Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Close

8 Sebab Kenapa Ramai Tergila-Gilakan Gajet

26-11-2015 11:53 AM| Komen: 12

Artikel Oleh Izzah Abbasy
Video Oleh
Izzah Abbasy, FirdausZ



Apakah sebenarnya yang dimaksudkan gajet? Gajet adalah peranti elektronik kecil yang memiliki fungsi yang khusus. Antara gajet yang biasa dimiliki pengguna adalah telefon pintar, komputer riba, tablet, permainan playstation dan sebagainya. Pengguna gajet terdiri dari semua golongan umur.

Terdapat kesan positif dan negatif dalam penggunaan gajet. Pelik juga apabila ramai yang terlalu taksub dengan gajet-gajet yang dipasarkan.

Oleh itu, Wartawan CARI telah mendapatkan beberapa pandangan orang ramai mengenai sebab dan akibat kenapa ramai yang gilakan gajet sehinggakan ada yang sanggup bertukar-tukar gajet setiap kali ada versi baru dikeluarkan, sedangkan umum tahu kos sara hidup semakin meningkat. - CARI Infonet

Apa Reaksi Anda...

Bagus
22
Marah
14
Terkejut
19
Sedih
9
Lawak
22
Bosan
18
Komen: 12
Komen

Komen Terbaru

Quote khairulazuan 10-1-2016 09:13 AM
manusia zaman sekrng


Lain-lain Komen

Quote ladybird_ 26-11-2015 03:05 PM
bab kaya tu setuju... dah byk duit kan, xgitu??
Quote seramado 26-11-2015 05:52 PM
kata je ekononmi merudum tp ipong beratur bermalam2 kot org nk beli
Quote ultramantujuh 26-11-2015 05:53 PM
saya setuju, dalam keadaan ekonomi yang tidak menentu ini, ada baik simpan duit dan menabung daripada mengejar gajet terbaru....
Quote clarizsa 26-11-2015 06:03 PM
gila? i x pun..

or mungkin sbb i terperuk kt umah je kot..

klu i kerja n leh tayang2 kt org, best gak kan nk bli yg paling mahal...

bosannyaaaa...
Quote jelitaqasyah 26-11-2015 06:28 PM
Nak beratur untuk beli iphone mcm baru2 ni mmg tak r.. giler ke apa? xpaham tul manusia jenis gini..
Quote LuLu^Lost 27-11-2015 10:18 AM
saya suka gajet, tapi bukan gila gajet. 1 jenis gajet beli satu je. pakai sampai lunyai. kalau lebur ribu-ribu untuk DSLR, DSLR tu je la pakai sampai jemu. Camera compact (ala DLSR/tak ala DSLR) pun sama...dua-dua kamera ni boleh beli kedua-duanya tanpa rasa bersalah, sebab function lain2. hehe. kalau handphone (tak kisah OS ape android/iOS/blackberry/symbian etc) beli 1 jenis je, selagi takde masalah, pakai sampai rosak. sama juga komputer(laptop & desktop) dan tablet. pakai ikut keperluan, bukan ikut musim. kalau ikut musim....matik la mak, takde duit. huhu. orang ada2 boleh la.
Quote buybag2u 7-12-2015 03:11 PM
aku minat ipon sj
Quote qronaldo7 7-12-2015 03:17 PM
Gajet keperluan iols hanya 2 je.

1- Smartphone
2- Lappy

Yang lain2 tu kehendak
Quote pooh~key 7-12-2015 03:20 PM
qronaldo7 replied at 7-12-2015 03:17 PM
Gajet keperluan iols hanya 2 je.

1- Smartphone

Mesti lappy dan smartphone tu chuols buat sebagai alat menonton benda tak senonoh bukan sis?
Quote qronaldo7 7-12-2015 03:28 PM
pooh~key replied at 7-12-2015 03:20 PM
Mesti lappy dan smartphone tu chuols buat sebagai alat menonton benda tak senonoh bukan sis?

tu sampingan je sis. saat duka lara

most of the time utk men game dan reply komen uolss
Quote green~tea 15-12-2015 04:32 PM
Dah jadi keperluan kot...
Iphone (general use segala)

ipad mini (buat browse internet, membaca, or bagi anak tengok video nursery rhymes etc) suka mini ni sbb portable boleh sumbat dlm henbeg

laptop (buat keje, planning, donlod muvi segala)...
Quote khairulazuan 10-1-2016 09:13 AM
manusia zaman sekrng


Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.073939s Gzip On
To Top