Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

"Jangan Buat Perangai Lak Kat Mekah" - Da'i Farhan Yang Buat Hal, PU Abu Pun Kena Tempias..

5-12-2019 11:50 AM|SakuraJo| Komen: 31

Isu pengakuan Da'i Farhan mengenai 18 wanita telah meminangnya sebelum ini nampaknya benar-benar memberi kesan kepada orang ramai sehinggakan rakan pendakwah lain turut terkena tempias. 



Baru-baru ini, Pencetus Ummah (PU) Abu Sufyan atau lebih dikenali sebagai PU Abu telah memuat naik status memohon maaf atas segala kesilapannya sebelum berangkat ke tanah suci, Mekah bagi mengerjakan umrah. 

"Maaf atas salah silap yang pernah saya lakukan kepada korang semua.huhu"

"Doakan saya dan jemaah selamat serta mendapat umrah yang maqbul"


Ramai yang mengambil kesempatan untuk meminta PU Abu mendoakan mereka sepanjang mengerjakan ibadah di tanah suci itu nanti.

Namun, apa yang lebih menarik perhatian kami ialah ramai juga yang mengambil kesempatan itu untuk memerli Da'i Farhan serta berpesan kepada PU Abu untuk tidak tersangkut dengan 'aura' lain ketika di sana nanti. 

Kredit foto : Ig PU Abu
Lebih-lebih lagi PU Abu juga pernah mempunyai 'rekod buruk' dalam rumah tangganya sebelum ini kerana berkahwin dengan Hana (isteri kedua) dan menceraikan isteri pertamanya ketika tengah sarat mengandungkan anak mereka.


Siapalah kita untuk menghakimi kehidupan orang lain. Sebaiknya kita sama-sama doakan agar PU Abu dapat memperbaiki hubungannya dengan isteri apatah lagi isterinya, Hana kini sedang berbadan dua.

Mak cik dan pak cik bawang sekalian, sudah-sudah lah tu. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 31
Komen

Previous : "Cantiknya Deko!"- Majlis Akikah Anak Elfira Loy 'Meletup', Bakal Jadi Ikutan?

Next       : "Dia Jadi Pondan Balik, Aku Unfollow" - Safiey Ilias Letak Gambar Pondan, Hint Nak Jadi Wanita Balik Ke?

Komen Terbaru

Quote b_n_c 9-12-2019 01:02 AM
Kurex replied at 5-12-2019 12:53 PM
kalau boleh, biarlah pu abu bagi sendiri secara rahsia antara iols dgn dia

eii geli, mcm ni pun selera...ueekk

Lain-lain Komen

Quote fushimi 5-12-2019 11:53 AM
kenapa nak berhuhu

bodoh punya jantan
Quote LadyCarefree 5-12-2019 12:10 PM
Dalam islam nk minta maaf mcam tu xlaku doh.
Quote RyanaMohainiza 5-12-2019 12:10 PM
{:laugh{:laugh
Quote Kurex 5-12-2019 12:46 PM
bila nak ada gambar pu abu ni bukak baju?
Quote Mfzg89 5-12-2019 12:47 PM
muka mintak kaki..
Quote sarah82 5-12-2019 12:49 PM
Dasar pendoggie agama.
Quote sharlenetexas 5-12-2019 12:51 PM
Kurex replied at 5-12-2019 12:46 PM
bila nak ada gambar pu abu ni bukak baju?

Kurex tak nak tengok burung terbang ke?
Quote Kurex 5-12-2019 12:53 PM
sharlenetexas replied at 5-12-2019 12:51 PM
Kurex tak nak tengok burung terbang ke?

kalau boleh, biarlah pu abu bagi sendiri secara rahsia antara iols dgn dia
Quote PrincesCity 5-12-2019 12:54 PM
gapo dio laa
Quote LuvAurora 5-12-2019 12:56 PM
tambah je lagi satu abuk
Quote siput_gondang 5-12-2019 01:13 PM
Aku doakan Abu jumpa aura lain maciam juga didepan kaabah. #cash
Quote Themilo 5-12-2019 02:08 PM
Kurex replied at 5-12-2019 04:46 AM
bila nak ada gambar pu abu ni bukak baju?

lengan dia punya la sendat.. macam nak pecah tshirt yang dia pakai..
Quote Kurex 5-12-2019 02:25 PM
Themilo replied at 5-12-2019 02:08 PM
lengan dia punya la sendat.. macam nak pecah tshirt yang dia pakai..

kan sedap tuuuuu.. boleh berbantalkan lengan pu abu..mesti lena
Quote pakis_hutan 5-12-2019 02:59 PM
Kurex replied at 5-12-2019 02:25 PM
kan sedap tuuuuu.. boleh berbantalkan lengan pu abu..mesti lena

Aku takut muka ko yg jadi bantal, esok2 tak bernafas dah sbb lengan dia berat melemaskan
Quote Lentera 5-12-2019 05:57 PM
Dh lama x follow cite dia ni. Apa statusnya skrg ye? Berbini 1 ke or ada merujuk blk ke
Quote HannahMontana 5-12-2019 07:33 PM
LadyCarefree replied at 5-12-2019 12:10 PM
Dalam islam nk minta maaf mcam tu xlaku doh.

xlaku minta maaf mcm tu ,betul kata ko.

mcm seolah-olah, zorttttttttttttttt ko kentut muka boyfriend ko ,lepas tu ko minta maaf lebih lebih kuranggg mcm tu saja.
Quote LadyCarefree 5-12-2019 07:44 PM
HannahMontana replied at 5-12-2019 06:33 PM
xlaku minta maaf mcm tu ,betul kata ko.

mcm seolah-olah, zorttttttttttttttt ko kentut muka boyf ...


Kentot kt muka bf pastu terus minta maaf lg elok dn laku dari minta maaf secara pukal camni
Quote HannahMontana 5-12-2019 07:51 PM
LadyCarefree replied at 5-12-2019 07:44 PM
Kentot kt muka bf pastu terus minta maaf lg elok dn laku dari minta maaf secara pukal camni

sengaja kentut xboleh dimaafkan ,baik hati boyfriend kalau mampu maafkan saja .
Quote anony-mous 5-12-2019 07:57 PM
Kurex replied at 5-12-2019 12:53 PM
kalau boleh, biarlah pu abu bagi sendiri secara rahsia antara iols dgn dia

Kenapa taste kurex dah turun menjunam ni

Lihat semua komen(31)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.111542s Gzip On
To Top