Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

Kuat Kentut? Ini Pertandingan Yang Lumayan Buat Anda...

24-9-2019 10:36 AM|Oleh: Sang_Pencinta| Komen: 12

Segan untuk kentut di khalayak ramai? Buat julung kalinya, sebuah pertandingan kentut akan diadakan untuk mengurangkan stigma rasa malu terhadap reaksi tubuh badan yang normal ini.

Menurut BBC, negara India bakal mengadakan Pertandingan Kentut buat kali pertama di dunia. Pertandingan itu akan dianjurkan oleh dua orang lelaki, Sangoi dan Sangwe yang berasal dari Surat, Gujarat.


Kredit foto: Carian Google

Pendaftaran untuk pertandingan itu bakal dibuka menerusi Internet dan jika anda menang, hadiah yang lumayan akan menanti bagi setiap kategori!

Selain mendapat kemahsyuran, pemenang akan mendapat trofi, dan wang tunai antara 5,000 rupees (RM294) ke 15,000 rupees (RM882).

Tiga kategori yang bakal dipertandingkan adalah; kentut paling lama, kentut paling kuat dan kentut paling berbau.

Setiap peserta akan diberikan masa selama 60 saat untuk menunjukkan kebolehan masing-masing dan bakal diadili oleh panel yang terdiri daripada artis komedi terkenal negara itu dan beberapa orang doktor.


Kredit foto: Carian Google

Ketika ditemuramah BBC mengenai inspirasinya untuk mengadakan pertandingan itu, Sangoi berkata semuanya bermula ketika beliau dimalukan kerana terkentut dengan kuat dalam satu acara keluarga.

'Saya terkentut dengan kuat dan diketawakan, saya rasa jika ada pertandingan saya pasti akan menang,' katanya.

Menurut Sangoi lagi, persepsi masyarakat mengenai kentut juga sudah jauh berubah. 

'30 tahun dahulu, tidak siapa kisah jika kita terkentut kerana ianya normal, kini anda pasti akan dicerca kerana kentut dikatakan menjijikkan' tambahnya lagi.


Kredit Foto: Carian Google

Persoalannya, adakah pertandingan ini akan mendapat sambutan? Dan sejauh manakah matlamat pertandingan untuk menjadikan kentut di tempat awam sesuatu yang normal akan tercapai? - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 12
Komen

Previous : "Lakukan Ini Masa Jumaat" - Kenapa Hari Jumaat Sangat Dimuliakan Dalam Islam?

Next       : Dah Bosan Dengan Selfie? Jom Slofie Pula!

Komen Terbaru

Quote Lazaria 3-10-2019 02:41 PM
Hahahahah... Oiii xde koje...{:laugh

Lain-lain Komen

Quote luluaurora 24-9-2019 10:55 AM
Berdasarkan kentut lah dpt diketahui adakah usus kita sehat walafiatt..

Klau kntut bomb atom leh hntar pkck2 sedara i,  bila nk kntut angkat bontot sblah.. Di punya byii prghhhhhh brdentummmm {:cryrun
Quote Boomibulat 24-9-2019 11:02 AM
luluaurora replied at 24-9-2019 10:55 AM
Berdasarkan kentut lah dpt diketahui adakah usus kita sehat walafiatt..

Klau kntut bomb atom leh ...

Biasa kentut kuat bau dia x kuat kan..kentut senyap2 ni yg bau puaka..
Quote Sang_Pencinta 24-9-2019 11:03 AM
Boomibulat replied at 24-9-2019 11:02 AM
Biasa kentut kuat bau dia x kuat kan..kentut senyap2 ni yg bau puaka..

Selain puaka, kentut senyap juga punca perbalahan
Quote BoongaKertas 24-9-2019 11:05 AM
Boomibulat replied at 24-9-2019 03:02 AM
Biasa kentut kuat bau dia x kuat kan..kentut senyap2 ni yg bau puaka..

lg2 yg baru lepas makan petai or jering tu...perghhhhh..bau dia boleh buat meninggal!
Quote BoongaKertas 24-9-2019 11:05 AM
luluaurora replied at 24-9-2019 02:55 AM
Berdasarkan kentut lah dpt diketahui adakah usus kita sehat walafiatt..

Klau kntut bomb atom leh ...

kalau kerap kentut, maknanya usus sihat? ada bahan bacaan ke arah ni tak chuols?
Quote mawar_mustika 24-9-2019 11:08 AM
ini kalau adik i msk kentut plg busuk sure menang ni huhuhu
Quote natrahn 24-9-2019 11:11 AM
bunyi kentut kuat + tiada bau = lawak.
bunyi kentut kuat + bau busuk  = memang nak mintak maki heheh
Quote Buritan 24-9-2019 02:30 PM
Aku nak ajak pyropura.. kentut duoo
Quote luluaurora 24-9-2019 11:41 PM
Boomibulat replied at 24-9-2019 11:02 AM
Biasa kentut kuat bau dia x kuat kan..kentut senyap2 ni yg bau puaka..

Hahahahahahaha

Bunyi kuat = xde bauu, usus sehat

Xde bunyi = bau diaaa perghhhhh muntah ijo
Quote Artemesiaa 25-9-2019 04:11 PM
Tak da kerja lain ke mereka ni
Quote puanbintang 27-9-2019 04:16 PM
pertandingan macam ni pun ada......
Quote Lazaria 3-10-2019 02:41 PM
Hahahahah... Oiii xde koje...{:laugh

Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.075045s Gzip On
To Top