Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Tak Berdiri Hormat Lagu Negaraku, Mereka Rakyat Negara Mana?

Oleh: Tukang Tulis|30-9-2019 10:13 AM Komen: 12
Beberapa lelaki dan seorang wanita duduk di meja dan tidak berdiri ketika lagu Negaraku dimainkan
Kredit foto: Facebook

Sikap biadab sekumpulan lelaki dan wanita yang tidak berdiri ketika lagu kebangsaan Negaraku berkumandang dalam satu majlis anjuran sebuah parti politik di Sarawak menimbulkan persoalan tentang kesetiaan mereka kepada negara.

Perbuatan itu dapat dilihat dalam rakaman video yang tular selepas dimuat naik pemilik akaun Facebook Shaow Tung Leong pada 28 September.

Walaupun hadirin lain berdiri, kumpulan yang duduk semeja itu tidak melakukan perkara sama sebagai tanda menghormati lagu Negaraku.

Malah, Tung Leong dengan angkuh menyatakan bahawa dia tidak akan berdiri untuk menyanyikan lagu kebangsaaan kerana ia tidak mempunyai kaitan dengan dirinya.

"Pada majlis makan malam anjuran satu parti tempatan malam tadi, apabila penganjur memainkan Negaraku,

"Keseluruhan meja itu hanya sukarelawan S4S yang tidak berdiri dan terus menjadi tumpuan para hadirin," katanya.

Dia memberi alasan tindakan itu dilakukan sebagai protes terhadap isu pembayaran royalti minyak kepada Sarawak.



Netizen yang kesal dengan kebiadaban mereka itu meluahkan perasaan geram dan berlaku pertikaman lidah dengan individu-individu yang menyokong kenyataan Tung Leong.

Selain mahu tindakan tegas diambil terhadap kumpulan terbabit, netizen turut mempersoalkan sama ada mereka benar-benar memiliki kerakyatan Malaysia.


Kredit foto: Facebook

Memang wajar pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap perbuatan sebegini kerana ia boleh menjejaskan keharmonian negara dan menimbulkan keresahan dalam kalangan rakyat. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
6
Terkejut
2
Sedih
3
Lawak
2
Bosan
3
Komen: 12
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Ina8895 6-10-2019 09:03 PM
Dah kena tangkap ke belum mangkuk2 ni?

Lain-lain Komen

Quote RatuDunia94 30-9-2019 10:47 AM
Edited by RatuDunia94 at 30-9-2019 10:49 AM

Len kali buka lagu ni.. mesti dorang berdiri..

Quote Ina8895 30-9-2019 10:58 AM
RatuDunia94:    Edited by RatuDunia94 at 30-9-2019 10:49 AM  Len kali buka lagu ni.. mesti dorang berdiri.. vrHIFiTQ_zw


Diaorang ni kiblat taiwan rasanya
Quote helicornia 30-9-2019 11:42 AM
spt biasa tak kan ada apa2 tindakan akan diambil.dan kes ini akan berlalu spt debu dihembus anging hilang tanpa kesan
Quote iznanaziz 30-9-2019 12:42 PM
RatuDunia94 replied at 30-9-2019 10:47 AM
Len kali buka lagu ni.. mesti dorang berdiri..


cam tu pulak
Quote Ina8895 30-9-2019 12:45 PM
helicornia: spt biasa tak kan ada apa2 tindakan akan diambil.dan kes ini akan berlalu spt debu dihembus anging hilang tanpa kesan


Apa susah. Mintak maaf je. Setel
Quote EmaAsmadi 30-9-2019 12:54 PM
Orang tanah besar rupanya
Quote AmyOpy 30-9-2019 02:15 PM
Dia org confuse dia org kat mn tu
Quote pokaibanktokyo 30-9-2019 03:44 PM
Dasar cina kaum amah
Quote Sham143 30-9-2019 06:17 PM
Edited by Sham143 at 30-9-2019 06:44 PM

Kalau negara lain aku yakin tindakan tegas pasti akan diambil..Kalau Malaysia ni memang tk ada la.. Cakap aje tapi tk ada kuat kuasa undang2 pun..Tu sbb kaum ni tak takut.. Raja pun dia orang tk hormat dn perlekehkan.. Ini cuma lagu nk heran apa.. Nampak sangat kaum ni memang tk ada perasaan sayangkan negara.. jauh sekali ada perasaan taat setia pada raja...
Quote misuke 30-9-2019 09:09 PM
alang2 ko protes, ko balik c*na sekali.. kat sana opkos korg dilayan bak putera raja.. puiii
Quote batmana 1-10-2019 12:16 PM
anak didik si shalom, sebarkn kebencian pada malaysia
Quote Ina8895 6-10-2019 09:03 PM
Dah kena tangkap ke belum mangkuk2 ni?

Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.200494s Gzip On
To Top