Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
7248
View
38
Reply

Gadis Cantik 18 Tahun Berkahwin Dengan Lelaki 58 Ta...

[Copy link]

Author: mattzzx       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-8-2015 05:58 PM | Show all posts |Read mode
Sungguh, peristiwa ini makin menegaskan kepada kita bahawa "cinta itu buta". Sesiapa yang sedang jatuh cinta, maka logik memang sungguh tidak lagi berlaku. Apabila sudah benar-benar cinta maka umur, berat badan, tinggi badan hanyalah angka-angka yang tak berarti. Inilah yang berlaku kepada pasangan yang perbezaan usianya sungguh terlalu, terlalu jauh.

Pasangan yang usianya amat jompang ini secara tiba-tiba menjadi sensasi di internet, khususnya di China kerana perbezaan usia dan fizikal yang terlampau jauh. Sekilas mereka ini pantasnya menjadi ayah dan anak, atau lebih tepat lagi datuk dan cucu.



Li Kuncheng (58 tahun), seorang penulis lagu asal Taiwan dan Lin Jing-en (18 tahun) secara tiba-tiba membuat gempar kerana perbezaan usia mereka mencapai 40 tahun. Yang mengejutkan, mereka pada akhirnya memutuskan akan berkahwin.



Sejak 2 tahun lalu, hubungan cinta Li Kuncheng dan Lin Jing-en sudah berjalan. Ketika itu Li Kuncheng berpacaran dengan Lin Jing-en yang masih bersekolah di Sekolah Menengah. Tentu saja hubungan cinta ini ditentang oleh keluarga Lin Jing-en, khususnya sang ayah. Sang ayah tidak ingin putrinya menjalin hubungan dengan lelaki yang usianya lebih tua dibanding dirinya. Ayah Lin Jing-en berusaha sekuat tenaga mendorong anak perempuannya untuk mengakhiri hubungan tersebut, namun gagal.



Setelah 2 tahun berlalu, Li Kuncheng memberi berita mengejutkan bahawa dirinya akan berkahwin dengan Lin Jing-en. Mereka akan berkahwin bulan November 2016. Pasangan ini walaupun sudah memutuskan untuk melakukan bulan madu ke Jepun kerana sama-sama suka budaya dari negara tersebut. Li juga mengatakan ingin mempunyai anak selepas berkahwin nanti, dia yakin tetap sihat dan dapat membesarkan anak-anak mereka.



Li Kuncheng dengan jujur mengatakan bahawa hubungan mereka seperti ayah dan anak, namun saling mencintai. Halangan terbesar dalam hubungan mereka berdua adalah restu ayah Lin Jing-en. Awalnya, ayah Lin Jing-en dan Li Kuncheng adalah teman baik. Namun setelah sang putri berkaitan dengan dengan Li Kuncheng, hubungan mereka merenggang. Demi perkahwinan ini, Lin Jing-en memutuskan untuk tidak akan mengundang ayahnya di pesta perkahwinan yang dirancang.

Li Kuncheng dan Lin Jing-en tak peduli dengan kegerunan masyarakat mengenai hubungan mereka. Bahkan Li Kuncheng mempunyai rancangan untuk membuat sebuah buku mengenai hubungannya dengan gadis manis yang masih berusia 18 tahun.

Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2015 07:09 PM | Show all posts
kun cheng, kun cheng..
siap wink sebelah mata lagi..
dia tu da 58, dia pulak yang nampak lagi remaja..

ni nak kata yang lelaki fetish remaja ke,
yang perempuan tu fetish orang tua..
untung la dapat bini umur 18..
muda trang tang tang..
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2015 08:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Amboi laki dia, posing x menahan..
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2015 08:20 PM | Show all posts
harap sempat mati sebelum ke jinjang pelamin
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2015 08:55 PM From the mobile phone | Show all posts
usia  je yg jauh beza. rupa paras ... tak adalah jauh sgt.
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2015 09:32 PM | Show all posts
tak cantik pun
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2015 10:14 PM | Show all posts
WTF....
Cantik??????????????????????




Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2015 10:54 PM | Show all posts
giphy (3).gif
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2015 01:30 AM | Show all posts
Rasa nak lempang muka donald trump atas ni. Dgn li kun cheng skali.
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2015 08:37 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2015 09:53 AM | Show all posts
x matang lagi budak perempuan tu..agaknya kurang kasih sayang ..kadang2x budak2x keliru sayang dgn cinta..kesian pulak dgn nasib budak tu..kang tak pasal muda2x nk kena jaga laki sakit tua..jgn lari sudahla bila susah menjelma..apa2x pun geli tgk pic depaaa..
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2015 11:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Haha..donald trump tu dah kenapa? Cinta tu buta.
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2015 12:21 PM | Show all posts
xpe la...da jodoh dia.relakan je la
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2015 12:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg suami tu kena le ikot lagu isterinya yg kira masih remaja.. tu pasal berselfie gitu gaya... alahai...
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2015 04:59 PM | Show all posts
atuk dah bagi servis baik punye dekat li kun ceng...
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2015 06:56 PM | Show all posts
atuk tu buleh jadik model ubat gigi.
Reply

Use magic Report

Post time 22-8-2015 12:49 AM | Show all posts
ni mcm kisah bapak sarah la ni... raisudin jatuh cinta kat anak kawan baik..
Reply

Use magic Report

Post time 22-8-2015 02:19 AM | Show all posts
Senyum sampai ke telinga si Li kuncheng....
Reply

Use magic Report

Post time 22-8-2015 03:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Hmmm, dah kalu cinta itu buta..sumenya best..
Selamat pengantin baru la..kalu jadi kawin nanti
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2015 04:07 PM | Show all posts
cinta memang tak mengenal usia..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-8-2015 05:06 PM | Show all posts
semoga kekal hingga mati..........
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2015 05:27 PM | Show all posts
kot2 lepas ni x dpt ape yg dia nak dari laki, dia lak lari kat lelaki lain...
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2015 08:28 AM | Show all posts
gadis tu harus menerima hakikat suatu hari nanti akan jadi ibu tunggal...let say....lepas 10 tahun kot?
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2015 10:41 AM | Show all posts
haha.. lari malam lah LI kuncheng tu nanti..
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2015 11:36 AM | Show all posts
tatau apasal bila aku tgk yg lelaki tu, aku teringat Ibrahim Pendek.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.090971s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list