Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
36829
View
673
Reply

Kajian Makin Kuat Agama Makin Bodoh?

[Copy link]

Author: Alion       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 10-5-2015 08:33 PM | Show all posts
blastoff replied at 10-5-2015 07:00 PM
Jin di beri keupayaan oleh Tuhan untuk berfikir yang bermakna jin boleh belajar bahasa manusia kal ...

Di sekolah mana jin belajar bahasa. Adakah jin lahir terus pandai pelbagai bahasa dunia.
Reply

Use magic Report

Post time 10-5-2015 08:56 PM | Show all posts
Edited by blastoff at 10-5-2015 09:19 PM
Alion replied at 10-5-2015 08:29 PM
Tiada bukti wujud ialah ciri Tuhan. Jika nanti ada bukti Allah ialah makhluk asing yg pandai cipta ...

Kau yang kata tiada bukti wujud adalah ciri tuhan so itu kepercayaan kau  , bukannya kepercayaan kami.  

Aku dah buktikan teori sains boleh silap lalu kau tu yang bergantung kat teori sains maka kau lah yang boleh silap. Dari conclusion teori sains kau tu lah yang boleh jadi dinasor dah layak jadi tuhan lah plak .

Kami tak bergantung pada teori sains barat untuk membuktikan tuhan wujud , so kepercayaan kami berbeza dari kau, jadi kau tak boleh simpulkan dari kepercayaan kau yang tak reliable 100% tu bahwa kepercayaan kami salah plak .

Reply

Use magic Report

Post time 10-5-2015 09:01 PM | Show all posts
Alion replied at 10-5-2015 08:33 PM
Di sekolah mana jin belajar bahasa. Adakah jin lahir terus pandai pelbagai bahasa dunia.

Manusia memang tak di beri oleh Allah pengetahuan yang luas mengenai jin so aku tak nak jadi macam kau yang suka teka teka nonstop .

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-5-2015 09:47 PM | Show all posts
blastoff replied at 10-5-2015 09:01 PM
Manusia memang tak di beri oleh Allah pengetahuan yang luas mengenai jin so aku tak nak jadi macam ...

Pengamal perubatan Islam bercakap dgn jin dalam bahasa Melayu. Kemudian dikatakan jin lari setelah dibacakan jampi dalam bahasa Arab (ayat ruqyah). Persoalannya dari mana jin belajar bahasa Melayu & Arab. Kau yg beriman kpd jin sepatutnya dapat menerangkan.
Reply

Use magic Report

Post time 10-5-2015 09:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Alion replied at 10-5-2015 09:47 PM
Pengamal perubatan Islam bercakap dgn jin dalam bahasa Melayu. Kemudian dikatakan jin lari setelah ...

Jin pun pegi sekolah. Kau ingat kau sorang aje yg pandai? .......
Reply

Use magic Report

Post time 10-5-2015 10:29 PM | Show all posts
Spidey tak tahu Tuhan wujud atau tidak. Tunggu nanti Spidey meninggal, kalau Spidey berpeluang berjumpa Tuhan, nanti Spidey akan PM kan korang, berharap Spidey akan dapat menyelesaikan pertengkaran korang semua.
Reply

Use magic Report

Post time 12-5-2015 10:30 AM | Show all posts
mnm77 replied at 10-5-2015 04:44 PM
Bila masa aku kata aku benci Yahudi? Kalau Nabi Musa tu dikira Yahudi, sebenarnya aku juga per ...

mengikut kajian,  tak kira apa jua kitab yg bermula dgn tuhan cipta manusia pertama Adam,   yahudi ke, injil ke, quran ke .... mesti dr timur tengah,   naper tempat lain tak ckp camtu,  cuba ko jawab,  ni dah pelik ni,  kalu la Adam nenek moyang semua manusia,  sepatut nye semua manusia akan ckp camtu,  x perlu org semetic buat pandai


biar iols ckp kisah lebih awal,  ekceli kisah bermula dgn 'tuhan cipta adam.....  '     berasal dr org sumerian,  tapi kaum ni sudah pupus,  pastu kisah dia puak lain di timur tengah amik dan tukar versi sendiri,  kot tak mana ada quran,  takan plak caya wahyu,  sbb ko pon xde bukti
Reply

Use magic Report

Post time 12-5-2015 10:32 AM | Show all posts
spiderman80 replied at 10-5-2015 10:29 PM
Spidey tak tahu Tuhan wujud atau tidak. Tunggu nanti Spidey meninggal, kalau Spidey berpeluang berju ...

Dah terlewat kalau tunggu spidey meninggal dulu... lihat mana-mana ahli keluarga spidey yang meninggal mana ada yang boleh datang hidup balik... kan?

Reply

Use magic Report

Post time 12-5-2015 10:36 AM | Show all posts
zjen replied at 12-5-2015 10:30 AM
mengikut kajian,  tak kira apa jua kitab yg bermula dgn tuhan cipta manusia pertama Adam,   yahudi ke, injil ke, quran ke .... mesti dr timur tengah,   naper tempat lain tak ckp camtu,  cuba ko jawab,  ni dah pelik ni,  kalu la Adam nenek moyang semua manusia,  sepatut nye semua manusia akan ckp camtu,  x perlu org semetic buat pandai

Ko suruh aku jawab, tapi ko tak berikan sumber kajian ko? Kajian apa tu? Jelaskan dulu kajian tu sumber mana... wikipedia?

biar iols ckp kisah lebih awal, ekceli kisah bermula dgn 'tuhan cipta adam..... ' berasal dr org sumerian, tapi kaum ni sudah pupus, pastu kisah dia puak lain di timur tengah amik dan tukar versi sendiri, kot tak mana ada quran, takan plak caya wahyu, sbb ko pon xde bukti

Kajian mana yang ko percaya tu?

Reply

Use magic Report

Post time 12-5-2015 02:04 PM | Show all posts
mnm77 replied at 12-5-2015 10:36 AM
Ko suruh aku jawab, tapi ko tak berikan sumber kajian ko? Kajian apa tu? Jelaskan dulu kajian tu s ...

hahaha terbaik  
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2015 10:38 AM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2015 11:02 AM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 25-7-2015 09:20 AM | Show all posts
Betulah tt kata ni. Tak purcaya sila purgi forum sebelah.
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2015 02:18 AM | Show all posts
kalau rasa tidak bodoh, cuba cernakan artikel di bawah perlahan2....setakat mampu....


http://reasonandscience.heavenfo ... complex-system#3874
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
2.594590s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list