Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123Next
Return to list New
8267
View
50
Reply

[Tempatan] 18SG: Pesta memancung binatang terbesar dunia: Untuk Dewa MAKAN!!

[Copy link]

Author: crossfire       Show all posts   Read mode

Author
Post time 1-12-2014 02:22 PM | Show all posts |Read mode
                                                                                                                                                                                                                                                                                
                                                                                                                                                                                                                  Nepal: Lebih daripada 250,000 haiwan di kumpulkan untuk penyembelihan sebagai memulakan perayaan agama selama dua hari di mana kerbau, burung dan kambing yang dikorbankan untuk dewi Hindu.
Berjuta-juta penganut Hindu berduyun-duyun ke majlis itu, yang diadakan setiap lima tahun di kuil Gadhimai, dewi kuasa, di Bariyarpur, Nepal, berhampiran sempadan India.
Kali terakhir festival itu telah diadakan, pada tahun 2009, lebih daripada 250,000 haiwan dikorbankan.
Aktivis hak asasi haiwan seperti PETA yang berkempen untuk menghentikan pengorbanan haiwan-penyembelihan, tetapi walaupun mereka berusaha, penganjur festival itu telah berjanji bahawa tahun ini akan menjadi yang terbesar lagi.





























Last edited by crossfire on 2-12-2014 11:54 AM

Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 02:28 PM | Show all posts
dah bunuh ramai2 tu buat apa?
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 02:34 PM | Show all posts
Apakah simbolik bagi festival ini?
Adakah bangkai - bangkai haiwan berkenaan dibiarkan begitu sahaja?

Bincangkan.                                                                                         (10 Markah)
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 02:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Dorang biarkn mcm tu aje lah kann....bg dewa dewi mkn....


Tak ke jd wabak penyakit tu nanti....
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 02:42 PM | Show all posts
hadoi ngerinya
nampak cam kejam je cantas2 haiwan camtu
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 02:47 PM | Show all posts
menyeksa binantang tul la depa ni....dah mcm binatang perangai depa ni!
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-12-2014 02:47 PM | Show all posts
musangcomel posted on 1-12-2014 02:42 PM
hadoi ngerinya
nampak cam kejam je cantas2 haiwan camtu

HERAN YERK..kat malaysia puak2 nie bising bila Raya Korban, Umah Islam korban  lembu.....Hindu jugak, bezanya dia orang tak makan, pancung boleh....
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 02:48 PM | Show all posts
Seksa nya bt korban mcm ni. Sembelih tu xbleh elok2 ke? Org2 yg tggu atas bukit tu tggu masa je nk turun n sambar daging korban.
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 02:52 PM | Show all posts
crossfire posted on 1-12-2014 02:47 PM
HERAN YERK..kat malaysia puak2 nie bising bila Raya Korban, Umah Islam korban  lembu.....Hindu jug ...

bodoh kan, pancung binatang cam game of thrones je
at least kita raya korban sembelih binatang pon ada adab
takde la main pancung2 mcm barbarian
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 02:53 PM | Show all posts
Sayunyaaaaaaaa pemandangan.........
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 03:02 PM | Show all posts
kesiannnnn

kenapa kena pancung depa macam tu?
tak boleh ke sembelih elok-elok?
lepas tu biar bergelimpangan macam tu.
mubazzirin sangat!
buat makan la hoi!
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 03:04 PM | Show all posts
so apa ending binatang tu?? mereput jadi makanan binatang lain? perikebinatangan betul
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 03:07 PM From the mobile phone | Show all posts
diorang buat macam ni hanya berdasarkan MIMPI seorang BANDUAN yg diarahkan satu dewi untuk bina kuil untuk dia. selepas terjaga dari tidur, rantai dan lokap dia terbuka dan dia bebas keluar untuk tunaikan hajat itu.

lepas bina kuil, dia korbankan haiwan2.

begini lah kegilaan manusia. entah2 itu Syaitan yg bagi mimpi. manusia yg berotak terus ikut cakap yg penuh dgn unsur2 kejahatan.

upacara ini harus dikecam manusia sejagat!
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 03:12 PM From the mobile phone | Show all posts
taikor posted on 1-12-2014 03:07 PM
diorang buat macam ni hanya berdasarkan MIMPI seorang BANDUAN yg diarahkan satu dewi untuk bina kuil ...

Suci sungguh banduan itu kan.. org sekeliling pon sgt percaya kepada banduan.. ermmm... ( lain la kly banduan tu didapati tidak bersalah)..

lagi satu.. depa tu dah la miskin... nak bazir2 lagi..
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 03:13 PM | Show all posts
ooo depa pun ada upacara korban rupanyaa..

depa makan ke x? cam bunuh bodo2 je pastu biar...

sendri pun sama, tp kt msia awat depa hingaq sangat bila kita wat upacara korban elok2?

dasar ...#...$....
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 03:14 PM | Show all posts
macam redha aja kerbaau itu,
p/s ituhari pergi kedai mamak minta daging kambing, tapi daging kambing itu rasa spt daging kerbau gituh
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 03:15 PM | Show all posts
i pnah jupe pasal depa bunuh penyu... tp tahun 2012 la kot cerita ni...

http://www.malaysiaria.com.my/fo ... 25655Comment1142228






Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 03:17 PM | Show all posts
tak sanggup nak tengok video tuh!
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 03:17 PM | Show all posts
kalau festival ni buat di sini, pencuri daging la paling bahagia...
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2014 03:20 PM | Show all posts
dah lah miskin kedana, bodoh plak tuh turut jer org ckp....membazir jer kerbau kambing tu semua....takkan la drg makan kan nanti murka plak dewa dewi tuh...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.216695s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list