Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Muhammad Sajjad Dituduh Miliki 19 Produk Kecantikan Tak Berdaftar Dengan KKM

Oleh: Myra Rozi|13-5-2019 10:35 AM Komen: 44
Muhammad Sajjad Kamaruzzaman, 34, mengaku tak bersalah atas tuduhan memiliki 19 produk kecantikan yang tidak berdaftar  dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Harian Metro melaporkan, usahawan kosmetik itu didakwa melakukan perbuatan itu di kedai yang menjalankan perniagaanya di Bandar Baru uda, Johor.

Mengikut kertas pertuduhan, sepasukan anggota dan pegawai Unit Farmasi, KKM melakukan pemeriksaan di sebuah premis di Bandar Baru Uda, kira-kira 12 tengah hari, 15 Ogos lalu sebelum merampas 19 produk kecantikan bernilai hampir RM10,000.

Antara yang dirampas, termasuk pemutih kulit dan produk kecantikan lain.


Tindakan diambil mengikut Peraturan 7(1)(a) Peraturan-peraturan kawalan dadah dan kosmetik 1984 dan ia satu kesalahan mengikut Peraturan 30(1) Peraturan-Peraturan Kawalan Dadah Dan Kosmetik 1984.

Pendakwaan dilakukan mengikut Seksyen 12(1) Akta Jualan Dadah 1952, jika sabit kesalahan boleh didenda maksimum RM25,000 atau penjara sehingga 3 tahun atau kedua-duanya sekali untuk kesalahan pertama.

Foto: Harian Metro
Pegawai pendakwa Bahagian Perkhidmatan Farmasi Johor memohon mahkamah menetapkan RM8,000 sebagai wang jaminan dan seorang penjamin bagaimanapun , peguam bela Nur Sajat memohon wang jaminan sebanyak RM1,500 dengan alasan anak guamnya tidak pernah ingkar arahan mahkamah.

Majistret Norasidah Abd Rahman menetapkan RM7,000 sebagai jumlah wang jaminan dan seorang penjamin. 23 Jun ini ditetapkan sebagai tarikh sebutan semula kes. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
4
Marah
7
Terkejut
3
Sedih
3
Lawak
4
Bosan
4
Komen: 44
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote msdummy.2018 14-5-2019 01:30 PM
Kak-Leen replied at 14-5-2019 08:35 AM
Lama sangat sah kata nak kahwin tp sudahnya CoachYin pun dah hilang dari radar..

oh ek kak leen???patutlah xdergmbr daring dgn coach tuhh ek....

Lain-lain Komen

Quote sharlenetexas 13-5-2019 10:37 AM
Lepas ni jangan lupa bawa IC.
Katakanlah kena masuk penjara, tetap masuk penjara lelaki.
Quote RatuDunia94 13-5-2019 10:42 AM
Produk ape je sheols selain bengkong tu?
Quote ninjago 13-5-2019 10:43 AM
wow..nama sebenar terus no mercy
Quote Orix 13-5-2019 10:44 AM
Dnars n deeja cosmetic pun byak kali kantoi, xde kena saman ker ?????? {:nose
Quote JunkMail 13-5-2019 10:47 AM
Kenapa kat metro tu tulis Nur Sajat pulok?
Quote singajantan 13-5-2019 10:47 AM
gileraaa banyak

pastu ramai2 dok telan produk timbang kati

nnt start umur 40an rosak hati dan buah pinggang baru tau
Quote tagas 13-5-2019 10:51 AM
seblah mat sajat tu pondan jgk ke

mat ape pulak
Quote haryatie 13-5-2019 10:53 AM
dia x meroyan ke nama tu terang2 nama lelaki
Quote Fazzbulous 13-5-2019 10:58 AM
Jab agama snyap je keee..terang-terang pki pkaian mnyerupai wnita...
Quote meow_tompok 13-5-2019 11:03 AM
setakat bayar denda dgn wang jaminan tu celah gigi dia je la kot nak bayar

yg bodohnya pembeli yg beli produk dia, dah jadi mcm ni muka tak bersalah je masuk mahkamah kan
Quote manehnya 13-5-2019 11:19 AM
macam bangga je.. bam jat...
Quote chicozinn 13-5-2019 11:21 AM
SKANG NI PONEN BERLELUASA..SMINGGU B4 POSE RITU MEOLLSS N SOMI G MCD DRIVETHRU SKALI TU PONEN LENGKAP BERGINCU MEKAP JADI CASHIER..
Quote jerukkedondong 13-5-2019 11:27 AM
Wah..hebatnya kamu..yakinnya kamu
Bamjat ke mahkamah  mcm jalan  buat peragaan fesyen...flip hair lagi
Quote MoFirdaus 13-5-2019 11:38 AM
Dh la Sajat x payah sorok lagi ..semua org tau yg kau tu lelaki ..
Quote yenil95 13-5-2019 12:07 PM
banyak kes org muda2 (bwh 50) kena dialisis sbb buah pinggang dh rosak..adakah sbb byk ambil makanan supplement mcm ni?..
Quote cicicumel 13-5-2019 12:24 PM
safie x nk saman?
Quote ikanmasin 13-5-2019 12:29 PM
tunjuk banggang lg ehh typo bangga lg..sabar jer lah tgk
Quote Meiizu 13-5-2019 12:41 PM
haaaa abislah...sapa duk tempek sajad cream tu buang lekaihh.
pi guardian/watson sudehhhh
Quote sufi^_^ 13-5-2019 12:44 PM
singajantan replied at 13-5-2019 02:47 AM
gileraaa banyak

pastu ramai2 dok telan produk timbang kati

Tak yah tunggu umur 40an, memang ada pun yg muda2 dah rosak buah pinggang kena start dialisis. Banyak dah yang Dr Rafidah & geng citer akibat telan produk timbang kati ni.

Lihat semua komen(44)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.248681s Gzip On
To Top