Masa itu ibarat emas... kerana harganya bukan kerana ia boleh dibeli. Masa yang lepas tidak boleh dibeli dengan wang ringgit. Walau berkepuk duit yang kita ada... kita tak mampu beli masa depan dan masa lepas. Hargailah masa sebaiknya.

10. Kedamaian
Kedamaian hati dan fikiran datangnya dari keimanan yang tinggi kepada Allah dan Rasul... Banyak duit belum tentu hati dan fikirannya... berapa ramai orang kaya, tapi hati da fikirannya tidak perlu temui kedamaian... Kerana kedamaian tidak boleh dibeli, sebaliknya perlu dicari dan dekatkan diri dengan Ilahi...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2017 05:02 PM | Show all posts
Banyak duit tak bererti mewah
Tiada duit tak bererti miskin
Banyak duit tak bererti bahagia
Tiada duit tak bererti derita
Banyak duit tak bererti sihat
Tiada duit tak bererti sakit

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 8-2-2017 12:12 AM From the mobile phone | Show all posts
duit takboleh beli cinta
tapi banyak cinta bahagia kerana duit
banyak juga cinta berkubur kerana terlalu sibuk mencari duit
banyak juga cinta yang sirna kerana tiada duit
hanya cinta buta sahaja tidak memerlukan duit

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 8-2-2017 02:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Duit bukan segala galanya tapi di zaman 2017 ni sumenya memerlukan duit

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2017 11:13 PM | Show all posts
1. Manners
2. Respect
3. Common Sense
4. Patience
5. Integrity
6. Morals
7. Character
8. Trust
9. Class
10.Love

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-2-2017 01:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Duit bukan Tuhan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-2-2017 01:30 AM From the mobile phone | Show all posts
duit xbole beli integriti...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2017 03:27 PM | Show all posts
Ilmu dan pengalaman tidak boleh dibeli, tetapi kamu harus pelajari dan hayati.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2017 07:08 PM | Show all posts
MONEY CAN'T CREATE SUCCESS, THE FREEDOM TO MAKE IT WILL..
-nelson mandela

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2017 11:49 AM | Show all posts
ada duit, ada kata-kata...the power of money...
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2017 03:42 PM | Show all posts
sib baik minyak tak naik.... kalau tak duit lagik

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2017 03:45 PM | Show all posts
chauky314 replied at 1-3-2017 02:42 PM
sib baik minyak tak naik.... kalau tak duit lagik

gula plak naik...11 sen...
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2017 03:47 PM | Show all posts
ooo yeke... i tak tau lak... nampak sgt tertinggal ketapi
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.057325s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list