Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
45881
View
379
Reply

Hasad dengki adik beradik sendiri

[Copy link]

Author: nur_ieyfa       Show all posts   Read mode

Post time 15-12-2014 09:39 AM | Show all posts
Busuknya hati M tuuu

Dgn adik beradik pun nak buat perangai hazab.

Klu kene kat aku, aku sound kasi dia terduduk
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 10:11 AM | Show all posts
pisangbaik posted on 14-12-2014 05:43 AM
set angin vespa dulu bro

hahahahhahaa
abes semua benang set angin cespa


Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 11:13 AM | Show all posts
prettyuglybabe posted on 12-12-2014 10:41 AM
tt ejaan bagi penuh sikit boleh tak
mak dah kertu nak..
susah sikit nak hadam ejaan BBNU ni

BBNU tu apa?kt gosip slalu ada org ckp tp xtau apa maksud
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 11:18 AM | Show all posts
Suchi posted on 12-12-2014 11:19 AM
tah2 pemili ada saka kot, sbb saka ni mmg menyebabkn adik badik tak rapat ade je rasa nyampah dan me ...

apa yg ko ckp mmg btl..mcm family belah *** aku...aku nk citer lbh2 takut la pulak..
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 11:42 AM | Show all posts
mamapea posted on 15-12-2014 11:13 AM
BBNU tu apa?kt gosip slalu ada org ckp tp xtau apa maksud

budak baru nak up
sila refer post #39
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 11:52 AM | Show all posts
xoxopac08 posted on 15-12-2014 09:16 AM
Macam bukan adik beradik je. Sila siasat dengan mak dan ayah. Adakah si M ni benar2 kakak kandung? n ...

ahahaha.. siut je.. tapi tak dinafikan
klu hati dah busuk, tak kira la adik beradik ke, bukan adik beradik ke, dia sapu je
so ini masalahnya berpunca dari busuk hati
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 12:11 PM | Show all posts
lg tt..sambungannya..
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 12:31 PM | Show all posts
kesian kat awak... bersabarlah dgn perangai adik-badik PHD ni...

Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 01:08 PM | Show all posts
prettyuglybabe posted on 15-12-2014 11:52 AM
ahahaha.. siut je.. tapi tak dinafikan
klu hati dah busuk, tak kira la adik beradik ke, bukan ad ...

macam xleh terima ada adik beradik yang perangai jahat mengalahkan firaun dah ni. Sanggup seorang kakak menghancurkan hidup adik dia. Sepatutnya kalau betul satu mak satu bapak dan keluar melalui "tut" yang sama, dia xkan berperangai macam ni. Menzalimi saudara sedarah sedaging.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 01:16 PM | Show all posts
xoxopac08 posted on 15-12-2014 01:08 PM
macam xleh terima ada adik beradik yang perangai jahat mengalahkan firaun dah ni. Sanggup seorang  ...

sedangkan seorang pak imam pun tak dapat wariskan imannya pada anak-anak yang jadi dari benih beliau

tt pernah check tak bagaimana didikan dan layanan ibubapa terhadap semua anak-anak?

Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 01:19 PM | Show all posts
xoxopac08 posted on 15-12-2014 01:08 PM
macam xleh terima ada adik beradik yang perangai jahat mengalahkan firaun dah ni. Sanggup seorang  ...

apa yg tt citer aku lgsg x terkejut sbb mmg ada perangai mcm ni..
aku hr2 dok hadap org perangai mcm M
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 01:56 PM | Show all posts
maaplah kalau mencelah..tapi bukan ke ni patot letak kat thread Cinta & Perhubungan (luahan hati). macam kureng je bab2 mistiknye, more kepada kekeluargaan.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 02:11 PM | Show all posts
susahnya hai kalau dapat pangai adik-badik pelik ni..
dulu kita kenal sorang macam ni.. memang dalam hati terdetik juga kesian adik-badik dia kalau hari-hari nak kena hadap plastik phd macam ni..

kesian tt kena bertabahlah sentiasa, memang susah nak percaya cakap satu-persatu yang keluar dari mulut orang macam ni.. kerana apa jua yang dihulurkan pasti sentiasa menimbulkan syak wasangka
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 02:38 PM | Show all posts
dik..better kod2 nama tuh ko tukar pade nama je la..xyah la nama btul..asalkan nama..sbb mudah nk paham n bezakan laki pompuan..kalau pakai abjad ni siyes keliru
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 02:38 PM | Show all posts
prettyuglybabe posted on 15-12-2014 01:16 PM
sedangkan seorang pak imam pun tak dapat wariskan imannya pada anak-anak yang jadi dari benih beli ...

