Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

Berhenti Ambil Minuman Ini Selepas Makan Malam Kalau Nak Selamat!

22-2-2018 11:00 AM|Oleh: Has| Komen: 12

Selepas makan malam, pasti air manis yang akan dicari, kan? Bukan nak kata semua, tapi itulah tabiat kebanyakan daripada kita.

Tapi, harus anda ketahui bahawa terdapat beberapa jenis minuman manis yang membahayakan kesihatan jika diminum selepas makan malam.


Nak tahu apa dia? 

Mari lihat artikel yang dipetik dari Merdeka.com ini bagi memastikan kesihatan anda terjaga.


1) Kopi dengan susu

Foto: Health.harvard.edu
Ramai di antara anda akan memilih kopi untuk diminum, kan? Akan tetapi, tahukah anda bahawa kopi itu selain dari dapat menghilangkan mengantuk, ia juga dapat melambatkan sistem metabolisme dalam tubuh.


2) Soda

Foto: Ds2020.com

Eh! Minuman soda pun tidak bagus ya? Ya, betul. Walaupun air soda banyak digunakan dalam diet, ia tinggi dengan kandungan gula yang boleh merosakkan pinggang anda!


3) Susu lembu

Foto: Lovindublin.com
Susu mengandungi kalori, kolestrol dan lemak. Jadi, apabila meminumnya di waktu malam, ia akan meningkatkan tahap kolestrol dalam tubuh.


4) Jus

Foto: Esquive.co.id
Jus yang banyak dijual di pasar raya mengandungi gula tersembunyi. Jadi, elakkan diminum selepas makan di malam hari ya!


5) Minuman tenaga

Foto: Berita Harian
Minuman sebegini juga tidak bagus untuk diminum pada malam hari. Ini kerana ia akan menyebabkan anda cepat lelah, kecuali anda merancang untuk berolah raga selepas makan! Hmm, rajinkah anda?


Sebaiknya, selepas makan malam anda amalkanlah meminum air putih bagi kesihatan tubuh yang lebih terjamin! - CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
10
Marah
8
Terkejut
6
Sedih
12
Lawak
6
Bosan
8
Komen: 12
Komen

Previous : Wajib Tahu! 10 Cara Kekal Langsing Walaupun Makan Malam...

Next       : Inilah 9 Pekerjaan Berpotensi Jadikan Seseorang Itu Gemuk!

Komen Terbaru

Quote fifie_olin 30-3-2018 07:28 AM
selamba tgh2 mlm lepak mmk order teh tarik...perrrghhhh

Lain-lain Komen

Quote Artemesiaa 22-2-2018 11:17 AM
Minum jus yang di blend sendiri bukan yang dari kotak sebab tahap gulanya amat tinggi
Quote orgsepang 22-2-2018 11:27 AM
Air kosong yang paling selamat tapi ramai orang tengah2 malam pun minum minuman yang tersenarai tu
Quote mieymiey 22-2-2018 12:51 PM
Kalau makan malam kat rumah, i tak terus minum lepas makan. Lepas 15-20minit baru minum air putih. Tapi kalau makan kat luar, mesti terjebak minum manis-manis
Quote palmolive 22-2-2018 12:56 PM
mandi malam takleh..
isap kok xpe pulak
Quote rosasen 22-2-2018 03:17 PM
ingatkan mlm2 boleh mkn cookies minum milk...hahah
Quote Ambola 26-3-2018 12:05 PM
Yer ker.. ambo minum ok jer {:spec
Quote iznanaziz 26-3-2018 12:13 PM
kekdg minum nescafe, sb byk lagi keje rumah nak diselesaikan.

baru2 ni je ambik anlene...ok ke tak?
Quote milanhawkin 26-3-2018 02:12 PM
susu pun xleh ke? alaaa....
Quote orgsepang 26-3-2018 02:35 PM
Bukan digalakan minum susu sebelum tidur ke
Quote Hizert 29-3-2018 03:59 PM
Aikk.. Anak-anak Sidek minum susu sebelum tido ok jekk. Siap menang Piala Thomas lagi.
Quote miznora 29-3-2018 06:50 PM
minum susu tu slalu aku buat.
dah tuaa... kena minum susu takut tulang rapuh
Quote fifie_olin 30-3-2018 07:28 AM
selamba tgh2 mlm lepak mmk order teh tarik...perrrghhhh

Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.079458s Gzip On
To Top