Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

Penggemar Hati Dan Pedal Ayam, Sini Jap Baca

10-12-2015 11:32 AM| Komen: 7


Oleh : Dean BZ


Menggoreng pedal atau hati ayam sentiasa menjadi igauan ngeri terutamanya buat suri rumah tangga yang baru mendirikan rumah tangga. Mana tidaknya, apabila menggoreng pedal dan hati ayam, sering kali menyebabkan minyak terpercik dan terkena badan.

Foto : resep-masakan-adinda.com


Buat penggemar pedal dan hati ayam seMalaysia, usah gusar kerana penulis akan kongsikan satu tips paling mudah dan ramai mungkin tak tahu. Tips ini dipetik dari perkongsian di portal sentiasapanas.com.

Cara-caranya adalah :

Mula-mula rebus hati atau pedal ayam bersama air yang sama parasnya dahulu.

Setelah separuh masak, tapis supaya tiada air rebusan tadi yang melekat pada hati atau pedal ayam tersebut.

Kemudian, barulah digaulkan kunyit dan garam serta bolehlah digoreng.


Kalau meletup juga, bolehlah cuba pakai seperti gambar di bawah ini. - CARI Infonet.

Foto :remajaikhlas09.blogspot.com






Apa Reaksi Anda...

Bagus
14
Marah
10
Terkejut
12
Sedih
13
Lawak
16
Bosan
15
0
0
Komen: 7
Komen

Previous : 7 Ciri-Ciri Isteri Tak Solehah

Next       : Awek Garang

Komen Terbaru

Quote intanumbrella 2-3-2017 09:17 PM
baru tau..selalu kalau lepas goreng hati n pedal..memang aku basuh satu dapur..minyak mcm kena percikan lava gunung berapi

Lain-lain Komen

Quote akakdendeng 10-12-2015 03:25 PM
oo rebus dulu ye...ok nanti nak cuba.  tq for sharing....
Quote ninjago 10-12-2015 05:11 PM
ok thanks for d tips.. paling suka makan pedal goreng kunyit.. kenyal2 gitu
Quote tn9 11-12-2015 12:14 PM
mekasih kongsi tip
Quote IxoraP 1-3-2017 12:16 PM
thank u kongsi tips
Quote vanillaninja 1-3-2017 02:57 PM
Baru tau. Thanks for sharing.
Quote pearl.silver 2-3-2017 03:26 PM
masa kecik2 kami makan ayam kampung sembelih sendiri je
paling tak suka hati ayam
pedal ayam pun kurang sebab ada tempat yang liat
paling suka tali perut ayam..goreng masak kicap ngn kacang panjang
oh rindunye...zaman le ni mane dapat dah nk rasa tali perut ni...
tak pernah rasa jantung ayam sebab ada satu je, selalu kakak dah ambik dulu
telur yang belum jadi tu je mak tak bagi kami makan...organ lain semua makan
Quote intanumbrella 2-3-2017 09:17 PM
baru tau..selalu kalau lepas goreng hati n pedal..memang aku basuh satu dapur..minyak mcm kena percikan lava gunung berapi

Lihat semua komen(7)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top