Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Kerapu Gergasi Bawa 'Ong' Buat Peniaga Bihun Kepala Ikan

20-3-2017 04:34 PM |Dilihat:1914| Komen: 38
Pelanggan Kafe Ka Bee di Georgetown, Pulau Pinang berpeluang menikmati kelazatan juadah ikan kerapu gergasi seberat 150 kilogram yang dijual kepada pemilik kedai itu pada harga RM7,500.

Memetik laporan The Star, ikan sepanjang 1.8 meter itu berjaya ditangkap di perairan Pulau Kendi pada pukul 7 malam Selasa lalu. 

Pemilik kafe, Chew Kean Ghee pernah membeli ikan gergasi yang mencecah berat 200kg pada 2014.

Ikan kerapu gergasi itu ternyata membawa tuah apabila perniagaan bihun kepala ikan mendapat sambutan baik.

Sementara itu, nelayan, Tan Kah Seng, 43 berkata, ikan kerapu gergasi yang dibeli Kean Ghee pada 2014 juga adalah hasil tangkapannya.- CARI

sumber foto: The Star


Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
2
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 38
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote FanTasyCreaTioN 21-3-2017 04:38 PM
Sementara itu, nelayan, Tan Kah Seng, 43 berkata, ikan kerapu gergasi yang dibeli Kean Ghee pada 2014 juga adalah hasil tangkapannya.
mesti pakcik ni tau .. lubuk mana ikan ni ada

Lain-lain Komen

Quote rospinki 20-3-2017 04:44 PM
agaknya cemana la rupa bihun kepala ikan kerapu

kalau bihun bawal putih aku tau..dan amat2 sedap.

Quote dinopower 20-3-2017 04:52 PM
tak keras ke besar gituh
Quote Changa 20-3-2017 04:56 PM
mesti kejung jah isi nya
Quote idakamaruddin 20-3-2017 04:56 PM
rospinki replied at 20-3-2017 04:44 PM
agaknya cemana la rupa bihun kepala ikan kerapu

kalau bihun bawal putih aku tau..dan amat2 sedap. ...

sedap ek kak? chinease food jugak ke?
Quote rospinki 20-3-2017 05:00 PM
idakamaruddin replied at 20-3-2017 04:56 PM
sedap ek kak? chinease food jugak ke?

sedapp...fresh clear sup..ada bihun skit ..rasa masam dari sayur jeruk dan tomato perahan limau skit..rasa pedas +daun bwg+daun ketumbar. nyum2
Quote cekelatkopi 20-3-2017 05:01 PM
For sure buat bihun th'ng laaa nii.
Quote alieyrina 20-3-2017 05:12 PM
Kat tempat keja aku ada juai..menu bhun sup kepala ikan..tp dia guna bawal kecik buat sup
Quote rospinki 20-3-2017 05:12 PM
idakamaruddin replied at 20-3-2017 04:56 PM
sedap ek kak? chinease food jugak ke?

yes chinese food
Quote jofizo 20-3-2017 05:28 PM
sedap ka ikan besaq2 camnih.... daging x liat ka


satgi sekali kunyah mcm daging kobau....
Quote mbhcsf 20-3-2017 06:01 PM
wow...besarnya...semestinya rezekilah ...tak berapa faham macam mana pulak dikaitkan dengan peniagaan bihun kepal aikan dengan penangkapan ikan ini.  rezeki lah tu.
Quote kukukatablog 21-3-2017 07:21 AM
dulu pernah makan kerabu besar,
x la besar sangat besar pinggan talam jer,
itu pon rasa nak muntah sbb isi liat dan x sedap.....
Quote ultra78 21-3-2017 07:39 AM
Teringin pulak nak merasa bihun kepala ikan tu
Quote dizzzek 21-3-2017 07:49 AM
ultra78 replied at 21-3-2017 07:39 AM
Teringin pulak nak merasa bihun kepala ikan tu

Pi kedai mamak
Order kari kepala ikan, campur bihun
Quote manehnya 21-3-2017 08:53 AM
wui sedapnya pipi....
Quote ultra78 21-3-2017 08:56 AM
rospinki replied at 20-3-2017 05:00 PM
sedapp...fresh clear sup..ada bihun skit ..rasa masam dari sayur jeruk dan tomato perahan limau sk ...

Macam bihun sup ke?
Quote siputsedut 21-3-2017 08:59 AM
idakamaruddin replied at 20-3-2017 04:56 PM
sedap ek kak? chinease food jugak ke?

Kalau mee wantan kepala ikan tau la mek..agaknya konsep sama kut..dia kuah sup kepala ikan...sedap tp leceh nk mkn kepala ikan byk tulang temulang...
Quote pilot 21-3-2017 09:14 AM
rospinki replied at 20-3-2017 04:44 PM
agaknya cemana la rupa bihun kepala ikan kerapu

kalau bihun bawal putih aku tau..dan amat2 sedap. ...

cara cerita pun macam sedap...kena cari la camni
Quote kokocrunch 21-3-2017 09:23 AM
mcm sedap jerk...
Quote rospinki 21-3-2017 09:27 AM

hi Ultra lama tk nmpk.

bkan cam bihun sup..bihun tu sikit je dlm 1 handful..ikan bawal putih sekor. clear sup..arghh nice.

Lihat semua komen(38)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.150400s Gzip On
To Top