Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

Gara-Gara Smule, Tukang Cuci Temu Jodoh Dengan Gadis Austria

15-9-2019 09:21 AM|Sang_Pencinta| Komen: 36

Pasangan Smule rentas negara yang sering berduet bersama Bambang Irawan @ Awan, 28 dari Jakarta dan Arzum Balli, 26 dari Austria akhirnya bertemu jodoh apabila melangsungkan perkahwinan mereka pada 19 Ogos lalu.



Kredit foto: Wartakota / Tribun


Memetik portal Wartakota, pasangan itu mula berkenalan melalui aplikasi tersebut pada tahun 2016 dan pernah bersua muka pada tahun 2017 apabila Arzum terbang sejauh 13,000 kilometer dari negaranya untuk bertemu dengan Awan di Jakarta.



Kredit foto: Tribun


Menyedari perasaan cinta di antara mereka, Arzum kemudian melamar Awan dan tanpa berfikir panjang Awan yang bekerja sebagai tukang cuci mula mengatur rancangan pernikahan mereka termasuk menguruskan dokumen yang diperlukan di Kedutaan Austria.



Kredit foto: Wartakota


Hasilnya minggu lalu, pasangan itu diijabkabulkan di Daerah Cilandak, Jakarta disaksikan keluarga Awan yang pada mulanya tidak merestui perhubungan mereka.


Kredit foto: Wartakota


Dikhabarkan, pengantin wanita akan kembali ke Austria seorang diri kerana Awan perlu lulus bahasa Jerman dan memperolehi Sijil A1 sebelum menyusul ke sana. Menurut Arzum lagi, walaupun suaminya hanya bekerja sebagai tukang cuci, dia tidak kisah kerana dia sangat mencintai lelaki itu katanya memberitahu portal berita Tribun.

Wah, tahniah dan selamat pengantin baru kepada mereka berdua. Semoga kekal ke anak cucu.- CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
2
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 36
Komen

Previous : Google Cadang Pindah Kandungan Video Kanak-kanak Ke YouTube Kids

Next       : Perit Bayar Insurans? Tukar Konsep 'Jom Kita Kongsi', Tak Sampai RM50 Sebulan!

Komen Terbaru

Quote aora 16-9-2019 06:48 PM
buapakperut replied at 16-9-2019 06:39 PM
malaysia ya,indon jongos wannabe malaysian saja yang sebut malaysie.

tak kesah malaysia ke malaysie tetap maling budaye

Lain-lain Komen

Quote Kurex 15-9-2019 09:33 AM
Memang pengantin pomouan yindon kena mekap pjtih melepak, tangan hitam ke??? Apapun, tahniah
Quote xtahumenahu 15-9-2019 09:37 AM
Tahniah...dr seorg tukang cuci..leh trus migrate...
Quote sarah82 15-9-2019 09:54 AM
Tahniah.. Tingginya sanggul dia..
Quote makneng 15-9-2019 10:06 AM
Dalam smule bertemua jua.... Gittew
Quote pokaibanktokyo 15-9-2019 10:12 AM
Isu semasa la sangat. Ptuihh. Dah la dua dua ekor hudoh
Quote Cable 15-9-2019 10:16 AM
tu la..bila ko x bongok x nk cite sal aurora tu graviti walo ko x tau ape pn....ko psti akn brtemu jodoh...jngn jd cm kapir bongok tu...prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrfght
Quote exclusive_vvip 15-9-2019 10:28 AM
umo 26 pompuan tu? napa mata iols tgk rupa dia mcm nenek2...tapi kan, kalu baca berita pompuan2 kokesen kawen dgn lelaki indon biasher2 ni, mmg mostly x lawa pun...boleh masuk berita pun sebab kes jawa dpt kawen kokesen je pun...walhal kokesen gred berapa taktau la...
Quote ketambangkang 15-9-2019 10:39 AM
sdp ke suara deme berdua? ni hari2 dh bole nyanyi lagu malam bulan dipagar bintang
Quote fox. 15-9-2019 10:44 AM
Mujur kali ni rambut pempuan tak buat gaya astro boy lagi
Quote batmana 15-9-2019 11:47 AM
dh jodoh, bagusla dorg kawin
patut doakan baik2 aja sudah



bukan dorg berzina ke ape..
Quote aleesyasofia 15-9-2019 12:07 PM
tahniah.. selamat pengantin baru.. cintaku bertemu di smule.. giteww..
Quote Malaysia.Doom 15-9-2019 12:15 PM
Untung la....lelaki ni mesti Pandai nyanyi lagu Inggeris dan Jerman.

Btw tahniah...peluang kerja Kat Sana banyak...jaga Perkahwinan baik2 ye dik.
Quote Malaysia.Doom 15-9-2019 12:17 PM
fox. replied at 15-9-2019 10:44 AM
Mujur kali ni rambut pempuan tak buat gaya astro boy lagi


Kan rambut Astro boy tu.

Make up Jawa dan Bugis sama je lah dik...Cara make up camtu dipanggil Cara make up Dewi2.
Quote febreze 15-9-2019 12:18 PM
mesti anak cantikkkk..
Quote Azharitubunga 15-9-2019 12:35 PM
Tahniah.. moga kekal till jannah
Quote gideoncross 15-9-2019 12:36 PM
26 tahun dh ada jodoh, bagus lh.
Quote Gomea 15-9-2019 01:04 PM
Perempuan tu muka biasa je. Cuma hidung je mancung
Quote RatuDunia94 15-9-2019 01:44 PM
Deols bersembang guna bahasa apa?
Quote luluaurora 15-9-2019 01:44 PM
amboii tinggi sanggulnyaa..
jodoh tiktok ada x?

Lihat semua komen(36)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.078106s Gzip On
To Top