Ye jugak kan. So, kena betulkan tanggapan sendiri la ni.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 02:40 PM | Show all posts
mamapea posted on 15-12-2014 01:19 PM
apa yg tt citer aku lgsg x terkejut sbb mmg ada perangai mcm ni..
aku hr2 dok hadap org perangai  ...

adik beradik mamapea sendiri ker? Argh.... aku xleh terima kalu ada adik beradik macam gini. Kalu sedara mara tu lainla cite.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 02:47 PM | Show all posts
xoxopac08 posted on 15-12-2014 02:38 PM
Ye jugak kan. So, kena betulkan tanggapan sendiri la ni.

itu la.. aku pun takut juga
adik beradik ramai
la ni masa mak ayah ada semua ok la
esok mak ayah dah tak ada, tak tau la macam mana
sebab orang kata, tunggu mak ayah tak ada nnti
baru masing-masing tunjuk taring
harap-harap antara kami tak ada la yang mengidap penyakit busuk hati ni
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 02:52 PM | Show all posts
Sabarlah wahai adik. Moga Allah tunjukkan M ke jalan yang benar.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 02:59 PM | Show all posts
prettyuglybabe posted on 15-12-2014 02:47 PM
itu la.. aku pun takut juga
adik beradik ramai
la ni masa mak ayah ada semua ok la

Insya Allah. harap2 macam tu lah. Penyakit hati ni berbahaya.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 03:50 PM | Show all posts
xoxopac08 posted on 15-12-2014 02:40 PM
adik beradik mamapea sendiri ker? Argh.... aku xleh terima kalu ada adik beradik macam gini. Kalu  ...

ni adik beradik belah "tut"..tp bab2 guna sihir ni x sure sbb xde bukti..
tp dia pernah la kena org buat sbb dh geram mulut tu jahat sgt kot..
org hantar benda..
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2014 05:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Erkk....cik pun adik beradik ramai....tapi rasanya tak ada yang berhasad dengki sampai nak santau2 ni..

Kalau cemburu yang positive, OK lah...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-12-2014 08:30 PM | Show all posts
Di sebabkan ramai yang keliru pasal gelaran yang saya bagi, so kejap lagi saya edit tukarkan yea..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-12-2014 08:45 PM | Show all posts
xoxopac08 posted on 15-12-2014 09:16 AM
Macam bukan adik beradik je. Sila siasat dengan mak dan ayah. Adakah si M ni benar2 kakak kandung? n ...

memang adik beradik...tapi tu lah kan..nak buat macam mana rambut sama hitam hati lain2..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-12-2014 08:47 PM | Show all posts
gaza posted on 15-12-2014 09:39 AM
Busuknya hati M tuuu

Dgn adik beradik pun nak buat perangai hazab.

kami tak boleh nak tembak dia..nanti dia hantar geng-geng invisible serang kami..hehe..dia ni kuat sikit bab2 macam tu..tu yang sampai sanggup guna bomoh bodohkan kami
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-12-2014 08:53 PM | Show all posts
prettyuglybabe posted on 15-12-2014 01:16 PM
sedangkan seorang pak imam pun tak dapat wariskan imannya pada anak-anak yang jadi dari benih beli ...

arwah mak layan anak dia sama je semua..macam M tu, dia dulu mak bayarkan yuran untuk STPM dia dah tapi dia lari rumah tak nak belajar..Lepas tu dia ada la ura-ura cakap dekat arwah mak kata nak ambil sijil or diploma secara pjj, mak cakap kalau nak, mak boleh sponsor sikit untuk belajar walaupon dia dah kawen dah ada anak..Nak kata M ni terbuang tak pown..Kalau dia balik kampung kami semua sambut dia elok-elok walaupun dia pernah buat kecoh dalam family tapi kami tetap terima dia...jadi tak tau nak cakap didikan mak ayah ke bukan..Kami semua 5 orang baik je..tapi M ni macam selalu hasut supaya kami adik beradik bergaduh..Lepas arwah mak meninggal makin berpecah belah family..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.067842s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list