View: 1981|Reply: 18
|
VW : Malaysia Plans to Build VW City
[Copy link]
|
|
[quote]The Perak state in Malaysia is reported to be in talks with VW to build a VW City as a tourist magnet.
The Perak state government plans to set up a world class city in conjunction with the vehicle brand `Volkswagen |
|
|
|
|
|
|
|
tourism product....?
mcmna tu erk...? |
|
|
|
|
|
|
|
I'm looking forward to get a Volkswagen |
|
|
|
|
|
|
|
satu usaha yang bagus.................... tp mungkin telah terlambat.... sbb sayangkan proton n terlalu manjakan proton, pengeluar2 lain sume dah bertapak kukuh kat negara jiran instead of mesia... dsebbkan oleh rangka cukai yang menyebabkan pelabur luar cari tapak lain..
mungkinkah vw nak buka sini sbb ura2 nak amik alih proton?????????????
behrang (proton city) pon kat perak................ |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #5 prebetsabu's post
muhyidin kata malysia tak kompetitif dari segi menarik pelabur asing...
agak2 ni langkah awal untuk menarik pelaburan asing ke? |
|
|
|
|
|
|
|
wah..best2.harap2... boleh la turun harga Toureg, Passat ngan Golf GTi...mahal giler tu......aku memang minat giler kat VW...
lepas tu alang2 siapkan sekali ngan kilang Audi kat sebelah tu plak...sama kampeni la katakan... |
|
|
|
|
|
|
|
VW phaeton....VW rocksss....... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #6 Agul's post
Ader article kat paul tan, kebanyakkan kompeni automotif asing, sekarang ambik langkah tunggu dan lihat dasar kerajaan dlm perihal automotive ni.
jadi kalo setakat buat bandar VW pun tak guna, gov kene kurang kan cukai2 yg mengarut tu baru foreign company berani masuk. |
|
|
|
|
|
|
|
Balas #9 batu_bergolek\ catat
protect less proton |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #9 batu_bergolek's post
kalo gov ubah sesetengah dasar kat sini, mampu ke kita kejar thailand balik? |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #11 Agul's post
kalo nak kejar balik tuh, aku rasa kene buat xtra effort. kalo setakat reduce tax dan tariff tak cukup kot. bayangkan kalo toyota dah invest berbillion dollar kat siam, takkan senang2 dia nak angkut kilang pindah sini. tapi kat dunia ni banyak lagi kompeni kereta lain yg tengah cari tempat bertapak kat asia tenggara nih. jadi masih ader peluang
ni off topik sikit
untuk pengetahuan korang, kat siam, ader satu kompeni ni, yg diberi contract buat electronical parts mcm ABS, ESP, EBD dll untuk AUDI, SKODA dan BMW. percaya tak owner dia dua-dua orang Malaysia. yg sorang tu Siap pakai serban lagi
yg aku respek pak aji ni, dia alim. saper budak2 engineer muslim yg pergi buat training kat kilang dia, bila malam kat asrama pulak budak2 ni akan diajar agama, siap ajar mengaji dan ceramah agama dan etc |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #12 batu_bergolek's post
kenapa lagi senang diorang buat bisnes kat siam banding ngan malaysia.... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #10 sixfullbar's post
patut jual jer proton kat VW abis cerita.
PSSS kepada yang percaya kepada konsep NATIONAL CAR kononnya untuk jaga maruah dan tak nak orang asing ambik alih, ni cuba baca buku ni "Making and Selling Cars: Innovation and Change in the U.S. Automotive Industry " oleh James M. Rubenstein
Ada satu bahagian yg menceritakan kenapa konsep "National Cars" akan gagal dan yg hanya buat konsep ni hidup adalah sbb kerajaan yg tanggung kerugian.
dan satu lagi konsep kereta yg aku yakin akan rugi "Islamic Cars" mmg penduduk islam paling ramai dlm dunia, tapi dari segi populasi yg paling banyak hidup bawah paras kemiskinan kat dunia pun penduduk islam ? mcm mana nak jual kereta sedangkan nak isi perut pun belum tentu ada duit. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #13 Agul's post
itu aku tak sure aper sbb. |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by Agul at 19-7-2008 05:28 PM
kenapa lagi senang diorang buat bisnes kat siam banding ngan malaysia....
sana2 mcm keistimewaan...kos yang serba~serbi murah di samping G yg Friendly dgn pelabur dr segi Tax.... |
|
|
|
|
|
|
|
aik mendap
[ Last edited by batu_bergolek at 20-7-2008 02:07 PM ] |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #17 t@t's post
aku rasa thailand lebih liberal dari segi policy compare ngan kita |
|
|
|
|
|
|
| |
|