Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

"Besar Kemungkinan Berkaitan Buku Kisah Saya Buka Tudung" - Maryam Lee Dipanggil JAIS

25-10-2019 05:34 PM Komen: 152
Maryam Lee menerusi Twitternya, baru-baru ini mendakwa dipanggil Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) bagi memberi keterangan berkaitan isu penghinaan terhadap Islam.


Kredit foto: Twitter

"Saya diberitahu kes saya disiasat di bawah Seksyen 10 (a) Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Selangor) Tahun 1995," tulisnya.



Jika disabitkan kesalahan, aktivis itu boleh didenda RM3,000 atau penjara tiga tahun atau kedua-duanya sekali.



Menurut Maryam, siasatan itu berkemungkinan membabitkan bukunya berjudul Unveiling Choice yang baru dilancarkan pada Mac lalu.



Memetik ProjekMM, buku terbitan Gerak Budaya itu menyiarkan pengalaman Maryam sejak menanggalkan tudung.

Difahamkan, pegawai Jais melawat pejabat Gerak Budaya pada April lalu untuk mendapatkan salinan buku tersebut. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
2
Bosan
1
0
0
Komen: 152
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote taikor 30-10-2019 11:10 AM
Paksa memaksa amalan kito...

Lain-lain Komen

Quote Asdan 25-10-2019 05:44 PM

tanya sikit, macamana nak jawab soalan apa dalil rambut aurat ?
Quote Asdan 25-10-2019 05:45 PM

jika tak silap, zaman arab dulu, tudung untuk bezakan hamba & bukan hamba, betul tak ?
Quote Kurex 25-10-2019 05:50 PM
Siapa dia ni?
Quote miss_perfect 25-10-2019 06:01 PM

feminis sendu.

dia penah pakai skirt pendek dalam mesjid. ntah apa nak dibuktikan.

https://www.mstar.com.my/lokal/semasa/2018/04/05/pakai-skirt-dekat-masjid/
Quote sharlenetexas 25-10-2019 06:02 PM
Ko bukak tudung tu bukak je lah. Kecoh je lebih. Retis pun ramai yg uturn.
Quote JohnnySins 25-10-2019 06:03 PM
Asdan replied at 25-10-2019 05:44 PM
tanya sikit, macamana nak jawab soalan apa dalil rambut aurat ?

tanya sikit...bukan hang kata oghang dulu2 tak pakai seluaq ka..apa dalil hang kena pakai seluaq...wakakakakakakakakakaa
Quote JohnnySins 25-10-2019 06:04 PM
tanya sikit...awat maryam lee ni tak lawa..salah evolusi ka?...wakakakakakakakaa
Quote abadi84 25-10-2019 06:06 PM
Asdan replied at 25-10-2019 05:45 PM
jika tak silap, zaman arab dulu, tudung untuk bezakan hamba & bukan hamba, betul tak ?

Tak betul. Dah senyap lah kau si #asdanjiwataktenang.
Knp india ada tanda merah ada tanda hitam?
Tuk bezakn kasta betul tak?
Quote kivio 25-10-2019 06:07 PM
Bapak ah sendu berlagu pilu.
Dah masuk news pn netizen tak kenal lagi haha.
Sekali aku pn tak kenal haha.
Quote lemak_masin 25-10-2019 06:13 PM
Asdan replied at 25-10-2019 05:44 PM
tanya sikit, macamana nak jawab soalan apa dalil rambut aurat ?

Udah2 ler asdan.. baik ko pi kuil ko dan jaga hal ehwal kuil.. takyah nyebuk pasal tudung2 ni..  hal agama orang takyah nak menyebuk... orang nak tanya dia pasal dalil..
Quote Asdan 25-10-2019 06:14 PM
abadi84 replied at 25-10-2019 06:06 PM
Tak betul. Dah senyap lah kau si #asdanjiwataktenang.
Knp india ada tanda merah ada tanda hitam? ...

aurat hamba antara pusat & lutut, tak perlu tudung kan, betul tak ?
Quote Asdan 25-10-2019 06:17 PM
lemak_masin replied at 25-10-2019 06:13 PM
Udah2 ler asdan.. baik ko pi kuil ko dan jaga hal ehwal kuil.. takyah nyebuk pasal tudung2 ni..  h ...

kalau jumpa dalil, sila bagitau, kalau tak jumpa, tak apa
Quote abadi84 25-10-2019 06:17 PM
Asdan replied at 25-10-2019 06:14 PM
aurat hamba antara pusat & lutut, tak perlu tudung kan, betul tak ?

Hamba dan tuan.
Hamba dan org selain tuan
Berbeza.
Mls nk kupas. Kau bkn muslim pun. Pooddaahhh
Quote Forfoxache 25-10-2019 06:19 PM
Muka bulat cam fishball padan bukak tudung

Quote Perawankota 25-10-2019 06:53 PM
Ermm.. Carik penyakit
Quote arasham 25-10-2019 06:59 PM
Tak de pun org paksa dia pakai tudung. Kenapa dia berhijab dulu? Ramai je yg tak berhijab tak de pulak org keji. Jgn jalan berbogel sudah. Hak asasi dia tak nak berhijab. Hak asasi yg nak ikut syariat nak berhijab. Lebihnya attention seekers. Jiwa dia yg galau sebenarnya. Suka hati hanglah. Allah dah ckp dlm surah al isra ayat97. Hidayah tu Allah akan bagi siapa yg Dia kehendaki. Pada yg sombong dan engkar nanti dibangkitkan berjln atas muka.( diseret) dlm keadaan buta, pekak dan bisu...
Quote najib888 25-10-2019 07:23 PM
Asdan replied at 25-10-2019 06:17 PM
kalau jumpa dalil, sila bagitau, kalau tak jumpa, tak apa

Kalau ada dalil, whats your point?
Surah An-Nur, ayat 31..

Sekarang ni, apa dalil hang kena pakai atau tak kena pakai seluaq?

Quote brego 25-10-2019 07:37 PM
siti kasim pun kutuk dia
memang sah la sakit mental, attention whore

Quote Tinot7 25-10-2019 07:48 PM
Ni berita semasa ke?

Lihat semua komen(152)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top