Sebab pulut santan binasa, sebab mulut badan binasa. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak perbuatan meranalah badan. Dewasa ini, rakyat Malaysia semakin berani membuat pendedahan di media sosial yang kadangkala membawa kepada impak negatif dan mengundang kecaman netizen.
Kelmarin, seorang wanita pertengahan usia memuat naik video luahan perasaan beliau ke atas perkhidmatan kaunter klinik kesihatan di kawasan rumahnya. Beliau menghamburkan kata-kata kesat terhadap perkhidmatan kaunter di klinik tersebut selain meluahkan rasa kecewa dengan sikap pekerja di klinik berkenaan kerana lambat menguruskan perihal pendaftaran rawatan anaknya di situ.
Susulan kejadian tersebut, Dato' Dr. Norhizan Ismail, Pengarah Kesihatan Negeri KEDAH tampil memberikan penjelasan mengenai perkara itu.
Menurut Dr Norhizan polisi klinik adalah klien atau pesakit diminta untuk BERATUR DI KAUNTER bagi mendapatkan nombor giliran. NOTIS PERATURAN ini ditampal di cermin kaunter tempat meletakkan kad pengenalan. Ianya berbunyi begini: "SILA BERATUR, BERI KAD PENGENALAN KEPADA PETUGAS KAUNTER. PASTIKAN ANDA MENDAPAT NOMBOR GILIRAN SEBELUM MENINGGALKAN KAUNTER". Namun, wanita tersebut didapati tidak berbuat demikian.
Beliau TIDAK BERATUR sebagaimana ditetapkan kerana dakwanya, semasa ke kaunter, tiada staf di situ. Petugas kaunter ada kalanya turut membantu mencari kad pesakit sebab klinik ini bukan merupakan klinik bersistem komputer dan segala pendaftaran serta saringan maklumat pesakit perlu dibuat secara manual. Apabila staf kembali ke kaunter, staf berkenaan tidak menyedari akan adanya kad pengenalan anak beliau. Sebaik menyedarinya, staf berkenaan memberi nombor giliran yang agak terlewat. Apabila wanita ini bertanya kenapa anak beliau belum dipanggil, staf berkenaan menunjukkan bahawa nombor telah diberikan tetapi belum sampai giliran anaknya untuk dipanggil. Wanita ini terus marah dan minta dikembalikan kad pengenalan anak beliau kerana hendak ke klinik lain.
Video ini mendapat pelbagai reaksi yang nyatanya kecewa dengan sikap dan cara luahan wanita berkenaan.
Tak sanggup tengok video sampai habis kerana penuh dengan caci dan maki...
Wanita ini perlukan medical card, pergi sahaja ke klinik pilihan sendiri... Semoga wanita ini insaf - pengajaran untuk kita semua... Orang awam yang mendapatkan perkhidmatan di mana-mana klinik kesihatan mahupun hospital sepatutnya memberi kerjasama kepada pihak berkenaan bagi membantu memudahkan segala urusan. Sekiranya ada masalah atau isu berbangkit, sila rujuk kepada pegawai atau staf bertugas untuk penjelasan dan bantuan. Penulis berpendapat, kita perlu banyak bersabar dan bertenang dalam menjalani kehidupan seharian supaya boleh berfikir dengan waras. Jauhi tindakan melulu yang memakan diri. Semoga bermanfaat. - CARI |
7
Bagus |
7
Marah |
6
Terkejut |
3
Sedih |
5
Lawak |
5
Bosan |
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
EvieWanKenobi replied at 23-7-2019 10:29 AM
belum tengok lagi vedionya?
tahap berapakah caci makinya?
Boomibulat replied at 23-7-2019 10:38 AM
I bagi 8.5/10 sbb smua perkataan caci maki tmasuk dlm kain skali..penyampaian pn ok tak kayu sgt.. ...
prettyuglybabe replied at 23-7-2019 10:39 AM
penggunaan pentas pula bagaimana?
Kurex replied at 23-7-2019 10:34 AM
Tapi memang lambat sangat ke? Aku jarang pergi klinik kerajaan ni{:give
Zalimohd replied at 23-7-2019 10:41 AM
Gi lah hospital swasta..tak perlu byr $1..jap je terus maauk bilik.. Otak letak lutut.. Org lain bol ...
aya_D'Brutal replied at 23-7-2019 10:56 AM
tak taula..
sebab i selalu buat rawatan gigi kat klinik gigi kerajaan kat BTR tu..
selama i per ...
Boomibulat replied at 23-7-2019 10:38 AM
I bagi 8.5/10 sbb smua perkataan caci maki tmasuk dlm kain skali..penyampaian pn ok tak kayu sgt.. ...
ADVERTISEMENT