JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
7512
View
58
Reply

Bersembang dengan Ruh

[Copy link]

Author: zcorpilion       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 16-7-2015 04:19 PM From the mobile phone | Show all posts
babak replied at 16-7-2015 05:07 AM
ooo ini yang di namakan astral projection baru aku tau....best juga kita boleh pergi tengok dan di t ...

Sumber mana tuan tau tentang kecerdasan Alien ni ya.
Silakan share. Menarik tu
Reply

Use magic Report

Post time 20-7-2015 04:30 PM | Show all posts
babak replied at 20-7-2015 08:16 AM
sebab aku terjadi astral projection ni secara tidak sengaja..dalam astral projectien ini kita seda ...

bestnya
boleh turunkan ilmu tak?


Reply

Use magic Report

Post time 20-7-2015 10:42 PM | Show all posts
babak replied at 20-7-2015 08:16 AM
sebab aku terjadi astral projection ni secara tidak sengaja..dalam astral projectien ini kita seda ...

Assalam,
Saya pon pernah mimpi bertemu alien. Saya x pasti itu adalah astral projection atau apa. Tapi mmg betol dalam mimpi satya tu, alien2 ckp satu bahasa yng pelik ala2 bahasa jerman. Saya juga petnah cuba buat astral projection, dan cuma berjaya 2x jer. Tapi pengalaman x banyak sbb x pergi jauh2.
Reply

Use magic Report

Post time 20-7-2015 11:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Astral projection. Penat la. Huhuhu. Takut aku sesat. Penah jugak try. 2 3 kali je. Tp xberani aku.
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2015 01:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Heheheheheee.... Tambah sorang lg kaki DVD...
Dlm AlQuran dh cerita tentang kejadian manusia.. Lg mau alien cipta manusia... Heheeehehheee...pelawok2....
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2015 07:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Selawat apa yg tuan babak amalkan?
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2015 08:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Pening dah nenek baca benang ni... nenek takde sampai tahap korang korang ni ler.. mujur jugek nenek tak boleh jenjalan guna roh, kot tak sempat balik badan, kena cabut nyawa, tak sempat nenek mengucap
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2015 09:18 PM | Show all posts
assalamualaikum...nk tnye...sape2 yg boleh astral projection ni kalu ada org mencuri boleh detect tak...? kalu boleh tolong saya boleh...
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2015 09:29 PM | Show all posts
mnSK replied at 21-7-2015 01:25 PM
Heheheheheee.... Tambah sorang lg kaki DVD...
Dlm AlQuran dh cerita tentang kejadian manusia.. ...

try ni



Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2015 09:32 PM | Show all posts
tngok benda ni cam sng nak buat...tapi tkut tak kembali ke jasad pulak.... kalu nak buat ni kena kuat semangat ek?
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2015 09:35 PM | Show all posts
agaknye yg cite insidious tu semua pasal astral projection kan?
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2015 12:27 AM | Show all posts
Thehehe
Baguih duk ada...
Rahasia alam akan terbongkar la nampaknya lepaih ni.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2015 09:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku tak menafikan adanya ilmu astral projection @ org panggil meraga sukma...kerana aku sendiri pernah mengalami, cuma tak sampai tahap meraga sukma, cuma boleh control mimpi je..ITU pun bukan selalu.. Yg aku nk terangkan/ perbetulkan ialah makhluk2 yg korang jumpa semasa astral projection... Jgn mudah tertipu dgn syaitan...sebab dlm Quran dh terangkan berapa liciknya tipudaya syaitan.. Bg org yg berilmu mungkin boleh mengetahui beza roh, jin dan syaitan.. Bg yg tidak, dan mencoba astral projection bagaimana?? Tu yg jumpa alien la, jumpa roh la... Pastu percaya.. Hahahaaaaa.... Gelak guling2 setan2 tu tgk korg kena kencing..
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2015 09:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by mnSK at 22-7-2015 09:26 AM
azrain98 replied at 21-7-2015 09:32 PM
tngok benda ni cam sng nak buat...tapi tkut tak kembali ke jasad pulak.... kalu nak buat ni ken ...


