CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

1234
Return to list New
Author: R2D2

[Tempatan] Kaunter dan troli khusus bagi produk tidak halal

[Copy link]
Post time 8-11-2015 01:19 AM | Show all posts
FOTHER-MUCKER replied at 8-11-2015 01:15 AM
Yelah kalau guna tanah di permukaan nanti takut tanah tu pernah di tiduri anjing. Najis dan berdos ...

susah laa kalau ada DNA bangkai anjing meresep ke dalam tanah tu......

elok depa gali tanah sedalam 10 meter...

rasanya lebih selamat jika gali tanah sedalam 20 meter   

baru tiada rasa was2   
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-11-2015 01:35 AM | Show all posts
Acong replied at 8-11-2015 01:15 AM
kalau nabi masih hidup, aku nak tanya pendapat dia pasal incest dikalangan anak2 adam......

kisah incest tu takde dalam al quran
bangkem tak tau mana asal usul cerita incest tu

mungkin ada dalam hadis, atau dalam bible

tapi dalam bible ada menceritakan nabi adam menjumpai beberapa kampung dan bandar

bagi bangkem, ketika nabi adam diturunkan ke muka bumi, waktu tu memang dah ada makhluk berupa manusia di atas muka bumi

tapi "manusia" ini saling berbalah dan saling berbunuhan

ini ada dalam Al Quran:

""Mengapa engkau hendak menjadikan (khalifah) di bumi itu orang yang akan membuat kerusakan padanya dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan mensucikan Engkau?" (Q.S. Al-Baqarah [2]:30)"

kalau manusia belum wujud, bagaimana malaikat tahu manusia (keturunan nabi adam) akan saling berbunuhan??

ini bermaksud malaikat dah menyaksikan "manusia" sebelum nabi adam saling berbunuhan di muka bumi

Allah pon sound malaikat:

"Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui." (Q.S. Al-Baqarah [2]:30)


ya, Allah ada perancangan.. Allah cipta nabi adam dengan AKAL...

"manusia" yang sedia ada di bumi belum ada akal.. ada otak, tapi masih belum mampu untuk berkomunikasi, bersosial dan tiada tamadun

buktinya:

Dan Ia telah mengajarkan Nabi Adam, akan segala nama benda-benda dan gunanya, kemudian ditunjukkannya kepada malaikat lalu Ia berfirman: "Terangkanlah kepadaKu nama benda-benda ini semuanya jika kamu golongan yang benar". (2:31)



ini bermaksud nabi adam je manusia pertama yang kenal nama benda dan kegunaannya..

buktinya:

"Allah berfirman: "Wahai Adam! Terangkanlah nama benda-benda ini semua kepada mereka". Maka setelah Nabi Adam menerangkan nama benda-benda itu kepada mereka, Allah berfirman: "Bukankah Aku telah katakan kepada kamu, bahawasanya Aku mengetahui segala rahsia langit dan bumi, dan Aku mengetahui apa yang kamu nyatakan dan apa yang kamu sembunyikan?". (2:33)

bangkem percaya sebelum turunnya nabi adam, dah ada manusia di muka bumi.... anak2 nabi adam berkahwin dengan manusia2 biasa ni..

lagipon, bagi kat bangkem satu DALIL dan NAS yang mengatakan nabi adam manusia pertama.. ada ke?? dalam bible ada la kot

kalau korang masih nak percaya pasal cerita incest bagai tu, terpulanglah



Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2015 01:37 AM | Show all posts
dan bangkem percaya manusia2 sebelum nabi adam itu terhasil dari proses evolusi

cuma mereka belum berakal

sebab tu la Allah turunkan nabi adam (yang berakal) untuk jadi pemimpin kepada manusia2 purba ni
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2015 02:34 AM | Show all posts
Malaysia negara Islam ,kandang babi bersepah2....

Singapura negara bukan Islam,tiada sebiji pun kandang babi.........

Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2015 03:26 AM | Show all posts
kemaruk replied at 8-11-2015 01:35 AM
kisah incest tu takde dalam al quran
bangkem tak tau mana asal usul cerita incest tu

apakah nama anak2 adam & hawa? dgn siapa depa berkahwin? tu bukan sumbang mahram?  
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2015 03:27 AM | Show all posts
GuaAnakMelaka replied at 8-11-2015 02:34 AM
Malaysia negara Islam ,kandang babi bersepah2....

Singapura negara bukan Islam,tiada sebiji pun k ...

Malaysia Darul Khinzir  
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 8-11-2015 03:45 AM | Show all posts
Acong replied at 8-11-2015 01:11 AM
babi sungguh........... haramkan terus je.... pe susah2 nak troli haram & halal?

bukannya mati ta ...

.................
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

27-5-2024 09:03 PM GMT+8 , Processed in 0.092378 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list