Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
17074
View
188
Reply

Siapa Setuju PAS bergabung Dengan UMNO

[Copy link]

Author: Yang_Berhormat       Show all posts   Read mode

Author
Post time 31-8-2015 09:39 PM | Show all posts |Read mode
Edited by Yang_Berhormat at 23-6-2016 07:43 PM

Semasa berlaku kamelut yang nampak tak berkesudahan ini.....apa yang PAS dan UMNO patut lakukan.....

Single Polls, Total 206 Users voted

Poll is finished

38.83% (80)
52.43% (108)
8.74% (18)
The Poll is closed or expired, you can not vote
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-8-2015 09:48 PM | Show all posts
YB rasa seandainya PR masih tidak dapat berkawan baik dengan PAS....malah menyisihkan PAS terus....maka PAS akan mencari gabungan baru yg kuat seperti UMNO....UMNO pulak yg semakin tersepit sudah pasti akan memujuk PAS utk bergabung.....
sudah pasti ia akan menjadi gabungan yang paling kuat....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-8-2015 09:59 PM | Show all posts
kesombongan dan kebiadapan DAP terhadap PAS adalah satu perkara yang amat merugikan DAP dan PR amnya....PAS mempunyai pengikut yg ramai dan setia....

PAS dan UMNO bole saja berkerjasama dengan syarat syarat dan persetujuan yg mereka tetapkan bersama....
Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2015 10:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Nvr nvr nvr......bubarkn je....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-8-2015 10:05 PM | Show all posts
mungkin pembahagian kerusi sama rata atau hampiir sama rata antara PAS dan UMNO  akan menarik minat PAS untuk bergabung....dan UMNO yg makin tersepit akan berbuat apa sahaja demi  survival mereka....
UMNO tak akan biarkan PAS kembali bergabung dengan PR 2....sekiranya PAS kembali kpd PR....sakit la UMNO....
Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2015 10:07 PM From the mobile phone | Show all posts
wa dgn pas kalu... no hal

macai
Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2015 10:08 PM | Show all posts
setuju sangat...biar parti lobai kampung ni sesama lupus macam parti bangkai ameno...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-8-2015 10:15 PM | Show all posts
peYno replied at 31-8-2015 10:07 PM
wa dgn pas kalu... no hal

macai

dalam keadaan sekarang....sehingga 2 tahun lagi menjelang pilihanraya....tiap tiap parti politik sedang bergelut utk menjadi yang terkuat....
samada dari parti PR2 , PAS atau BN sekalipun....masing masing parti tidak boleh mendabik dada sekarang....

oleh itu YB membuat andaian ...sekiranya GHB tidak mendapat sambutan (YB tak yakin GHB akan dpt sambutan)....parti PAS akan menjadi rebutan kedua belah pihak PR2 dan BN ....satu hari nanti sebelum pilihanraya.....

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-8-2015 10:20 PM | Show all posts
Parti PAS akan diwar warkan sebagai parti yang menjadi check n balance kepada UMNO...dlm hal hal yg berkaitan dgn ketelusan dan hal ehwal islam....dan UMNO pula akan diwar warka sebagai parti yg menjadi pembela orang Melayu terus menerus....

keadaan sebegini sudah bole menjadikan mereka terlalu kuat.....
Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2015 10:24 PM | Show all posts



isu dah basi

pi mai pi mai
tang tu

next
Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2015 10:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Saya setuju ... PAS gabung nga parti repubiclican... Ameno gabung nga parti likud...baru worlddd!!

