View: 14487|Reply: 9
|
4x4 mana yg senang jaga dan tahan lasak,sparepart sng cri
[Copy link]
|
|
hilux la... minyak jimat parts berlambak... cuma benda panas la... tak semua kompeni insuren nk cover |
|
|
|
|
|
|
|
Hilux pnas tu betol...a few years back msa keje site,.proj manager gelakan subcon sbb siap rantai besikan lgi hilux dia setiap kali parking...last2 hilux proj manager aku kena hangkot.parking dlm carporch uma lak tu! |
|
|
|
|
|
|
|
Hilux paling byk guna kat site yg jalan kayu balak |
|
|
|
|
|
|
|
Hilux tahan lasak, spare part senang cari dan kos penyelengaraan kurang membebankan.
Tapi tang corner kurang helok keseimbangannya. Moose test gagal. Awas, tak boleh laju-laju kalau dekat selekoh.
Dulu pakai tayar Michellin, lagilah sakan nak terbalik bila lalu selekoh dalam kelajuan 80/kmj je. Sekarang dah tukar tayar Silverstone, tegap dan bagus sikit. Masa mula-mula dulu pakai tayar Bridgestone pun bagus.
Cakap pasal tahan lasak, kereta hilux memang menjadi pilihan untuk dibawa ke tapak pembinaan. Orang bengkel pun cakap, Hilux memang tahan lasak walaupun dibawa ke kawasan pembinaan yg berbukit dan lopak sana sini dengan membawa beban yg berat lagi tu. Kalau jenis yg lain katanya dah meragam dan tak boleh bertahan.
Kalau setakat nak jalan bergaya iols minat D-Max sebab stabil, cantik, harga lebih murah, canggih sikit, interior menarik dan pengeluarnya Isuzu diyakini kerana mereka pakar dalam mengeluarkan trak dan lori. |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
![](static/image/common/ico_lz.png)
Author |
Post time 26-11-2019 12:57 AM
From the mobile phone
|
Show all posts
Ada beza x dari segi spec 2.5 2015 kebawah dgn 2.4 2016 ke atas dari segi enjin |
|
|
|
|
|
|
|
Kau kalau drive macam mana, elok ka macam orang gila, kereta untuk kerja atau show off saja, kalau untuk pergi kerja, jalan seharian yang dilalui tu okey ke, ada masuk tanah merah ka, hutan bakau ka, kalau nak bergaya ambil FORD RANGER, nak kerja harian ambil HILUX atau TRITON, aku tak minat 4x4 dia punya mantul kat jalan raya serupa gampang, nak tidur tak selesa, dah macam naik katak, tapi itu lah kelebihan dia makin banyak barang angkut makin steady. |
|
|
|
|
|
|
|
Boleh katakan semua 4 x 4 di pasaran malaysia senang carik part dia, cuma kena tahu pengguna duduk mana, kalau tinggal di pendalaman yang jenis biasa hilux, triton dmax mungkin lebih mudah cari cuma $$ je.
Ada banyak pilihan sekarang dipasaran
Hilux - absorber keras (mantul2), barang panas, hp rendah skit
Triton- absorber lembut skit, panas gak, nampak hot weels, hp tinggi (Laju)
Dmax - ada enjin baru 1.9 rasanya bi turbo.
Ford ranger- ada engin baru gak [email protected] biturbo harga mak aih mahal.
mazda b50 - design lama harga menarik
Navara - mother truckers , absorber lembut, lari berdesup. harga mnarik.
colorado- tak sure ada model baru tak , harga memang agak mahal sbb chevrolet.
|
|
|
|
|
|
|
|
kalau triton memang beza - sebab yang 2.4 mivec (cc kecik power lebih )
|
|
|
|
|
|
|
|
Kalau syok pandu Ford Ranger berbanding Hilux. Aku pandu 180km sejam dan corner 120km sejam pun tak membuang. Ford Ranger Raptor mungkin lagi mantap tapi aku belum pernah cuba lagi. |
|
|
|
|
|
|
| |
|