Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

"Beragaklah Dalam 'Mengecop' Pendakwah, Jangan Tambah Minyak Dalam Api" - PU Syed

5-12-2019 04:06 PM|Oleh: LilRose| Komen: 113

"Bagi netizen, beragaklah dalam 'mengecop' pendakwah kerana kita tidak berada di situasi mereka."

Pencetus Ummah (PU) Syed Mohd Bakri Syed Ishak menerusi Instagram berpesan kepada orang ramai supaya berpada-pada dalam melempar tuduhan terhadap Da'i Farhan.


Kredit foto: IG

Dalam satu kemas kini di IGnya, PU Syed menjawab persoalan netizen berhubung hukum menceraikan isteri yang sedang hamil menerusi aplikasi WhatsApp.

“Talak adalah jalan terakhir untuk sesebuah ikatan perkahwinan.

“Tidak ada perkara halal yang dibenci Allah selain daripada talak," tulisnya.

Bagaimanapun, PU Syed menegaskan bahawa dia enggan masuk campur urusan Da'i Farhan.

"Mohon netizen doakan agar sebarang masalah, jangan kita taburkan lagi minyak ke dalam api. Kadang-kadang, yang kecil boleh jadi marak," katanya memberi peringatan.


Kredit foto: IG

Da'i Farhan semalam mengesahkan telah menceraikan isteri pertamanya, Fatin dengan talak satu menerusi aplikasi Whatsapp.

Nama Da'i berkenaan semakin kerap meniti di bibir warganet apabila dia mendedahkan pernah menolak 18 wanita yang menawarkan diri untuk menjadi isteri keduanya.

Sebelum itu, Da'i Farhan menjadi perhatian dan menerima kecaman ramai selepas menikahi janda anak lapan di Makkah beberapa hari lalu yang didakwa tanpa pengetahuan isteri pertama.


Kredit foto: IG

Dengarlah nasihat PU Syed. Yang tak berada di tempat mereka yang terbabit, tak perlulah berlebih-lebih melemparkan tohmahan. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 113
Komen

Previous : "Dia Jadi Pondan Balik, Aku Unfollow" - Safiey Ilias Letak Gambar Pondan, Hint Nak Jadi Wanita Balik Ke?

Next       : "Suami, Kau Bukan Kahwin Dengan Maid.. Isteri Bukan Robot" - Shakilla Khoriri

Komen Terbaru

Quote abadi84 8-12-2019 07:27 AM
Orix replied at 6-12-2019 09:25 AM
Hahahahahaha........ inilah yg iols duk complain dari dulu... chuols kata xkan PU nk komen semua b ...

Meols ok jer dia tegur retis2 yg perlu ditegur. Dan geng2 sekali pun tegurlah juge.

Lain-lain Komen

Quote mohdcrow 5-12-2019 04:13 PM
Beragak la masih nak ngaku pendakwah...tolong jangan malukan islam
Quote Kurex 5-12-2019 04:15 PM
yelah.. kalau retis bukak orat dek kerana sumpahan ikan asdan, pu daie siap bagi surat terbuka dekat retis tu.. kalau kawan sendiri, siap suruh jgn tambah minyak dalam api marah...
Quote Acikgomen 5-12-2019 04:25 PM
Kurex replied at 5-12-2019 04:15 PM
yelah.. kalau retis bukak orat dek kerana sumpahan ikan asdan, pu daie siap bagi surat terbuka dekat ...

Semoga chuols dengan asdan ikan bertemu jodoh
Tiberrrrr
Quote sarah82 5-12-2019 04:28 PM
Bla.. Bla.. Blaa.. Bila kena batang hidung sendiri atau batang hidung kawan2..dan2 guna hujah.. Beragak2 la cop pendakwah..

Bila kat org lain.. Kutuk sakan.