Rani kulup say, "BIADAP!!"
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-8-2015 10:28 PM | Show all posts
apa pemimpin Keadilan akan lakukan sebenarnya....sebenarnya mereka tak rela melepaskan PAS begitu sahaja.....kebanyakkan MP dan ADUN mereka yg menang pilihanraya adalah kerana sokongan dr pengundi PAS.....
Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2015 10:29 PM From the mobile phone | Show all posts
cite basi

bila umno nak tenggelam... keluarla isu ni

next
Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2015 10:29 PM | Show all posts
wokay...wa setuju.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-8-2015 10:36 PM | Show all posts
peYno replied at 31-8-2015 10:29 PM
cite basi

bila umno nak tenggelam... keluarla isu ni

Peyno....dulu UMNO baru nak tenggelam....paras leher....sekarang ni dgn isu yg pelbagai....UMNO dah paras lobang hidung....apa saja mereka
sanggup capai utk selamatkan diri....PAS pulak dah dipinggirkan oleh PR2....

Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2015 10:36 PM | Show all posts
Hahaha.... aku dah agak peyno musti laju ja  komen thread yg macam ni...

topik peberet peyno selain dari jawa... pas umno bergabung meletup sentiasa menjadi topik kegemaran peyno...

harap peyno bleh terus meroyan mcm biasa... meriah skek nak baca...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-8-2015 10:47 PM | Show all posts
YB percaya....dengan kesombongan dan kebiadapan DAP terhadap PAS....majoriti ahli PAS marah dengan DAP....ini akan membuatkan mereka sanggup melakukan apa sahaja untuk melihat DAP kecundang...disini lah YB lihat UMNO akan ambil kesempatan memujuk PAS sebaik mungkin....
dalam keadaan ini juga...yang menjadi mangsa ialah parti Keadilan....sokongan akan merosot buat PR2.....
Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2015 10:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Presiden umno & pas dua2 tak tau malu... Dah jadi hamba duit & kuasa
Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2015 10:57 PM | Show all posts
Yang_Berhormat replied at 31-8-2015 02:28 PM
apa pemimpin Keadilan akan lakukan sebenarnya....sebenarnya mereka tak rela melepaskan PAS begitu sa ...

Tanpa pas siapa lah pkr . Penasihat pun dah pencen kat sg buluh. Pkr hanya mampu kutip undi cina dan melayu urban yg tak ramai mana tu. Apa pun Pas pasti akan bangkit sebagai parti melayu terkuat dan umno terpaksa lah ikut rentak pas demi survival nya. Dapig pkr kekal dulu kini dan selama nya jadi pembangkang
Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2015 11:06 PM | Show all posts
For UMNO to work with PAS would be a disaster. Everybody knows that PAS is unpredictable and it will not be a good partner.

UMNO can be kept afloat, if muhyidin somehow manage to unseat Najib. Bring back PKR malays and reform the party (Azmin must have enjoyed this).
Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2015 11:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Bayar royalti minyak Kelantan dulu...baru citer psl gabung..

Umno dh nk melingkup baru ingat PAS...poodahh!!
Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2015 11:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Majoriti melayu undi pas atau umno kecuali kawasan bandar..mungkin pkr boleh dapat tp yg lain, hanya antara dua..

Semangat 46 pun melingkup akhirnya kan.. so???
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-8-2015 11:24 PM | Show all posts
adidas2010 replied at 31-8-2015 11:17 PM
Bayar royalti minyak Kelantan dulu...baru citer psl gabung..

Umno dh nk melingkup baru ingat PAS. ...

dalam keadaan sekarang....YB andaikan apa apa sahaja bole di layan oleh UMNO....termasuklah beri royalti semula kpd Kelantan.....

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-8-2015 11:27 PM | Show all posts
wana89 replied at 31-8-2015 11:20 PM
Majoriti melayu undi pas atau umno kecuali kawasan bandar..mungkin pkr boleh dapat tp yg lain, hanya ...

PAS pun sebenarnya tak kurang ahlinya di kawasan kawasan bandar selain di kampung kampung.....PKR dalam dilemma apabila PAS tidak lagi berada dlm PR2....mereka tak mengharap pada GHB.....

Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2015 11:29 PM | Show all posts
euwww.... tak dapat bayang kan kalo UMNO bersleeping partner ngan PAS...

One nite stand jer kowt ....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.062187s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list