Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Close

Menjijikkan, Restoran Kotor Undang Penyakit

28-10-2015 04:56 PM| Komen: 26

Artikel Oleh: Adib Za
Video Oleh: Adib Za, FirdausZ





Kisah restoran terkenal yang didapati kotor dan menjijikkan bukan berita baru. Ia bagaikan kisah berulang yang tiada hentinya. 

Ini menjadikan pengguna sebagai mangsa keadaan oleh pengusaha-pengusaha tidak bertanggungjawab. Malah, yang lebih teruknya, penularan penyakit seperti keracunan makanan dan demam kepialu sangat bersangkut paut dengan kebersihan daripada tempat-tempat sebegini.

Memetik laporan Utusan Malaysia baru-baru ini, operasi kebersihan yang dijalankan oleh DBKL di ibu negara mendapati masalah kebersihan ini sangat meruncing.

Sebanyak lebih 60 peratus atau 142 daripada 221 restoran dan gerai yang diperiksa, diarahkan tutup lantaran masalah kebersihan yang sangat teruk!

CARI Infonet mendapatkan pendapat orang awam berkenaan isu kebersihan restoran dan gerai yang nampaknya bagai tiada solusi ini. - CARI Infonet

Apa Reaksi Anda...

Bagus
17
Marah
6
Terkejut
9
Sedih
23
Lawak
24
Bosan
10
Komen: 26
Komen

Komen Terbaru

Quote cocorex 8-9-2016 03:25 PM
Kedai sup kt jln doraisamy tu pun ramai jer yg lepak..siap kata sup tu sedap..aku xselera nk mkn sbb pernah sekali aku jejak kaki kt situ sbb teman kwn yg nk mkn sup..tikus besar2 siap bleh eksident lg tikus tu msa berlari..byk sgt tikus kt situ

Lain-lain Komen

Quote red_cattleya 28-10-2015 06:07 PM
tgk berpeluh2 pun dah geli..blom masuk dapur lagi..selalu toilet kat kedai mamak haruslah bersepah segala inti..uwekk
Quote Artemesiaa 28-10-2015 06:42 PM
Bukan setakat gerai je yang restaurant tu pun ada juga yang tak bersih.  Sebagai pengguna kenalah pandai memilih.  
Quote pearl.silver 28-10-2015 06:44 PM
Klu gerai mkn yg diurus oleh indon ni,depa amik x suntikn kepialu tu.,
Kt tmpt iols ni byk sgt kedai mkn depa..gerai2 tepi jln pun depa je..
Quote cm_matjawasp 29-10-2015 08:10 AM
tandas kotor selalunya bangsa Caya nun alif ..masuk buang tisu ikut suka..pastu tak reti flush.
Quote ffawwaz 29-10-2015 08:33 AM
pearl.silver replied at 28-10-2015 06:44 PM
Klu gerai mkn yg diurus oleh indon ni,depa amik x suntikn kepialu tu.,
Kt tmpt iols ni byk sgt keda ...

kalau dia berlesen dgn PBT, mesti kena amek..syarat utk dapat lesen tu..
kalau scara haromm..xtau la kan..huu

Quote stilla 29-10-2015 08:35 AM
Dok kes macam nie last2 makan keropok dgn air mineral aje lah.
Ataupun sebelum keluar rumah bawak bekal.
Quote sam_survivor 29-10-2015 08:48 AM
cm_matjawasp replied at 29-10-2015 08:10 AM
tandas kotor selalunya bangsa Caya nun alif ..masuk buang tisu ikut suka..pastu tak reti flush.

Haah, bangsa ni mmg tak reti nak flush....tatau kenapa..
Quote bluehedgehog 29-10-2015 08:51 AM
sam_survivor replied at 29-10-2015 08:48 AM
Haah, bangsa ni mmg tak reti nak flush....tatau kenapa..

di bangla, buang tepi sungai je...mana perlu flush...
Quote kenarikelabu 29-10-2015 09:11 AM
cm_matjawasp replied at 29-10-2015 08:10 AM
tandas kotor selalunya bangsa Caya nun alif ..masuk buang tisu ikut suka..pastu tak reti flush.

Yg ni betul...aku pernah terkena. Mmg diorg kalau guna tandas awam, mmg malas nk flush...hazab tul perangai.

Quote cucuq 29-10-2015 09:31 AM
pearl.silver replied at 28-10-2015 06:44 PM
Klu gerai mkn yg diurus oleh indon ni,depa amik x suntikn kepialu tu.,
Kt tmpt iols ni byk sgt keda ...

tulah nak tau jgak selamat ke dak..  kat tmpat cucuq ni sume gerai indon yang masak.ada satu gerai jer orang tai yg masak tu pown masakan panas jer..nasi2 campur sume kedai indon yg masak..kat sini pukul 10 selalunya nasi campur dh ada..kalo beli pkul 4 or 5 dh start bau2 kat mkanan tu tpi ade je yg dok beli..tp tgok diorang mcm wangi2 jer berlipstik bagai..
Quote seramado 29-10-2015 11:17 AM
skrg bnyk food court nmpk bangla yg jaga...kat aeon or giant..adoii
Quote pearl.silver 29-10-2015 09:36 PM
cucuq replied at 29-10-2015 09:31 AM
tulah nak tau jgak selamat ke dak..  kat tmpat cucuq ni sume gerai indon yang masak.ada satu gerai ...

Aiyo..lauk dah bau pun ada org dok bli lg ke..
Iols klu dah ptg mmg x beli dah lauk2 klu kedai tu bkn jenis tambah lauk br masak..
Quote pearl.silver 29-10-2015 09:37 PM
ffawwaz replied at 29-10-2015 08:33 AM
kalau dia berlesen dgn PBT, mesti kena amek..syarat utk dapat lesen tu..
kalau scara haromm..xtau ...

Lesen tu mereka kena pamerkn kan?
Nnt iols ushar2..
Quote cucuq 30-10-2015 09:44 AM
pearl.silver replied at 29-10-2015 09:36 PM
Aiyo..lauk dah bau pun ada org dok bli lg ke..
Iols klu dah ptg mmg x beli dah lauk2 klu kedai tu ...

yup..ade je dok beli..kwan cucuq cite kdg2 makcik2 indon ni bagi murah skit kalo ptg2 sebab nk perhabihkan lauk tu..
Quote Bedah.Cun 30-10-2015 09:58 AM
I geli lar Chowkit!!
Quote durability 30-10-2015 10:58 AM
kenarikelabu replied at 29-10-2015 09:11 AM
Yg ni betul...aku pernah terkena. Mmg diorg kalau guna tandas awam, mmg malas nk flush...hazab tul ...

Dura pernah bersekolah di sekolah ca ya nun alif.  Mmg tak boleh masuk langsung toilet...kotor sangat. Membuang merata2.  
Nak pergi toilet sanggup tahan hingga pulang sekolah.  Selepas itu semasa di tingkatan 4-5, Dura berpindah ke sekolah kebangsaan....kebersihan toilet jauh lebih baik.  
Quote ffawwaz 2-11-2015 12:59 PM
pearl.silver replied at 29-10-2015 09:37 PM
Lesen tu mereka kena pamerkn kan?
Nnt iols ushar2..

aha..lesen PBT memang kna pamerkan..
kalau x..mmg scara harom sajork n should be avoided la..huu
Quote bluehedgehog 2-11-2015 01:03 PM
Quote Teru2Bozu 2-11-2015 01:05 PM
kotor!

Lihat semua komen(26)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.067203s Gzip On
To Top