Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

Lando Zawawi Kini Kerja Turap Jalan?

21-12-2015 12:21 PM| Komen: 164


Oleh : Dean BZ


Sudah lama juga tidak melihat pelakon Lando Zawawi di kaca televisyen. Kemanakah agaknya dia menghilang?


Menurut perkongsian beberapa keping gambar dari seorang forumer forum Cari yang bernama piao, Lando kini dikatakan kerap membuat kerja-kerja menurap jalanraya. Yang menjadi tanda tanya adakah Lando kini melakukan kerja itu secara sepenuh masa atau itu hanyalah satu kerja amal?



Memetik dari Utusan Online, ekoran tiada tindakan drastik daripada pihak berkuasa tempatan (PBT), sekumpulan anak muda yang menggelarkan diri mereka Ikatan Silaturrahim Brotherhood (Brotherhood) yang diketuai oleh Azlan Sani Zawawi (kanan) atau lebih dikenali dengan Lando Zawawi, telah mengeluarkan duit poket sendiri untuk melancarkan Ops Jangan Gebang, Tutup Lubang dengan menurap jalan yang berlubang di sekitar Kuala Lumpur.

Menurut Lando, selepas beberapa kali 'mengasak' PBT yang sepatutnya menurap jalan-jalan terbabit, namun tidak mendapat maklum balas yang berkesan, dia bersama rakan-rakan lain mengambil keputusan untuk menurap sendiri jalan-jalan berkenaan.


Pihaknya tidak akan berdiam diri dan sudah mengenal pasti beberapa jalan utama di Kuala Lumpur yang berlubang dan menjadi antara punca nahas penunggang motosikal, katanya lagi.


Rupanya aktiviti murni yang dilakukan oleh Lando dan rakan-rakannya telah dijalankan sejak 2008 tanpa menerima sebarang bentuk bantuan daripada sesiapa. MasyaAllah, semoga sikap prihatin dan usaha murni mereka sentiasa berterusan dan menjadi ikutan rakyat Malaysia. - CARI Infonet. 





Apa Reaksi Anda...

Bagus
13
Marah
18
Terkejut
9
Sedih
27
Lawak
19
Bosan
11
Komen: 162
Komen

Previous : Khairy Jamaluddin Tercalon Dalam Anugerah MeleTOP ERA!

Next       : Nur Fathia & Aiman Hakim Putus Cinta Lagi

Komen Terbaru

Quote newyork 4-2-2016 11:07 PM
Mohon beliau bekerja dgn jkr ..

Lain-lain Komen

Quote ninjago 21-12-2015 10:16 AM
dia volunteer ke apa? benda bagus afterall, volunteer ke tak. dah mudahkan org ramai yg guna jalan tu.. nothing to hencap
Quote piao 21-12-2015 10:17 AM

Quote maxim 21-12-2015 10:18 AM
Eh biar la die..benda baik kot. Tt busuk hati
Quote chaintea 21-12-2015 10:19 AM
dia x gila publisiti..

dia buat khidmat masyarakat

jln lubang bgtau JKR amik masa nk turap..
so dia turapkn
viral kt FB..baru JKR turun turap bebetul..

ok wat
btw dia selebriti ke?
Quote piao 21-12-2015 10:19 AM
maxim replied at 21-12-2015 10:18 AM
Eh biar la die..benda baik kot. Tt busuk hati

hahah busuk hati sgt? xkn dia klua kn modal sndiri? mana pg JKR?
Quote piao 21-12-2015 10:20 AM
chaintea replied at 21-12-2015 10:19 AM
dia x gila publisiti..

dia buat khidmat masyarakat

motiff xtgw dia selebet riti? blakon dlm filem yusoof haslam kut!
Quote Intanmahsuri 21-12-2015 10:21 AM
Dah lama dia buat mcm ni..tak ingat since when tapi dah lama. Dia buat khidmat masyarakat je..semoga kebaikan ini di balas sebaiknya.
Quote acapjowo 21-12-2015 10:27 AM
ok la dia buat mcm tu,berapa ramai penunggang motor yg kemalangan dek jalan raya yg berlubang...dia p tolong turapkan....sape yang naik motor tau azab kalo jalan berlubang...kereta pun azab gak kalo jalan berlubang....huhuhu
Quote gula_tebu 21-12-2015 10:28 AM
ni abang kawasan ni. lembab sgt jkr buat keje, dah berapa ramai tersadung tertomoih dalam lubang makan tar, lalu atas tanggungjawab brotherhood, dia and the gang turap la jalan. selesai masalah. jkr yg malu alah.
Quote jula7 21-12-2015 10:28 AM
baguslah usaha dia ni..
nak harap bangjib..semua dok jalan..
Quote mea 21-12-2015 10:29 AM
murah rezeki ko Lando...tolong orang..
Quote piao 21-12-2015 10:31 AM
http://www.kkr.gov.my/ms
Quote zamzarai 21-12-2015 10:32 AM
baguslah dia tolong turapkan.mudahkan masyarakat.sikap mcm ni jarang org ada.ikhlas ke x, tu hak dia.janji dia yang buat masa orang lain x sanggup buat.
Quote kurunsing 21-12-2015 10:34 AM
bukan semua jalan di bawah majlis, bukan semua di bawah jkr.

kena tgk lando ni buat ataih jalan sapa.
Quote maxim 21-12-2015 10:36 AM
piao replied at 21-12-2015 10:19 AM
hahah busuk hati sgt? xkn dia klua kn modal sndiri? mana pg JKR?

Yela apa masalahnya kalau die kluar duit snirik. Buat benda baik xperlu nk berkira
Quote kejoraria 21-12-2015 10:37 AM
nak harap pihak terbabit turap jalan agaknya dah ada yg tertonggeng atas jalan baru nak bertindak kot!
bior ler klau ada org yg ikhlas mcm ni prihatin...sarcastic yg menyelamatkan nyawa...inshaAllah
Quote d_dalia 21-12-2015 10:41 AM
Edited by d_dalia at 21-12-2015 02:42 AM

lando ni paling aku ingat cite hancur aka jamban 606...ada raja azrey...kelakar habis..remy,saidun & steven..hantu nyanyi lagu Kylie minogue..masa zaman DVD..

Quote nellyberry 21-12-2015 10:45 AM
Banyak pahala dia kalau buat dengan ikhlas.
Quote haryatie 21-12-2015 10:48 AM
bersangka baik je la..
byk pahala tu..utk kemudahan org ramai

Lihat semua komen(164)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.124511s Gzip On
To Top