Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Berkeliaran Di Kawasan Harimau Putih, Pengunjung Sekeluarga Dikecam

20-3-2017 03:24 PM |Dilihat:931| Komen: 14

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Biarpun tidak lama sebelum ini pernah berlaku dua insiden berhubung pengunjung maut digigit harimau, namun demikian baru-baru ini tersebar berita mengenai pengunjung  dikatakan mengingkari nasihat pekerja zoo.

Pengunjung berkenaan dikatakan kelihatan berkeliaran di kawasan rehat Harimau Putih di Zoo Safari Beijing. 

Menurut laporan news.sohu.com, sekumpulan pengunjung yang disyaki merupakan seisi keluarga menghentikan keretanya di kawasan harimau putih dan dengan beraninya turun dari kereta sambil membawa anaknya berjalan jalan di situ. Tindakan keluarga terbabit memang sangat berbahaya.

Difahamkan, setelah dua kali dinasihat oleh pekerja zoo, keluarga terbabit tetap berdegil dan bertindak mendedahkan diri mereka dalam keadaan berbahya itu apabila dilihat turun dari kereta sebanyak dua kali.

Mujur setelah kali kedua dinasihat pekerja zoo, mereka tidak lagi turun dari kereta. 

Menurut sumber, perkara tersebut disebarkan semata-mata untuk memberi kesedaran kepada pengunjung yang lain mematuhi peraturan keselamatan yang dikuatkuasakan pihak zoo bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini berlaku. 

Rata-rata netizen mengecam tindakan keluarga berkenaan yang mementingkan diri dan bimbang kejadian serangan haiwan liar ke atas manusia akan berulang lagi berikutan kejahilan manusia yang degil.- CARI

sumber foto: news.sohu.com
sumber foto: news.sohu.com



Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 14
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote mesmerize 20-3-2017 05:01 PM
giler lah. dia taktahu ke rimau je haiwan yang suka serang hendap. ko tak perasan pun dia datang nak menyerang. tiba2 je dah kena ngap. ingat macam anjeng ka dari jauh dah menyalak tu pun kekadang ko tak sempat melarikan diri kan kalau dikejar anjing.

Lain-lain Komen

Quote kakiselit 20-3-2017 03:26 PM
@Nokiaman . mereka ni sedara hang ka?
Quote mrs_salvatore 20-3-2017 03:27 PM
family mcm ni patut kene baham je baru nk insaf kot
Quote jazaa100 20-3-2017 03:28 PM
Dia memang dah tanak bela anak tu....memang nk bg rimau mkn....
Quote singlemum_4 20-3-2017 03:31 PM
Bak kata org nogori...dia ni memang bega
Quote irwansuhadi 20-3-2017 03:48 PM
PRC standard la... perangai macam sial... malangnya si najib tu panggil lak PRC invest kat negara kita. Puihhh!!!
Quote dodolgemok 20-3-2017 03:54 PM
Lain kali warning sekali je, lepas2 tu biar je laknat2 tu mampos kena baham. Baru sedar sikit kebodohan masing2.
Quote Changa 20-3-2017 03:57 PM
selayak nya lah kalau anak2 heshe kena geget harimau itu smapai mampos sekor2.
Quote DeeHanania 20-3-2017 04:22 PM
Mcm2 yg pelik&jelik dri republik China
Quote CiliPadiSedap 20-3-2017 04:35 PM
kalau akak lock pintu kereta tu dari jauh .lepas tu lepaskan harimau ke kawasan tu  
Quote myakayina 20-3-2017 04:37 PM
menempah maut namanya..
Quote ManggaSatu 20-3-2017 04:42 PM
tak faham bahasa orang2 ini
Quote chinta89 20-3-2017 04:43 PM
bodohnya lahai.. sendiri nk mati.
Quote fishcracker 20-3-2017 04:51 PM
moga dibaham dek rimau,
Quote mesmerize 20-3-2017 05:01 PM
giler lah. dia taktahu ke rimau je haiwan yang suka serang hendap. ko tak perasan pun dia datang nak menyerang. tiba2 je dah kena ngap. ingat macam anjeng ka dari jauh dah menyalak tu pun kekadang ko tak sempat melarikan diri kan kalau dikejar anjing.

Lihat semua komen(14)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.104734s Gzip On
To Top