Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
19986
View
120
Reply

[INFORMASI] Gula-gula Zaman Persekolahan Yang Klasik

[Copy link]

Author: Nusantara77       Show all posts   Read mode

Post time 7-7-2015 10:39 PM From the mobile phone | Show all posts
masa sekolah dulu penah tertelan bubble gum sedap sgt kunyah sekali tertelan plak

Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 01:39 AM | Show all posts
i kena dah penah makan semua sweets ni! tua nyer i
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 04:15 AM | Show all posts
ahahaha..paling suka beli masa kecik gula2 udang, tablet, bendera tu. t-drops suka tp x mampu nk beli selalu sbb yg tu rega singgit ke atas kot kalu x salah
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 08:00 AM | Show all posts
smua tu dulu aku makan...
nostalgia sungguh...
pastu gi main tikam2...
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 11:32 AM | Show all posts
teringat gula2 oren yg dlmnya ada serbuk putih mcm gula kot rasa  masam2 manis tu...
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 11:47 AM | Show all posts
paling win...gula2 t-drops tu...dulu2 selalu paw abah...hehehe

sekarang ni...anak 1st saya setiap kali tgk gula2 rabbit tu mesti dia kata

kakak suka la gula2 ni mama...tapi xboleh kan....bila boleh makan ek...

huhuhu...kesian ank saya...kenapa kata xboleh makan tapi still banyak jual kat kedai2
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 11:51 AM | Show all posts
Rasanya zaman sekarang pun masih ada je terjual gula2 tu.  Tapi hanya boleh didapati kat sesetengah kedai je lah bukan semua tempat ada jual gula2 sebegitu.
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 11:59 AM | Show all posts
zafira replied at 7-7-2015 03:12 PM
gula-gula telur burung puyuh tak masukkan sekali ke?

ha tu fav aku
sepeket ada 5
kaler macam2...bila dah isap jadi jernih
hahahahaha
teringat zaman sekolah agama


Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 12:25 PM | Show all posts
haha..pernah makan semua jajan ni masa kecik2
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 01:01 PM | Show all posts
gula-gula gincu pun epic jugak
pastu coklat warna warni bekas die bley buat topeng mata
pastu gula2 yg meletop2 dlm mulut tu..cool giler
then gula2 hi sour ke apetah nama die..masam gilerrr
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 01:49 PM | Show all posts
Gula-gula Udang!!
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 02:08 PM | Show all posts
sewonok btol zaman dedulu..tak macam sekarang..huru hara...
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 03:03 PM | Show all posts
gula2 udang dan susu tu mmg lejen...
lagi satu gula2 klasik yg xde dlm senarai ialah gula2 bentuk telur puyuh..


Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 03:06 PM | Show all posts
yg ni pun... bila makan selai2 sebab takut abis cepat...


Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 03:16 PM | Show all posts
peberet iols...gula2 udang!
atok ada kedai runcit so slalu la ngulang ke situ mengutip hasil
tiap kali blk kg
gula2 ubat pun suka gak...
hawflake tu pun suka
gitu gak gula2 asam boi
pastu suka chewing gum yg ada tattoo tu
sbb rasa dia best & leh tepek tattoo kat tgn
chewing gum yg 1 paket 3 biji (merah,oren n kuning)
tu lak suka mkn sbb leh buat belon besar
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 03:54 PM | Show all posts
yg gula2 tablet tu saya panggil gula2 susu. trgt zaman kecik2. dapat duit mesti ke kedai beli gula2. 20 sen pun jadilah
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 04:14 PM | Show all posts
Elok masuk bod sejarah.....
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 07:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Nostalgia nyaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2015 08:12 AM | Show all posts
zafira replied at 7-7-2015 03:12 PM
gula-gula telur burung puyuh tak masukkan sekali ke?

ada ke zafira?  tepek le gambo
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2015 08:14 AM | Show all posts
Ayu61279 replied at 8-7-2015 03:16 PM
peberet iols...gula2 udang!
atok ada kedai runcit so slalu la ngulang ke situ mengutip hasil
tiap ...

ayu, gula2 ubat tu camana?
gula2 udang tu lak camana rupanya?
yg kita tepek tu dlm plastik, tak nampak isinya...
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2015 08:23 AM | Show all posts
iznanaziz replied at 9-7-2015 08:14 AM
ayu, gula2 ubat tu camana?
gula2 udang tu lak camana rupanya?
yg kita tepek tu dlm plastik, tak  ...

pembalut dia ada gambo udangsbb tu dipanggil gula2 udang
dia mcm kacang tumbuk tp ni versi gula2 la
yg gula2 ubat tu sbb bentuknya mcm panadol cuma dia besar skit
ekceli dia ni gula2 susu...
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2015 08:34 AM | Show all posts
Ayu61279 replied at 8-7-2015 03:16 PM
peberet iols...gula2 udang!
atok ada kedai runcit so slalu la ngulang ke situ mengutip hasil
tiap ...

ha ah, betul2x, chewing 1 paket 3 kaler tu...
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2015 08:34 AM | Show all posts
Ayu61279 replied at 9-7-2015 08:23 AM
pembalut dia ada gambo udangsbb tu dipanggil gula2 udang
dia mcm kacang tumbuk tp ni versi gula2  ...

ala...cari le gambo...tak leh nak recall ni...

Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2015 08:42 AM | Show all posts
ana_una replied at 8-7-2015 03:03 PM
gula2 udang dan susu tu mmg lejen...
lagi satu gula2 klasik yg xde dlm senarai ialah gula2 bentuk t ...

ha..gula2 ni, ingat2...
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2015 08:44 AM | Show all posts
matchstick replied at 8-7-2015 04:15 AM
ahahaha..paling suka beli masa kecik gula2 udang, tablet, bendera tu. t-drops suka tp x mampu nk bel ...

t-drops, dlm tu ada gula icing kan?
mmg manis belaka
tu antara gula termahal dari yg lelain tu...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.053903s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list