Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Close

Harapkan Wang Hantaran 'Je' Tinggi, Tapi Wanita Tak Cukup Berkualiti?

23-11-2016 01:17 PM|Oleh: Myra Rozi| Komen: 153

Artikel Oleh Myra Rozi | Video Oleh ZS Tan | Suntingan Visual Oleh Angie Ling and ZS Tan



Nilai wang hantaran di Malaysia dilihat semakin tinggi saban tahun gara-gara desakan dari ibu bapa dan kaum keluarga. Malah, nilainya diukur mengikut tahap pendidikan seseorang wanita itu.

Akibat darinya, pihak pengantin lelaki yang terpaksa menanggung beban dalam usaha untuk menghalalkan sesuatu perhubungan. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
45
Marah
51
Terkejut
31
Sedih
43
Lawak
51
Bosan
44
Komen: 148
Komen

Komen Terbaru

Quote ninja boy 4-8-2017 01:54 PM
kalau wang 10k tak mampu bagaimana mau sara anak bini
tupun 10k buat kos kenduri dan beli katil tilam utk mengesek

Lain-lain Komen

Quote munchkin 23-11-2016 01:45 PM
Precisely. Majlis kawin pompuan lelaki kena bagi hantaran
Majlis kawin belah laki tanggung lagi. Hmmm
Quote fishcracker 23-11-2016 01:51 PM
alah buat sekadar yang mampu je la,nak pening2 buat ape?
Quote meiya_loya 23-11-2016 02:11 PM
Macam laa lelaki berkualiti sgt zaman skrg. Sekarang pun mostly pihak perempuan punyer kenduri, bukan dapat semua dari pihak lelaki pun, pompuan pun keluar duit jugak. Ko hingat semua lelaki tanggung ke? Abis ingat handaran berdulang tu, pompuan xkeluar duit ke nak bagi kat lelaki?
Quote CiliPadiSedap 23-11-2016 02:14 PM
hantaran akak 2.6 billion
Quote callance 23-11-2016 02:16 PM
pada pndapat aku, ape salahnye klau pompuan berpelajaran tinggi mintak hantaran tinggi sikit.. sebab lepas kawen entah2 pompuan tu yg bantu ko bayar rumah, bayar kete, brg anak sbb gaji pompuan tu tinggi same tinggi pelajarannye...hahaha...
Quote ladyflower 23-11-2016 02:18 PM
kan ada harga ikut tahap blajo tu...
laki kalau x cukup duit pilih la yang murah...
pompuan2 yg mahal tu nnt kalao nak dekat expired mesti diorg bg diskaun

sume ada kaitan dgn demand n supply...
Quote tipuware 23-11-2016 02:21 PM
aku syukur arwah onyang aku mulakan tradisi keluarga, wang hantaran diberi kpd pasangan pengantin selepas majlis dan majlis belah perempuan ditanggung sendiri oleh belah perempuan sendiri. smoga anak2 aku nnt berjodohan dgn keluarga yg berkongsi tradisi yg sama. sangat lapang hati nak beli kelengkapan rumah lepas kawin.
Quote kemaruk 23-11-2016 02:22 PM
Pentiru tajuk dan topik cari iin
Quote Nenasketum 23-11-2016 02:29 PM
Pompuan yang mintak lebih2 ni layak di andartukan saja.
Quote nikaido 23-11-2016 02:37 PM
meiya_loya replied at 23-11-2016 02:11 PM
Macam laa lelaki berkualiti sgt zaman skrg. Sekarang pun mostly pihak perempuan punyer kenduri, buka ...

Tipikal pompuan. Isu thread tentang perempuan xkualiti. Dia nak jugak konar ke salah lelaki
Quote -electrifying- 23-11-2016 02:39 PM
vdeo xleh bkak pon ha sis
Quote sarahmirza 23-11-2016 02:43 PM
Kadang perempuan tak apa2, mak perempuan & family yg lebih2 nak hantaran tinggi.
Yuran nak masukkan anak ke U pun tak pernah ada, harap PTPTN.
Ingat pak jenis ni fikir ke duit belanja kahwin anak?
Itu yang hadap hantaran ribu riban.
Quote cekgihani 23-11-2016 02:46 PM
Nak letak 1juta pn boleh. Asalkan laki tu mampu. Ini si lelaki dan si pempuan stakat spm. Keje pn biasa2 je. Kluarga pn biasa2 jgk.Tp mintak 10k. Kata ayah pmpuan..ikut adat. Adat mana tah ckp 10k
Quote hest 23-11-2016 02:51 PM
ladyflower replied at 23-11-2016 02:18 PM
kan ada harga ikut tahap blajo tu...
laki kalau x cukup duit pilih la yang murah...
pompuan2 yg ma ...

hahahahaha.. adoi lawak betul komen ko.. yg jantan pun dah tahu tak mampu then yg pompuan tak berkualiti yang bekejaran nak buat apa kan???
Quote aHoi83 23-11-2016 03:32 PM
Feeling retis org zaman skrg. Taknak kalah konsepnya. Padanla muka korg kalo pas kahwen laki tk beduet gigih bayor hutang. Ujung2 hencap laki balik sengkek , tk bg nafkah n so on. Segalanya bermula dari akar, buruk akar, maka burokla pohonnya
Quote Daisyna 23-11-2016 03:39 PM
zaman gst ni olsss,yg belah pmpn tu timbang rasa lah pada si lelaki ittew...jgn lps kawin hidup kais pagi mkn pagi kasi ptg mkn ptg
Quote irlene_hana 23-11-2016 03:40 PM
kekadang mak pak xmo nak kalah. kalau bayar pakai daun xkesah la kan
Quote chacon 23-11-2016 03:54 PM

wo bu yao.. wo bu yao
Quote zuri154 23-11-2016 04:01 PM
tipuware replied at 23-11-2016 02:21 PM
aku syukur arwah onyang aku mulakan tradisi keluarga, wang hantaran diberi kpd pasangan pengantin se ...

famili aku pun sama prektis wang hantaran di serah sepenuhnya masa majlis akad nikah. kenduri belah perempuan ditanggung sepenuhnya oleh famili perempuan.

Lihat semua komen(153)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.075621s Gzip On
To Top