Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
21718
View
120
Reply

[INFORMASI] Gula-gula Zaman Persekolahan Yang Klasik

[Copy link]

Author: Nusantara77       Show all posts   Read mode

Post time 9-7-2015 08:45 AM | Show all posts
amon_79 replied at 8-7-2015 11:32 AM
teringat gula2 oren yg dlmnya ada serbuk putih mcm gula kot rasa  masam2 manis tu...

amon, gula2 oren tu ada lagi kan smpi sekarang?

Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2015 08:47 AM | Show all posts
uori replied at 7-7-2015 02:53 PM
gula gula asam boi ..

tp kita tak berapa suka sgt
bila makan, kita rasa sakit gigi

Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2015 08:56 AM | Show all posts
iznanaziz replied at 9-7-2015 08:47 AM
tp kita tak berapa suka sgt
bila makan, kita rasa sakit gigi

ohh, kalau saya pula makan, gusi luka2
cis!
tapi, serik tu memang idaklah  
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2015 09:58 AM | Show all posts
iznanaziz replied at 9-7-2015 08:45 AM
amon, gula2 oren tu ada lagi kan smpi sekarang?

bukan gula2 sherbet oren ke ni?
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2015 10:06 AM | Show all posts
Gula2 Nano.

Nano nano nano.. nano nano nano.. nano nano nano..
nano nanooooooo...
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2015 10:13 AM | Show all posts
Suchi replied at 7-7-2015 10:39 PM
masa sekolah dulu penah tertelan bubble gum sedap sgt kunyah sekali tertelan plak

dulu kekecik kalo makan bubble gum, mak kata kalo tertelan, nanti berak kuar belon. bleh terbang naik ke atas, mak takleh tarik kebawah dah. hahahah
aku pun ketor2 nangis2 makan jangan bagi telan. hahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2015 10:32 AM | Show all posts
masa zaman iols kecik2 dulu ada satu jenis gula2 ni .. dia panjang bentuk macam pensil. warna warni. kuning hijau merah semua ada. tapi semua warna tu berbelang2 dgn warna putih. dibalut dgn plastik transparent. best beli gula2 ni sbb kat hujung tu ada cincin!!! cincin tu ada batu (plastik la sebenarnya kan) berbagai bentuk dan berbagai warna. cute ok.

Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2015 10:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Jarang dah org jual gegula klasik ni..nostalgia sunggoh
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2015 11:21 AM | Show all posts
gula2 udang peberet tp bkn peberet gula2 nye...tp bli sbb nk hisap plastik nye...
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2015 07:48 AM | Show all posts
iznanaziz replied at 9-7-2015 08:45 AM
amon, gula2 oren tu ada lagi kan smpi sekarang?

a'ha ada lagi tp rasanya mcm makin kecik jer...atau xtau le kalo dulu iols kecik2 mmg nmpk gula2 tu besau...hehehhe sekarag dh taraf dinasor besau nya iols ni so semua benda dh nmpk kecik jer...
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2015 12:28 PM From the mobile phone | Show all posts
feberet trevor t-drop...tak ada jual lagi ke
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2015 02:59 PM | Show all posts
mdhelmi replied at 7-7-2015 03:30 PM
dulu aku suka makan gula pasir
bukan gula pasir kat rumah tu tp gula saiz kecik2 mcm pasir dlm boto ...

generasi 70an ke 60an sdra mdhelmi

Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2015 03:01 PM | Show all posts
gula2 udang kt penang ada jumpa
kedai jeruk pak maidin

sedap
cuma lapisan drpd tepung gandum tu dh xde
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2015 05:44 PM | Show all posts
Keropok ali baba pun sama gak. Actually bukan suka makan keropok pun, cuma nak dapatkan mainan dalam tu, macam ding dang
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2015 09:46 PM | Show all posts
coklat tora..sedapnyaaaa..
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2015 02:38 PM | Show all posts
zafira replied at 7-7-2015 03:12 PM
gula-gula telur burung puyuh tak masukkan sekali ke?

kan..itu pun klasik..gula2 burung puyuh.. sedappp
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2015 03:09 PM | Show all posts
iznanaziz replied at 7-7-2015 02:39 PM
sapa suka makan gula2 ni?
gula2 asam?
gambar yg kedua tu...asam bulat2 tu

GULA GULA ASAM BOI NI..AKU SUKA MAKAN SAMPAI LELANGIT N LIDAH PUN LUKA..
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2015 03:54 PM | Show all posts
yang ni pun klasik juga


boleh susun dekat jari banyak2


yg ni satu kotak mmg x cukup
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2015 09:04 AM | Show all posts
iznanaziz replied at 7-7-2015 02:34 PM
betul.

ada lagi...gula2 cincin...korang ingat tak?

yg nie mmg nostalgia sgt..


Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2015 09:08 AM | Show all posts
suka gula2 trebor to kdg siap jilat lg glukos putih tu..hahaha
gula2 udang tu pon ferevet giler masa skolah dulu
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2015 09:44 AM | Show all posts
teringat zaman kecik2 dulu tengok gula2 ni semua...
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2015 01:47 PM | Show all posts

LA....yg ni tak pnh jumpa pun
ni gula2 hisap ke?
cara nak makan, mcm pusing bentuk lipstik tu ke?
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2015 02:47 PM | Show all posts
iznanaziz replied at 14-7-2015 01:47 PM
LA....yg ni tak pnh jumpa pun
ni gula2 hisap ke?
cara nak makan, mcm pusing bentuk lipstik tu ke ...

aar  pusing mcm lipstick tudekat bawah bekas dia ada lubang so boleh letak kat jari susun banyak2



Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2015 12:48 AM | Show all posts
t-drops tuh... kalu dah isap.. tetibe nk makan mende len plak.. masuk balik dalam bekas die.. then goncang2... nanti die tersalut semula ngan gula icing putih tuh.. nampak mcm baru.. nanti makan semula...

mahai..sayang nak buang..
Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2015 02:03 PM | Show all posts
teringat masa skolah rendah darjah 1 - 2, blk skolah singgah kedai bli jajan. dulu suka bli chewinggum kat pembalut ade tatoo. letak air sikit pastu tepek kat tangan. tp blk rumah mst kene marah ngan mak sbb bli chewinggum.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.049404s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list