Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
2517
View
5
Reply

Nak Settle Hutang Kereta Dalam Masa 4 tahun? Ikut Cara Lelaki Ini!

[Copy link]

Author: abgsedapmalam       Show all posts   Read mode

Author
Post time 11-7-2015 06:41 PM | Show all posts |Read mode

KINI TRENDING
Siapalah yang tak nak settlekan hutang cepat-cepatkan? Sebelum ini kami pernah berkongsi artikel mengenai tips daripada seorang lelaki untuk memudahkan cara mendapatkan rumah berjumlah RM500k dengan komitmen RM500 sahaja. Ingat lagi tak?
Jadi kali ini, kami akan kongsikan kepada pengguna kenderaan pacuan empat roda terutamanya, bagaimana korang nak langsaikan hutang kereta dari 9 tahun jadi 4 tahun!
Biasalah sekarang kan harga makin naik, mungkin komitmen korang akan bertambah, kalau kami nak bantu bagi duit kami sendiri tak cukup nanti. Hahaha! Hanya mampu bagi tips sahaja.
Misi Setelkan Hutang Kereta Dalam Masa 4 Tahun

Kita ambil contoh kereta Perodua Alza, bayaran bulanan sekitar RM605 dan hutang korang ialahRM50,702.
1. Simpan Wang Tunai & Beli Barang Kemas
2. Pajak Dengan Andaian 70% Nilai Pinjaman
3. Teruskan Amalan Menyimpan + Duit Ansuran Bulanan
4. Terus Tebus Balik Emas Tu. takyah tunggu lama2 Sampai 6 Bulan
5. Pajak Semula. Duit Pajakan Tadi Bayar Semula Kereta Untuk Setahun
Hurm, betul juga kata Naim Rahim ni, bila habis hutang kereta nanti ada barang kemas, ada simpanan, dan ada duit lagi. Selain daripada bayar hutang kereta cara ini menggalakkan kita untuk membuat simpanan juga, ada manfaat boleh dapat income lebih.
Tapi, syaratnya kenalah tengok harga nilai emas, kalau menaik boleh ambil kesempatan ni untuk setelkan hutang/tambah aset, betul tak?
Jadi apa pendapat korang? mungkin ada cara yang lebih bernas boleh lah kongsi di ruangan komen kami. Kalau tanya pendapat kami memang no komenlah sebab kami naik motor je. Hehe!
Sumber : Facebook Mohd Naim Abdul Rahim


Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2017 08:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Reality is never the same
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2017 11:42 AM From the mobile phone | Show all posts
ok laa bg tips pd sape2 yg nk try guna cara nie..mna taw kot korg bole wat...
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2017 02:40 PM | Show all posts
hurmmm
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2017 06:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Jual buah pinggang
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2017 02:43 AM | Show all posts

Hmmm...

[AceHand SPECTaceLAR]

Gali lobang tutop lobang...


Jizzz... Klong! Klong!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.878982s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list