Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Close

Tinjaun Khas : Perhimpunan "Baju Merah", Apa Kata Peniaga?

14-9-2015 07:05 PM| Komen: 32


Laporan disediakan oleh : Siti Fairuz, FirdausZ & Dean BZ




Himpunan Rakyat Bersatu atau Himpunan Maruah Melayu akan mengadakan perhimpunan 'gelombang merah' pada 16 September 2015 (Rabu) ini, iaitu pada Hari Malaysia. Himpunan ini dianggarkan akan disertai seramai 300 ribu penyertaan dari pelbagai Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Melayu. Antara hala tuju perhimpunan ini adalah untuk m
enghimpun umat Melayu bagi menunjukkan solidariti mendokong teras dan keadilan sosial seperti yang termaktub dalam Perlembagaan.

Ekoran itu, wujud kebimbangan bagi sesetengah peniaga kerana bimbang peniagaan mereka akan turut terjejas.

CARI Infonet berkesempatan menemubual beberapa peniaga di sekitar Petaling Street dan Kota Raya untuk mendengar sendiri apa kata mereka tentang perhimpunan ini. - CARI Infonet

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
2
Terkejut
4
Sedih
2
Lawak
11
Bosan
2
Komen: 35
Komen

Komen Terbaru

Quote DARSITA 17-9-2015 06:57 AM
Peniaga cina tau kalau depa bukak MESTI WAJIB mat rempit Melayu buat kacau. Bila dah gaduh salahkan Cina cina cina dappig. Itu jer lah modal melayu.

Baru sekarang ler pulak tergugat - selama ni?

Lain-lain Komen

Quote rastaf 14-9-2015 07:17 PM

boleh challenge bersih ke agak2?
Quote peningsokmo 14-9-2015 07:33 PM
baik pergi bercuti lagi bagus
Quote spiderman80 14-9-2015 08:30 PM
chacon replied at 14-9-2015 07:54 PM
boleh tahan cun.... repotz tu

Agak-agaknya forummer mana yang dah menjadi wartawan Cari ni?
Quote fire_place 14-9-2015 09:51 PM
Biar cina rugi jangan melayu rugi.
Xkan empunya tanah yg selalu menghalau org balik negara cina
Nak rugi ditanah sendiri??
Kalau cina yg rugi xpe dihalalkan.
Quote taikor 14-9-2015 10:19 PM
cermin tingkap akan pecah, kereta bakal dibakar, orang dipukul
Quote revolusi_30 14-9-2015 10:48 PM
spiderman80 replied at 14-9-2015 08:30 PM
Agak-agaknya forummer mana yang dah menjadi wartawan Cari ni?

Patutnya lantik dizek sekali jadi repoter, barula balance.  
Quote bangcak 14-9-2015 10:55 PM
kalu ada baju merah dengan tulisan
"undur najib" ok, i turun!
Quote kizaru87 15-9-2015 01:52 AM
Apedaaa...Rehat kt umah lg bagos da...
Quote jiwarasa 15-9-2015 09:54 AM
hidop melayu!!
Quote jay_07 15-9-2015 11:40 AM
sembang takoot kenapa?.. bukan PS tu tempat ahlong ke? ko knp nk tutup... lutut ketaaq ke tu.. minachi tu jugak bagus.. hahahahaah
Quote jay_07 15-9-2015 11:40 AM
bangcak replied at 14-9-2015 10:55 PM
kalu ada baju merah dengan tulisan
"undur najib" ok, i turun!

aku join.
Quote seramado 15-9-2015 11:41 AM
skrg ni mmg sy perati portal CARI kat homepage dah banyak video repotz CARI buat...makin maju skrg CARI..tahniah..
Quote dizek 15-9-2015 11:45 AM
kalo tak buat himpunan ni
mana penah Petaling street tutup

sekarang gengster cina pun
dah kecut telur

Quote jay_07 15-9-2015 11:45 AM
seramado replied at 15-9-2015 11:41 AM
skrg ni mmg sy perati portal CARI kat homepage dah banyak video repotz CARI buat...makin maju skrg C ...

maksud seram ado yang dekat laman utama tu ke homepage tu? Bukan tu memang dorang punye ke? mesti la kena pakai own content n product..

tumpang tanya.. kenapa nama seramado?

ado sedikit seram nk eja...
Quote jay_07 15-9-2015 11:47 AM
dizek replied at 15-9-2015 11:45 AM
kalo tak buat himpunan ni
mana penah Petaling street tutup

kalau sekor2.. berani la nk makan melayu... ni baru nk berjalan dah kecut teluq orientel..
Quote afie_m 15-9-2015 11:57 AM
Petaling street skrg ni bukan cina dah yang berniaga...dia org letak mat2 bangla dan myanmar yg jaga..dah lama sejak kemasukan pendatang2 ni...nak kata cina terjejas x kot..sbb banyak dah cina2 ni buat bisness lain....
Quote enKeladi 15-9-2015 12:37 PM
bukan kan sini....kena paksa beli ker....ieeee..takut aku nak masuk sini....
Quote bangcak 15-9-2015 01:49 PM
geng c.i bila nak buat perhimpunan?
"perhimpunan forumer c.i cari.my"
Quote Emperor95 15-9-2015 02:02 PM
   

Lihat semua komen(32)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.133474s Gzip On
To Top