|
ML350 lebih macho
Oleh Mohd Razlan Salleh
| TEMPOH selama tiga hari memandu uji kenderaan utiliti sport (SUV) terbaru keluaran Mercedes Benz, ML350 di rasakan cukup singkat kerana banyak keistimewaan tersurat yang belum diterokai. |
TEMPOH selama tiga hari memandu uji kenderaan utiliti sport (SUV) terbaru keluaran Mercedes Benz, ML350 di rasakan cukup singkat kerana banyak keistimewaan tersurat yang belum diterokai.
Kenderaan pacuan empat roda atau SUV sememangnya popular ketika ini dan banyak pengeluar kenderaan dunia melancarkan model terbaru mereka berdasarkan kehendak pasaran yang mahukan sebuah kenderaan mampu meredah segala halangan.
Mercedes juga tidak terkecuali apabila melancarkan model ML350 yang penuh gaya dan kemewahan bagi menyaingi model seangkatan dengannya seperti BMW X5, Volvo XC90, Range Rover mahupun Porsche Cayenne.
Tidak dinafikan kehadiran ML350 adalah pengganti bagi M-Class generasi pertama apabila kadar jualannya kurang memberangsangkan manakala kehadiran versi terbaru ini jelas menunjukkan kesungguhan pengeluar jentera terunggul Jerman ini mahu mencabar pesaingnya.
Dari sudut luaran, ML350 dibekalkan dengan wajah lebih 憁acho |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
minyak naik weh |
|
|
|
|
|
|
|
ML 350 SUV Mercedes-Benz serba mewah
Oleh JOHARDY IBRAHIM
| Reka bentuk ML 350 miliki ciri aerodinamik yang tinggi.
|
JIKA anda merasakan kenderaan utiliti sports (SUV) buatan Mercedes-Benz bersaiz badan dan enjin 3.5 liter yang besar ini hanya sesuai untuk pasaran Amerika Syarikat (AS), sila perbetulkan persepsi itu. Mercedes-Benz adalah sebuah syarikat Jerman.
Mereka tidak suka alang-alang atau agak-agak. Bila syarikat itu memutuskan untuk membawa masuk ML 350, bermakna memang wujud permintaan yang 慴aik |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by amazed at 23-6-2008 09:37 AM
ML 350 SUV Mercedes-Benz serba mewah
Oleh JOHARDY IBRAHIM
http://www.utusan.com.my/pix/2008/0621/Utusan_Malaysia/Pemotoran/mo_01.1.jpg
Reka bentuk ML 350 miliki ciri aerodinamik yang ti ...
Kerajaan! Tolong kurangkan tax!! |
|
|
|
|
|
|
|
kepada sapa nak beli jgn beli 2006 punyer version. kalo nak ambik version 2007, sbb 7 speeder auto GB dia ader tendacy untuk jerking setiap kali dia tukar gear.
pastu, ML 350 sport, yg pakai Airmatic, dia punya shock kalo tak bernasib baik, 4 tahun dah kong. sebatang rm 7,000.00 jadi make sure pakai jaga elok2. |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by batu_bergolek at 14-7-2008 01:04 PM
kepada sapa nak beli jgn beli 2006 punyer version. kalo nak ambik version 2007, sbb 7 speeder auto GB dia ader tendacy untuk jerking setiap kali dia tukar gear.
pastu, ML 350 sport, yg pakai A ...
Thanks for the info... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply zzcbr's post
ni aku nyer review as zzcbr request kat thread "WTS E220 1995" tak mau hijack kat situ, so aku post sini yerk. dan aku tak reti ngat nak mereview kereta so aku tulis je ape yg aku rasa.
ml350 ADSII (kalo kat malaysia diorang set under "SPORT" ) yg aku drive, opis nyer. keluaran mid 2007, option ikut MBUSA.
-fuel consumption, aku pakai premium unleaded . 21mpg (gallon us bukan imperial). tapi kalo pakai tyre chain fc turun jadi 18 mpg jer :@
- Pakai Airmatic Suspension, setting - Auto/Comfort/Sport
dari segi driving dynamic, pada aku BMW X5 lagi sharp (mcm bawa sedan). tapi X5 tak comfort rasa setting dia keras. ml350 very comfort especially kalo pakai Airmatic Suspension. tapi ml350 ni all-rounder, tak macam X5. kalau setakat salji ngan mud takde masalah kadang redah tak pakai tyre chain pun, kalo X5 jgn harap la
-pastu airmatic ni ader self leveling setting. kalo parking kat jalan tak rata, nanti bila kita off enjin, dia akan tinggi kan bahagian kereta yg senget. pastu bila kita bukak pintu bonet, automatic rear suspension akan lowered sendiri, jadi senang kita nak load barang
-kalo boleh ambik option yg ade Distronic, sensor ni mcm radar sikit, kalo ko drive pakai cruise control, pastu kereta depan brek emergency. automatic kereta ko akan brek sendiri supaya elak dari rear-end keta depan.
-transmission 7 speed auto, rasenyer takder manual. earlier version ader problem, jerky sikit. tapi dengar kata diorang tukar pakai valve throttle buatan German, sebelum ni diorang pakai buatan mexico, so sekarang dah takde hal
- aircon/heater dual climate zon. dia punya filter, power. filter activated charcoal ngan pollen filter. dah mcm lexus LX470 nyer filter
- kereta ni banyak sensor, antara yg aku suka, power window dia, kalo tingkap tengah naik, dia detect ader benda tersangkut. automatic tingkap dia turun. jadi takdela kemungkinan boleh tersepit jari . dan tyre pressure sensor. dia akan monitor tekanan angin tyre.
-ader sensor utk brek pad haus. jadi bila nak haus sensor bagitau, tak yah tunggu berbunyi baru nak tukar.
-sensor servis engine dan banyak lagi, baik ko check kat dealer.
-pastu ader teleaid.
slack ml350, takda 3rd row punya seat. jadi seat max utk 5 org jer. pastu Multifucntion screen dia bukan touchscreen. dan airmatic susspension dia tak tahan. ml350 selalu tahan 3-4 tahun sebelum kene tukar. 2-3 minggu lepas aku ader borak ngan mekanik Milleneum Merz, ampang. diorang pun kata airmatic system lagi sebenarnya tak sesuai ngan jalan dan suhu kat malaysia ni. even S class punyer pun mcm tu jugak jadi lebih baik pakai shock and suspension biasa
dari segi reliability takde masalah especially after model 2007, kecuali airmatic failure. itu pun kalo rosak dekat highway takpe, boleh jalan lagi, cuma kereta tu berayun macam naik bot la
aku rasa tu jelah.
bro ko check aper standard dan aper option. sbb lain negara lain option dia tau. semua bergantung pada dealer ko.
[ Last edited by batu_bergolek at 22-7-2008 01:45 AM ] |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
x mampu nak pakai.......... |
|
|
|
|
|
|
|
hmmm.... features mmg menarik lah...
ada tak mana2 article yg compare ML350 ni dgn X6...?? |
|
|
|
|
|
|
|
ooo murah jer jer... setengah juta...
gaji hujung bulan ni aku beli 2 ler |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #15 zzcbr's post
aku nak bela keta keranda le......tapi still tak boleh bawak masuk kubur pun......atas kubur jek....... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #17 JunkMail's post
|
|
|
|
|
|
| |
|