Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Close

Perkhidmatan Teksi Malaysia Paling Teruk Di Dunia, Realiti Atau Hina?

8-7-2015 07:23 PM| Komen: 15


Oleh : LOO TUNG SEANG
Jurukamera : FIRDAUS
Artikel Diterbitkan : 8 Julai 2015






Baru-baru ini, laman web LondonCabs.co.uk mengeluarkan senarai 10 negara yang dikatakan mempunyai pemandu teksi paling teruk.

Pemandu teksi dari Kuala Lumpur mendahului senarai dengan tabiat suka berlengah dan gemar mengenakan cas melampau.

LondonCabs turut menyentuh sikap segelintir pemandu teksi yang tidak menggunakan meter caj sebaliknya menganggar sahaja jumlah tambang yang bakal dikenakan.

Susulan itu, Cari Infonet mendapatkan reaksi orang ramai di sekitar Kuala Lumpur berhubung laporan 'Londoncabs.co.uk'.

Tinjauan mendapati kebanyakan warga Kuala Lumpur berpuas hati dengan perkhidmatan yang ditawarkan pemandu teksi dan berpendapat isu perkhidmatan teksi yang dikatakan teruk adalah hanya melibatkan segelintir pemandu sahaja.

Selain Kuala Lumpur, pemandu teksi di beberapa bandar Asia lain seperti Bangkok, Shanghai dan Mumbai turut tersenarai.

Berikut adalah senarai penuh menurut portal LondonCabs:

10. Moscow, Rusia
9. Shanghai, China
8. Kaherah, Mesir
7. Zrich, Switzerland
6. Mumbai, India
5. New York, Amerika Syarikat
4. Paris, Perancis
3. Bangkok, Thailand
2. Rome, Itali
1. Kuala Lumpur, Malaysia

LondonCabs adalah sebuah laman yang membandingkan pengangkutan awam seperti teksi biasa dan teksi mini. - CARI Infonet




Apa Reaksi Anda...

Bagus
26
Marah
14
Terkejut
19
Sedih
19
Lawak
22
Bosan
21
Komen: 16
Komen

Komen Terbaru

Quote seramado 10-7-2015 09:23 AM
good reporting..bravo CARI!

Lain-lain Komen

Quote slavehunter 8-7-2015 07:28 PM
Reality! Hauk sungguh!
Quote kemaruk 8-7-2015 07:31 PM
tak sabar nak tunggu autonomous taxi masuk kat malaysia

https://www.yahoo.com/autos/s/ub ... tric-110000053.html
Quote kaseh80 8-7-2015 08:16 PM
Realiti yg tersangat sangat

Menteri in charge lebih cakap dari keje

Mcm bijan juga
Quote TuntungReturn 8-7-2015 08:34 PM
lrt kelana jaya ke puchong..rm28! taun 2005 cm tu. x ikot meter, alasan klo blik x de org. ..
Quote katewilma 8-7-2015 08:43 PM
Indon londonUk ni xpergi ke?? Aiii mcm mane India bukan dpt no 1 ni.. asenye dorg lagi teruk.. walaupun realitu Malaysia nk kate elok sgt tu malu jugak la
Quote Skuau 8-7-2015 09:03 PM
Kita dpt no 1,mesti 'bangga' sakan pemandu teksi M'sia ni.
Quote ipes2 8-7-2015 09:03 PM
Saya tak setuju! banyak sangat lagi capitals in this world yang memang teruk.
Tapi saya sangat berharap penampilan tu elok sikit.. tapi depa mungkin kekurangan ongkos
Quote kelip2_07 8-7-2015 09:39 PM
Kt mesia driver yg tentukn blh ke x nk g tmpt yg kita nk tuju
Quote timahterung 8-7-2015 10:19 PM
setakat ni i takde lagi jumpa pemandu yg tak berhemah.. okey saja, alah , mat saleh ni bukan bleh percaya sangat, diorang sendiri perangai hauk, tau kutuk negara orang saja...buruk  negara sendiri  tak nampak.
Quote giyomi 9-7-2015 07:24 PM
101% betul...kebanyakkan pemandu teksi memang jilake. Tak guna idupdlm denial, its realiti.
Quote malawi6 9-7-2015 07:40 PM
tak benar , umat malaysia ialah umat yang paling suci syumul bersih dari korupsi , penipuan dan pelbagai jenis perbuatan  harom lainnya , ini mestila tersilap yang buat senarai ni harusnya  negara endon yang masuk bukan malaysia kot
Quote pyropura 9-7-2015 07:47 PM
katewilma replied at 8-7-2015 08:43 PM
Indon londonUk ni xpergi ke?? Aiii mcm mane India bukan dpt no 1 ni.. asenye dorg lagi teruk.. walau ...

kat indon teksi  yang bagus Bluebird aje, yang lain hauk juga...

Quote malawi6 9-7-2015 08:14 PM
pyropura replied at 9-7-2015 07:47 PM
kat indon teksi  yang bagus Bluebird aje, yang lain hauk juga...

ye la atok goblok
Quote chazey 9-7-2015 08:17 PM
Teksi KL haruslah juara paling bangsat di seluruh Malaysia.
Quote seramado 10-7-2015 09:23 AM
good reporting..bravo CARI!

Lihat semua komen(15)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.081596s Gzip On
To Top