Diri sendiri tak buat apa yg diceramahkan.. Lps tu acah2 tak bersalah dan teraniaya.. Sambil meratib ulama pewaris Nabi saw

Pewaris patutnya jaga nama Baginda saw. Tapi angpa? Memfitnah Allah swt dan KekasihNya semata2 nak cover diri sendiri.

KAMJAD
Quote nuril86 5-12-2019 04:33 PM
{:nose{:nose lain kali jangan jadi rider agama.... ceramah berkobar2.. tp x amalkan ape yg diberitahu kat org...
Quote RatuDunia94 5-12-2019 04:36 PM
From another PUnai to another PUki..
Quote peeah 5-12-2019 04:37 PM
sembanggggg laa. kena kat kawan2 kemain ko punya nak cover line.. puihhhh
Quote nut.legacy 5-12-2019 04:47 PM
Kurex replied at 5-12-2019 08:15 AM
yelah.. kalau retis bukak orat dek kerana sumpahan ikan asdan, pu daie siap bagi surat terbuka dekat ...

betul tu, terus retis dpt surat terbuka tp bila rakan sendiri nape tak buat surat terbuka jugak...
Quote mizruncing 5-12-2019 04:57 PM
mana surat panjang berjela. taknak karang ke
Quote Fazzbulous 5-12-2019 04:58 PM
Kurex replied at 5-12-2019 04:15 PM
yelah.. kalau retis bukak orat dek kerana sumpahan ikan asdan, pu daie siap bagi surat terbuka dekat ...

bese la kurex..nasib kurex tak tasty dgn diorg kan..
Quote kualibesi 5-12-2019 04:59 PM
WE WANT SURAT TERBUKAAAAAAAA
Quote sharlenetexas 5-12-2019 05:02 PM
Dah uols semua makin menjadi2 kena hencaplah jawabnya.
Quote misuke 5-12-2019 05:08 PM
ler..... angka 18 19 kena bahan pn setad nk buat isu ke... baik le setad p komen cha cha cha yg  dh separuh bogel menggeletis kt bali tu
Quote misuke 5-12-2019 05:09 PM
mohdcrow replied at 5-12-2019 04:13 PM
Beragak la masih nak ngaku pendakwah...tolong jangan malukan islam

kan... pastu bangga bahasakan diri ustaz.. aigooooo
Quote Victorioussss 5-12-2019 05:12 PM
Pantat la

Sekian carutan iols
Quote natrahn 5-12-2019 05:25 PM
Double standard.

Kena geng sendiri jangan tambah api.

Kena geng artis, dia tukang tambah lauk.

Sesungguhnya akhir zaman, orang agama jua yang merosakkan agama.

Nauzubillahiminzalik
Quote sonatalady 5-12-2019 05:41 PM
Masih beragak lah tu ustaz...org ramai kecam sikit aje tu.
Masa org lain kena..ustaz kecam mcm x ingat dunia..
Napa guna ayat sebaik yg bole bila kawan sendiri?
Bab artis...mcm dorang tu keji giler ustaz kecam.siap ajak followers sama mengiyakan.x de plak nasihat kat mereka..beragaklah nak kecam artis tu pn.
Apapn...nak kata ..nasi dh jadi bubur..jadi perhatian ..suruh kawan tu byk2 sabar yer.
Quote TerataiMelur02 5-12-2019 05:47 PM
Bukan dia ni ke mintak intan ngan jul ripin kawin?
Quote ikanmasin 5-12-2019 05:50 PM
beza btl zmn dl ustaz sgt2 dihormati zmn skrg nama ustaz bole disalah
gunakan oleh penunggang agama..kalau btl2 ustaz takde lah beria2 nak
bercerita psl perempuan bagai..ni bongkak sombong berlagak siap bgt
ada 18 org perempuan yg melamar nak kat dia tp dia tolak.last2 skrg ni
dah jd bahan lawak no 18 no 19.ptt diam2 sudahlah .tu yg netizen org ramai
marah sgt..

Lihat semua komen(113)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.125036s Gzip On
To Top