CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Can I Advise You Something?" Teruk Touch 'n Go Dibasuh Netizen

15-1-2020 11:05 AM| Diterbitkan: hussaini4675| Dilihat: 5364| Komen: 11|Original author: Tukang Tulis

Description: Ramai pelanggan tidak berpuas hati dengan tahap perkhidmatan.
Kredit foto: Facebook

Ungkapan "Can I advise your something?" menjadi popular selepas pendedahan oleh Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Latheefa Koya tentang isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) baru-baru ini.

Faktor itu mungkin menarik perhatian penulis skrip iklan Touch 'n Go untuk diaplikasikan pada kempen media sosial syarikat berkenaan termasuk dalam Facebook.

Walau bagaimanapun, strategi itu seolah-olah memakan diri apabila ruangan komen di bawah status Facebook yang memaparkan ungkapan tersebut pada 13 Januari lalu digunakan oleh para netizen untuk melepaskan geram.

Rata-rata mereka yang menggunakan perkhidmatan Touch 'n Go eWallet tidak berpuas hati kerana baki yang ada tidak boleh digunakan untuk menjelaskan bayaran tol.

Berdasarkan aduan seorang pelanggan, masalah itu menyebabkan dia terpaksa menambah nilai secara berasingan untuk kad Touch 'n Go dan eWallet.


Kredit foto: Facebook
Malah, ada pelanggan yang mendakwa, nilai sebanyak RM167.70 telah ditolak daripada eWallet miliknya untuk membayar barangan yang dibeli daripada Taobao tetapi wang tidak diterima oleh kedai dalam talian itu.

Begitu juga dengan talian khidmat pelanggan Touch 'n Go yang dikatakan tidak menjawab panggilan daripada pelanggan. 

Kredit foto: Facebook
Pelanggan juga membangkitkan tentang isu aplikasi telefon pintar Touch 'n Go eWallet yang tidak boleh diakses.

Kredit foto: Facebook
Hampir kesemua luahan netizen dalam ruangan komen status Facebook tersebut tidak dijawab oleh pengendalinya.

Situasi serupa turut dilihat dalam Instagram di mana netizen merungut tentang portal Touch 'n Go.

Kredit foto: Instagram
Harap pihak Touch 'n Go mengambil tindakan susulan terhadap 'nasihat' daripada pelanggan-pelanggan untuk menambah baik kualiti perkhidmatan. - CARI

Bagus
3

Marah
1

Terkejut
2

Sedih
13

Lawak
3

Bosan

Friends Rank (22 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • bobo_beck

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Meiizu 15-1-2020 11:17 AM
Malah, ada pelanggan yang mendakwa, nilai sebanyak RM167.70 telah ditolak daripada eWallet miliknya untuk membayar barangan yang dibeli daripada Taobao tetapi wang tidak diterima oleh kedai dalam talian itu.


dgn kemunculan apps yg pelbagai skrg ni ..dah agak perkara ni akan terjadi.
nak mintak return bukan senang ,  kurang beban bank nak deal dgn online shopping ..apps developer plak happy dapat advance money. isshhh tak reti nak explain panjang2
Quote sarah82 15-1-2020 11:23 AM
Boost pun hari aku tgk mcm slow.. Aku nak byr bil celcom..maybe sebab hari ni dah start claim 30 yg kerajaan bg kot.
Quote fliphair8 15-1-2020 11:36 AM
hakak add my card to e-wallet, other than that hakak takde another similar e-wallet apps installed...anak2 pun hakak topup rm50 a month allowance untuk diorang pakai kat convenience store...
Quote msdummy.2018 15-1-2020 11:45 AM
padan muka touch n go!itu jer i nk ckp...email x balas!dah setahun tunggu!
Quote tupaiterbang 15-1-2020 11:55 AM
iklan ni mmg target audience dia puak2 komunis,
jgn kita pulak yg sentap
Quote Ina8895 15-1-2020 12:30 PM
Bisnes monopoli kroni punya. Tu pasal perangai macam hanat
Quote anastasia7 15-1-2020 01:01 PM
Skrg tk bleh access nk claim rm30 gomen bg ni
Quote AbukRokok 15-1-2020 02:53 PM
rugi la touch n go.... org nak claim Rm30 xboleh... terpaksa pergi ke grab atau boost

looser
Quote chicozinn 15-1-2020 04:09 PM
ntah aku xtergerak hati nak guna cashless apps ni..bukan pe servis lembab n aku bimbang betul2 "cashless" dalam acc kang xpadan patutnya ade baki lagi..
Quote Artemesiaa 15-1-2020 05:08 PM
Bagus dah makin ramai bersuara dan bagi saranan
Quote incess.my 17-1-2020 06:43 PM
Yes! Ada jugak ramai yg komplen. Tng e wallet mmg menyusahkan

Lihat semua komen(11)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

19-4-2024 09:12 AM GMT+8 , Processed in 0.166024 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top