Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Janji Hapus GST Adalah Fantasi, Tak Mungkin PH Boleh Laksanakan - Najib

21-5-2018 09:53 AM Komen: 52
"Itu (janji PH) adalah fantasi. Tak mungkin mereka boleh melaksanakannya."

Datuk Seri Najib Razak menyifatkan janji Pakatan Harapan (PH) untuk menghapuskan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) serta melakukan pembaharuan ekonomi adalah tidak realistik.

Bekas Perdana Menteri berkata demikian kepada Malay Mail seperti dipetik BH Online ketika mengulas janji PH berhubung bayaran Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), GST serta harga minyak.


Foto: The Star

Menurut laporan, Najib turut menyatakan keraguannya terhadap langkah mengurangkan GST kepada sifar.

"GST sifar bukan apa yang mereka janjikan. GST sifar boleh juga bererti anda boleh tambah bila-bila masa," katanya.

Dalam masa sama, Najib mendakwa PH cuba mencemar imejnya dengan menyifatkan pentadbirannya sebelum ini sebagai gagal.

"Sudah boleh dilihat bahawa tiga hari selepas pilihan raya, mereka kata ekonomi dalam keadaan kukuh. (Sedangkan) sebelum itu mereka kata ekonomi dalam keadaan teruk, kita sedang bankrap dan Malaysia perlu diselamatkan.

"Adakah mereka cuba katakan bahawa ekonomi pulih dengan secepat itu? Simpanan kewangan kukuh dan kita ada pertumbuhan yang baik? Tidak! Ini adalah kenyataan yang dibuat tiga hari selepas pilihan raya," katanya.

Najib turut menegaskan ekonomi berada dalam keadaan baik ketika di bawah pentadbiran Barisan Nasional (BN). - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
22
Marah
16
Terkejut
21
Sedih
7
Lawak
14
Bosan
18
Komen: 52
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote monkaS 23-5-2018 12:14 PM
Simunggu replied at 23-5-2018 12:11 PM
hehehe...org sabah tak minat sangat janji tol dari PH...yg kami pebret adalah harga minyak turun R ...

aku semua yang dlm manifesto tu nak
subsidi electric dengan air jgn lupa
tapi tu la sebelum pru janji mcm syok sendiri je
bila dah menang pening kepala mcm mana nak buat

Lain-lain Komen

Quote Modngengade 21-5-2018 08:49 AM
Hanya mampu tersenyum sinis?

Quote manehnya 21-5-2018 09:03 AM
cakap mcm masih dok atas kayangan...

sapa nk dengar ckp you lg
Quote umbut 21-5-2018 09:06 AM
Bijan, bijan....
Quote gaara_X 21-5-2018 09:06 AM
kata bodoh kang takut terasa...ahaks!!
Quote zaziot 21-5-2018 09:10 AM
gaara_X replied at 21-5-2018 09:06 AM
kata bodoh kang takut terasa...ahaks!!

tp xde perkataan lain yg plg beradab selain BODOH..susah nk elak utk xckp bodoh kt dia ..huhuhuhu
Quote cicicumel 21-5-2018 09:14 AM
Ekonomi bagus ke? Kami penjawat awam ni mcm2 bajet tahunan kena cut.yg kumpulan sokongan lagi la..claim OT tak dibayar sbb xde duit.last2 dipaksa claim hours/off.
Quote dodolgemok 21-5-2018 09:16 AM
Sembang je lah kau jib! Menyampah aku tgok. Baik kau duduk diam2 jah berkebun.
Quote CoolSurfer 21-5-2018 09:20 AM
cicicumel replied at 21-5-2018 09:14 AM
Ekonomi bagus ke? Kami penjawat awam ni mcm2 bajet tahunan kena cut.yg kumpulan sokongan lagi la..cl ...

Budget kena cut sebab kerajaan dulu dalam usaha nak kurangkan deficit. Memang sejak dari dulu ramai yang komplen kerajaan tak efficient, so antara langkah yang diambil potong apa yang tak perlu.
Quote zidane_ziege 21-5-2018 09:24 AM
Strategi bijak..bersihkan diri start drp pekan dulu..lps tu pahang..lps tu semenanjung..lps tu malaysia..Habisla kau Zahid & KJ..

Kalau mentaliti anda sama mcm pembangkang..anda akan mudah hadam kata2 beliau..
Quote krustykrab 21-5-2018 09:27 AM
kebanyakan yg undi PH tu bukan sbb manisfeto tu pun tp sbb nak jatuhkan hang yg makin menjadi2 korap...
Quote iloveselangor 21-5-2018 10:02 AM
FARK news!!! Kata @dododgemok si cawat
Quote Simunggu 21-5-2018 10:14 AM
janji PH yg paling sedap;

1. minyak turun < rm1.50 seliter
2. GST dimansuhkan
3. Hak minyak & gas sabah/sarawak dipulangkan kepada sabah/sarawak..
Quote tobby 21-5-2018 10:18 AM
jangannn mudah berjanji....  buruk padahnya.  


Quote jijahmomon 21-5-2018 10:20 AM
Semlm pi Freeport afarmosa melaka, masuk watson nk beli vitamin c..ada diskaun dari harga rm30 lbh dpt rm29.80 ...tp bila byr tinggal rm28..bila tanya dia org dh x caj gst...tp watson kat situ baru start..lain2 watson belom
Quote vimash 21-5-2018 12:31 PM
ph perlu la ckp ekonomi bagus.. kalau x pelabur semua cabut makin jahanam oiii... udah la atok.. sila berehat.... kaso moyang takbir jap... {:shy
Quote alien88 21-5-2018 01:37 PM
TNB dah start xde GST kan
Quote lee~ann 21-5-2018 01:46 PM
iols salah sorang pengundi yg mengundi bukan sebab termakan janji manifesto PH. matlamat paling utama iols undi sebab nk turunkan najib. yg ke-2 sebab tak nak UMNO terus memerintah dgn sesuka hati mak bapak dia, sampai rakyat terbeban dgn segala mcm kenaikan harga brg.
Quote zach2008 21-5-2018 03:51 PM
Sblm ni dia cakap apa kat Tun..

Kepala hotak...
Quote akusukaq 21-5-2018 04:07 PM
tiga hari ph ambil alih terus ekonomi kukuh. hebat nya ph. byk byk tania

Lihat semua komen(52)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.300632s Gzip On
To Top