Bagus gak posting ko tu,.. Bukan je nk kena kuat semangat tp kena ade ilmu serba sedikit... Nnt tak le kena kencing dgn puak2 setan ni..
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2015 01:01 PM | Show all posts
babak replied at 21-7-2015 07:43 AM
Sebenarnya kita tak boleh buat astral projection ini secara suka-suka sebab sangat merbahaya yg  ...

sharelah  cerita 'kejadian' tu..

jgn kisahkan sangat pada mereka yang tak percaya


Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2015 01:03 PM | Show all posts
mnSK replied at 21-7-2015 01:25 PM
Heheheheheee.... Tambah sorang lg kaki DVD...
Dlm AlQuran dh cerita tentang kejadian manusia.. ...

kaki DVD ke apa
aku suka baca cerita2 mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2015 01:53 PM | Show all posts
Bace thread ni teringat ex aku dulu, dia cite dia mimpi nampak aku tidur, dan dia bleh describe keadaan sekitar bilik aku dan baju yg aku pakai malam dia mimpi tu, kebetulan mmg sama. Masa tu rasa pelik jugak la, tapi x tanya apa2 pasal tu..mungkin astral projection ye? Aku tak pernah tau benda ni bleh dikawal, aku ingat terjadi secara x sengaja je.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2015 03:25 PM From the mobile phone | Show all posts
unoryah replied at 22-7-2015 01:03 PM
kaki DVD ke apa
aku suka baca cerita2 mcm ni

Sebab tu posting sebelum nie aku cakap teruskan "berkarya..." Pasal ade org yg suka cerita2 mcm ni.. Mcm baca novel la.. Jgn tabsub sgt sudah... Teruskan la "berkarya"...heheheheheeeeee....
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2015 03:36 PM | Show all posts
ellejo replied at 15-7-2015 05:01 PM
saya igt astral projeksion ni setup projection cinema wayang tu.
rupanya roh.

kah kah kah....
asal mula2 aq membaca pun, aq bayangkan gitu. projektor.
salah rupanye...

Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2015 05:05 PM | Show all posts
cer korang tngok ni...baca ni faham skit



benda ni kata astral projection ni boleh terjadi secara tak sengaja dan ianya macam mimpi yg boleh dikawal dan dalam separuh sedar....kemungkinan kita semua pernah buat benda ni secara tak sengaja...
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2015 08:51 AM | Show all posts
tau juga la benda ni, sebab pernah alami. cuma hati-hati sebab tak tau dengan siapa kita akan bertembung.


cerita yang di luar logik ni, wallahualam. baca aje le.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-7-2015 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
azrain98 replied at 22-7-2015 09:05 AM
cer korang tngok ni...baca ni faham skit



Documentary ni sangat bagus dan dah jelaskan hampir semuanya...bab reincarnation ku xambil kisah sbb itu bukan kepercayaan kita..Dan apa yang kartun tu tunjukkan sama dengan apa yang ku alami..thanks a lot...

Dan benda ni sama juga dengan sesiapa yang ada mata batin...ada tahap2 tersendiri...siapa yang masih di tahap rendah akan selalu nampak bertembung benda yang tak elok misalnya hantu, suara2 ghaib jahat, nampak warna atau bayangan pelik dan sebagainya...

Bagi yang telah meningkat tahap kebersihan mata batin akan datang anugerah kebesaran YME..menyingkap berbagai rahsia alam...untuk capai tahap ini perlu bersihkan hati.

Jadi jika hati kotor, suka menyindir orang, tak hormat sesama makhluk, agak mustahil untuk hidup kita diredhai.

Tujuan thread ini dibuka hanya sekadar berkongsi pengalaman sesama forumer dan kita boleh berkongsi serba sedikit ilmu..bukan untuk menyindir, menggelakkan forumer lain atau memandang rendah orang lain. Perbuatan ini sama sekali tidak beradab terutama sekali bila kita datang singgah ke rumah orang dan mentertawakan tuan rumah serta tetamu yang lain..
Lakukannya dengan sopan untuk menegur.


Apa-apapun tak perlulah kita terlalu meminta dan berdoa supaya menjadi luar biasa..kerana perbuatan itu lebih kepada keinginan nafsu semata2..lakukan segala ibadah dengan ikhlas untuk mndekatkan dengan YME, dan ketahui tujuan hidup..Dan ku maafkan pada sesiapa yang ada terkasar bahasa di sini
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2015 01:29 PM | Show all posts
Salam...terbuka lah pula cari forum ni selepas berbulan x masuk..mcm bro kita ckp tu, just hati2 dalam topik sensitif seperti ni,  kat mana alam pun selain syurga pasti akan ada syaitan menghencap,  kalau saudara nak baca perbincangan tentang topik astral projection ni, leh rujuk thread lama kat forum ni jugak... Bz sangat sampai x penah update thread tu dah..apapun tetap doa kan TT yang terbaik...
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2015 11:23 PM | Show all posts
Dadadi replied at 15-7-2015 08:47 AM
x salah aku pernah ada thread yg bercerita pasal roh jgk
tpi biasa la tgh syok baca,si TT terus men ...

TT siapakah yg dimaksudkan 'menghilang'?
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2015 11:33 PM | Show all posts
olyd88 replied at 23-7-2015 11:23 PM
TT siapakah yg dimaksudkan 'menghilang'?

Wwah lama x dengar cerita olyd88 berkenaan astral projection...
Any latest update?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.044123s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list